Mito Vs. Rs125

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
Vad är där för skillnader kvalitetsmässigt på dessa två hojar?

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
NSR_Martin skrev:
Och att det är nästintill omöjligt o få tag på reservdelar :död

men NSRn är ju.... nej okej, jag spar det denna gången! :hihi

:mad: Nej, det e det inte alls...suck
Inom Sverige är det inte lätt att hitta delar, men det är jättelätt att hitta exakt vad man vill från Tyskland. I.o.f.s. så tar det 1-2 veckor med frakten, fast det är överkomligt om man ser på vilken hoj det e man har. :)
Sen går den inte sönder mer än t.ex. RS.
Elsystemet kan vara lite tjurigt ibland, men det är inte så att den brakar ihop bara för man drar på full gas.
/Ludde

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
1-2 veckor är lång tid när man inte kan köra hoj under sommartid på grund av att man väntar på nån liten del...

Men, det ser ut o va en fin hoj, provkör båda (eller alla tre? :) ), jämför o känn efter vilken som verkar passa dig bäst... Kolla upp saker noga osv... Att det går snabbt o smidigt o få tag i billiga reservdelar tycker jag känns tryckt...

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Har kört en hel del av båda.. mest mito iofs :hihi

men iaf, jag tycker att cagivan har bättre väghållning, den är lättare att kasta in i kurvorna och känns stabilare att åka på med bättre sittställning (för mig iaf) lite svag motor som har ganska kort effektregistrer (därmed många växlar på de äldre)
Aprilian då, den har kraftigare motor som är mera varvvillig än cagivans med längre register. reservdelar är lättare att få tag på till aprilian.

valet är väldigt öppet, tror inte att du skulle bli besviken på någon av dom, prisklassen är densamma oxå.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
AlpinA skrev:

men iaf, jag tycker att cagivan har bättre väghållning, den är lättare att kasta in i kurvorna och känns stabilare att åka på med bättre sittställning (för mig iaf) lite svag motor som har ganska kort effektregistrer (därmed många växlar på de äldre)
Aprilian då, den har kraftigare motor som är mera varvvillig än cagivans med längre register. reservdelar är lättare att få tag på till aprilian.

valet är väldigt öppet, tror inte att du skulle bli besviken på någon av dom, prisklassen är densamma oxå.

ähhh, det är väl bara att slänga dit ett 165cc kit på miton, har man 30-40k att lägga på en hoj så kan man nog skramla fram 3500kr till :)

paddesputnik

På Körskolan....
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Aprilia Af1 Futura, Tungvikt 2011
AlpinA skrev:

mmm jag tror faktiskt att det lutar mot en rs125för ingen i familjen kan tyska eller så och dom är ju inte så värst språkkunniga vad jag vet :gnissla
finns de någe coolt trim till rs:en?

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
paddesputnik skrev:
mmm jag tror faktiskt att det lutar mot en rs125för ingen i familjen kan tyska eller så och dom är ju inte så värst språkkunniga vad jag vet :gnissla
finns de någe coolt trim till rs:en?

Du kan nog hitta det mesta som har med trimmning och göra.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping