Misstänkt tjuv gripen i piteå

Renen

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1
Såg på piteå tidningens hemsida att polisen i piteå hade gripit en misstänkt,motorcykel tjuv.Han körde omkring på en båge som stals i luleå den 20:e maj.. Kul att harry-haffa gör sitt jobb. :banana

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
bra gjort, fattar inte alla som kör omkring med stulna hojar :3freak

varför kör man utan skylt? såg en R1 utan skylt idag, han vågade inte hänga på och köra om köerna/polisen så han fick surt stå i fet kön :näsblod

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
KGK skrev:
2210090 bra gjort, fattar inte alla som kör omkring med stulna hojar :3freak

varför kör man utan skylt? såg en R1 utan skylt idag, han vågade inte hänga på och köra om köerna/polisen så han fick surt stå i fet kön :näsblod

Vissa kör utan skylt för att stödrisken sjunker en hel del samt ibland vill man ju inte visa sin identitet för polisen m.fl

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
KGK skrev:
2210090 bra gjort, fattar inte alla som kör omkring med stulna hojar :3freak

Dyrt att försäkra så vissa kör helt enkelt utan plåt så dom inte ska kunna åka dit bara på att bli sedda etc. måste ju fånga dom för att veta vem dom är då ^^

Vet att Gurkis här på forumet har en polare som förlorade en grå R1 -04 ngn gång i maj. Dunno om det var Pite eller Lule dock.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
slangarn skrev:
2210098 Vissa kör utan skylt för att stödrisken sjunker en hel del samt ibland vill man ju inte visa sin identitet för polisen m.fl

man får ju inte ut hel adressen från VV eller? ska man börja köra utan reg. nr.? knepigt man är fast mellan polis som bötar en och tjuvar som snor den :näsblod

Stavfelet skrev:
2210100 Menar du att den såg misstänkt ut eller....?

inte speciellt, gasade eller vålda inte mycket mer än jag tills snuten dök upp, fet svart med akra på :tummenupp

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
KGK skrev:
2210108 man får ju inte ut hel adressen från VV eller? ska man börja köra utan reg. nr.? knepigt man är fast mellan polis som bötar en och tjuvar som snor den :näsblod

Johodu, ta en faxupplysning har du adress, namn, mellannamn och tidigare 3 ägare. Samt all info om den e skattad har körforbud etc etc etc

Såna ska man alltid ta om man ska köpa ngt som har regplåt, skulle aldrig falla mig in att inte kolla upp saker före jag betalar.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
ghandi skrev:
2210105 Dyrt att försäkra så vissa kör helt enkelt utan plåt så dom inte ska kunna åka dit bara på att bli sedda etc. måste ju fånga dom för att veta vem dom är då ^^

Vet att Gurkis här på forumet har en polare som förlorade en grå R1 -04 ngn gång i maj. Dunno om det var Pite eller Lule dock.

kör dom oförsäkrat?

Renen

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1
Det stod inte vad det var för hoj, men någon i luleå kommer att bli glad... :yoparty

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
ghandi skrev:
2210113 Johodu, ta en faxupplysning har du adress, namn, mellannamn och tidigare 3 ägare. Samt all info om den e skattad har körforbud etc etc etc

bra att försäkringarna är så dyra så man inte gärna köper fet hoj :näsblod :3freak

ska testa

ska man be om skyddad identitet när man har fet hoj eller :död

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
ghandi skrev:
2210113 Johodu, ta en faxupplysning har du adress, namn, mellannamn och tidigare 3 ägare. Samt all info om den e skattad har körforbud etc etc etc

Såna ska man alltid ta om man ska köpa ngt som har regplåt, skulle aldrig falla mig in att inte kolla upp saker före jag betalar.

Räcker ju med ett SMS med regnummer till 71456.....

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Säkerligen folk som gör det. Sen är det nog redigt många som kör med kardborreband på undertail och på regskylt, har man provat själv då man hade halvcross och var utan kort som liten :)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
ghandi skrev:
2210125 Säkerligen folk som gör det. Sen är det nog redigt många som kör med kardborreband på undertail och på regskylt, har man provat själv då man hade halvcross och var utan kort som liten :)

fäller ner/upp skylte som man vill då? bild?

helcross har ingen skylt, men då kanske man blir jagad DiReCt

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
KGK skrev:
2210132 testade, står inte gatuadress, området är stort som typ skåne....

Där du bor ja,,, men på en mindre ort tillsammans med eniro.se är det lätt att hitta gatuadressen.
Villa man ha fullständig adress så är nummeret 0771-252525.

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Har den lös när man kör etc (hade en DT125 som såg ut som en DT50 fast lite bulkigare) men om jag ställer ifrån mig den på stan ex så trycker jag dit den så slipper jag ha 2 farbröder i blått som väntar när jag ska iväg pga att en motorcykel saknade regplåt.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
köra utan plåt är bra. då kan inte förvetna idioter kolla upp vart skiten står och vem som äger den. snyggare + outlaw.

ekvationen blir

ful_kille+hoj-skylt = ligga_med_vem_som_helst = värt 600:-

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM