Misstänkta tjuvar

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Efter att ha läst det här och allt man hört. Så kanske det inte vore så dumt med en tråd där vi kan tipsa varandra om misstänkta fuckos & fordon m.m..

Tex, hur många fransreggade gula bilar har vi i stan? :)

Bara en ide..

J.E.L

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
BMX X Challenge
Om det stannar ett moppefucko för att se dig ställa in hojen i förrådet så ta ut den igen.

Gör inte som jag, dvs tänka "hmmm det var mystiskt att han stod och tittade på vilket förråd jag ställde in hojen i, fast han kanske bara tittade för min hoj var fräck."

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Om det stannar ett moppefucko för att se dig ställa in hojen i förrådet så ta ut den igen.

Gör inte som jag, dvs tänka "hmmm det var mystiskt att han stod och tittade på vilket förråd jag ställde in hojen i, fast han kanske bara tittade för min hoj var fräck."

Tyvär så är det ju redan försent då. Han (?) vet ju redan var din hoj brukar stå :gnissla

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Hur många franskreggade gula bilar kan det finnas i Gbg med omnejd?
Jag skulle gärna vilja veta var asen håller hus så man vet var man ska leta om ngt skulle hända hojen.
Behöver ju inte vara just dem, men om man samlar misstänkta tjuvar (signaliment/regnr på fordon etc..) under denna tråd så han man iaf ngt att referera till....

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jagade nyss en cbr900 (tror jag) me två mörkhyade utan hjälm på , mötte knuttarnas fiende no.1 "POLISEN" dom skratta o sa "YES - hur fan ska vi stoppa en båge då"...dom stack efter iaf.

Jag var till fots...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jagade nyss en cbr900 (tror jag) me två mörkhyade utan hjälm på , mötte knuttarnas fiende no.1 "POLISEN" dom skratta o sa "YES - hur fan ska vi stoppa en båge då"...dom stack efter iaf.

Jag var till fots...

Var det inte lite svårt att hänga på en cbr med bara skor? Hoppas du hade dina snabbaste dojjor :p

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Var det inte lite svårt att hänga på en cbr med bara skor? Hoppas du hade dina snabbaste dojjor :p

Puma-skor borde va snabba.

Får man missta de förbannade neandertalarna till fotbollshuliganer utanför mig för hojtjyvar och kanske vidta någon drastisk åtgärd för att bli kvitt dem?
De skriker och vrölar, svinar och kastar tomburkar nedanför balkongen...

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-

Får man missta de förbannade neandertalarna till fotbollshuliganer utanför mig för hojtjyvar och kanske vidta någon drastisk åtgärd för att bli kvitt dem?

"råka" tappa ut några råa ägg från fönstret! :tummenupp :D

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Dom var kända iaf enligt polisens ledningscentral - dom vatt redan ute efter att ta in dom o gangbanga dom i rumpan me buttpluggs o andra föremål.

Nån som blitt av me nån svart kåpräcer?

Jag hade turbostrumpor me jag sluta kuta nä ja låg i nittio.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Hur många franskreggade gula bilar kan det finnas i Gbg med omnejd?
Jag skulle gärna vilja veta var asen håller hus så man vet var man ska leta om ngt skulle hända hojen.
Behöver ju inte vara just dem, men om man samlar misstänkta tjuvar (signaliment/regnr på fordon etc..) under denna tråd så han man iaf ngt att referera till....

Verkar ju vara några som inte bryr sig om att vara uppmärksam om deras hojar blir iaktagna av "skumt" folk. Trist.

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Ser ni något misstänkt och vill ha en fristad åt er ögonsten (hoj) en tid PMa mig. Jag har garage med ingång helt utan insyn. Larm och eller kameraövervakning kan ordnas (har inte behövts hittills...) Det går även att fixa till så att ögla bultas i golvet för fastlåsning med kedja om man så önskar.

Låt våra hojar vara ifred!
/H

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA

Speciellt om det är röda Puma skor som det står Ducati på

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ärligt talat vad är det för fel på er människor?
Ni kanske skiter pengar, men alla gör inte det.
Vi som faktiskt bryr oss om våra cyklar skulle ta en tråd som denna väldigt seriöst. Varför spamma sönder en tråd med ett väldigt seriöst syfte?
Speciellt när ni har dedikerade spamtrådar?

Jättekul om pumaskor, ta den skiten nån annanstans.
Ni borde fan skämmas.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Ärligt talat vad är det för fel på er människor?
Ni kanske skiter pengar, men alla gör inte det.
Vi som faktiskt bryr oss om våra cyklar skulle ta en tråd som denna väldigt seriöst. Varför spamma sönder en tråd med ett väldigt seriöst syfte?
Speciellt när ni har dedikerade spamtrådar?

Hur tycker du vi ska agera mot misstänkta fuckos sen då?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Hur tycker du vi ska agera mot misstänkta fuckos sen då?

Jag vet vad jag personligen hade gjort om jag med hjälp av tips, vetat att det är just fuckos som är ute efter min hoj.

Vad ni andra gör är upp till er.

Synd att förstöra en tips tråd bara.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Jag vet vad jag personligen hade gjort om jag med hjälp av tips, vetat att det är just fuckos som är ute efter min hoj.

Vad ni andra gör är upp till er.

Ja, med sådana konkreta bevis som tips på vad ngn annan anser vara skumt eller fucko så är det väl bara att banka på tills motsatsen är bevisad.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ja, med sådana konkreta bevis som tips på vad ngn annan anser vara skumt eller fucko så är det väl bara att banka på tills motsatsen är bevisad.

Men suck, du är en **** va?
Hypotes, om du ser en gul bil med fransk nummerplåt. Dess gubbar går ur bilen och lyfter på ditt kapell till hojen och börjar pilla med låset till hojen.
Något gör dem störda så att dem avbryter det hela.

Sen berättar tipsar du någon om just vad som hänt. Denna någon ser samma bil och gäng, enl. beskrivelse är och kikar på han eller hennes hoj och kikar. Befogat tips? Ja/Nej

---

Sen att du inte gillar tips iden, håll käft o titta åt ett annat håll istället.

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Jag har inget bankvalv att ställa min hoj i men ett seriöst tips är att bulta cykeln i golv eller vägg, ha sen ett ORANGE eller FLOURUSERANDE skydd runt kättingen istället för ett svart, på så sätt så ser tjuven direkt att just DENNA hojen verkligen ÄR fastlåst.

Annars blir det som följer:

Tjuven går fram till DIN hoj, kolla lite, pillar lite. Lägger ur växel och tar ett stadigt tag i styret för att släpa ut din hoj (eller om den står ute, till väntande släpkärra), kättingen spänns. Tjuven kommer nu att bli stressad, arg och rädd, detta resulterar i att tjuven SLÄPPER din hoj i backen.

Visst, du får behålla hojen, men själv föredrar jag att tjuven DIREKT ser att MIN hoj är fastlåst.

Självrisk är pengar...

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-

Hypotes, om du ser en gul bil med fransk nummerplåt. Dess gubbar går ur bilen och lyfter på ditt kapell till hojen och börjar pilla med låset till hojen.
Något gör dem störda så att dem avbryter det hela.

Sen berättar tipsar du någon om just vad som hänt. Denna någon ser samma bil och gäng, enl. beskrivelse är och kikar på han eller hennes hoj och kikar. Befogat tips? Ja/Nej
Det är väl bra tips. Tyckte det osade mer utav insats än utav tipsande ett tag.
Tidigare i gbg-delen var det ett tips där ngn tyckte att det var en skummis som var ute och snurrade på en misstänkt risig CBR, visade sig vara den rättare ägaren till hojen och allt. Hypotes, för ivrigt från tips till anti-fucko-insats, sen åker ngn på byst för att han kör ner för 'fel' gata.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring