Miton skar IGEN

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Känner mig lite smått deppig för tillfället.

Blev klar med den i onsdags.. Köpte olja på tors.. På kvällen startade jag den och den gick som en klocka.. lät den stå och gå en stund.. Sen på med hjälmen och 1:an i.. var ganska halt :) Körde ut på den lite större byvägen.. där var fästet lite bättre. Körde ca 8km i lungt tempo ca 50km/h (max 7500rpm tempen låg på 65grader) Sen efter dom dära åtta kilometrarna så låser sig bakhjulet :död

Rev shiten idag.. Den nöp där svetsningen var gjord. plus att jag fick tillbaka sprickan som var där tidigare :( 4800:- åt helvete :(

När jag kom hem åkte jag till tjejen som fyllde år och fick tårta :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Edholm skrev:
Känner mig lite smått deppig för tillfället.

Blev klar med den i onsdags.. Köpte olja på tors.. På kvällen startade jag den och den gick som en klocka.. lät den stå och gå en stund.. Sen på med hjälmen och 1:an i.. var ganska halt :) Körde ut på den lite större byvägen.. där var fästet lite bättre. Körde ca 8km i lungt tempo ca 50km/h (max 7500rpm tempen låg på 65grader) Sen efter dom dära åtta kilometrarna så låser sig bakhjulet :död

Rev shiten idag.. Den nöp där svetsningen var gjord. plus att jag fick tillbaka sprickan som var där tidigare :( 4800:- åt helvete :(

När jag kom hem åkte jag till tjejen som fyllde år och fick tårta :)

Låter som en kass lagning helt enkelt. Var lämnade du in den?

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
FYFAN!!
Jag skulle sparka sönder skiten, jeg vet hur du känner dig..krya på dig!

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Chris Ash skrev:
Låter som en kass lagning helt enkelt. Var lämnade du in den?

Racing Konsult i sthlms trakten.. Ska slå en pling på måndag och se vad dom säger..

Men man lär ju få ta och försöka jobba in lite mer pengar och laga shiten igen.. Hojlös tänker jag inte vara iaf :)

Edit: Kolven köpte jag genom honom också för att få rätt kolvspel.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Edholm skrev:
Racing Konsult i sthlms trakten.. Ska slå en pling på måndag och se vad dom säger..

Men man lär ju få ta och försöka jobba in lite mer pengar och laga shiten igen.. Hojlös tänker jag inte vara iaf :)

Edit: Kolven köpte jag genom honom också för att få rätt kolvspel.

Du har PM....

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
gjorde du det svart eller vitt kan man ju börja med att fråga... det verkar som det gjordes vitt med tanke på priset! Isådana fall så borde du ha lite garanti på skiten!

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Fan tycker synd om dig !
hoppas du får nya grejer av dom ! låter ju som det e deras problem !
om inte tycker jag du ska beställa nya kolv och cylinder från http://www.geiwiz.de/
men var det inte du som köpte en ny motor från nån här på forumet ?

/Micke

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Fy fan va RUTTET! Jävla skittrist :/ När du precis fixat den o grejjer :mad:

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
micke85 skrev:
Fan tycker synd om dig !
hoppas du får nya grejer av dom ! låter ju som det e deras problem !
om inte tycker jag du ska beställa nya kolv och cylinder från http://www.geiwiz.de/
men var det inte du som köpte en ny motor från nån här på forumet ?

/Micke

Exakt.. Skar ju först min 91:a då var det helt mitt fel, låg och pressade ganska hårt i ett par km.. :kocko Sen köpte jag ju en -95:as Mito motor.. Enda som skulle vara åt helvete på den var cylinder och kolv.. Men det visade sig senare att det var glapp i vevstakslagret.. Lagret hade skurit så staken var också skrot.. Kännns som jag har en jävla otur med allt jag gör.. Man kanske skulle ha köpt en 165cc Cylinder från Geiwiz från början :) Kostar ju bara 3500:)

/Anton

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Att man håller stummt/full gas på rödmarkeringen i flera mil i stäck förutom nåt enstaka avslag på gasen i nödfall ska då inte vara några problem överhuvetaget. Gick utmärkt på aprilian, så skär den redan efter nån km lär du ha haft problem redan ifrån början, kolla oljepumpen noga och mät upp hur mkt den pumpar, o kolla så det stämmer om soppa/luftblandningen är den rätta. Annars lär du bestycka upp den, men antar att du har koll på det där själv när du iaf har renoverat motor mm. Jag skulle då ringa o prata om det, o tar dom inte på sig det så är det bara att hacka lite.. halva kostnaden måste dom ju kunna stå för iaf.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Fredrick skrev:
Att man håller stummt/full gas på rödmarkeringen i flera mil i stäck förutom nåt enstaka avslag på gasen i nödfall ska då inte vara några problem överhuvetaget. Gick utmärkt på aprilian, så skär den redan efter nån km lär du ha haft problem redan ifrån början, kolla oljepumpen noga och mät upp hur mkt den pumpar, o kolla så det stämmer om soppa/luftblandningen är den rätta. Annars lär du bestycka upp den, men antar att du har koll på det där själv när du iaf har renoverat motor mm. Jag skulle då ringa o prata om det, o tar dom inte på sig det så är det bara att hacka lite.. halva kostnaden måste dom ju kunna stå för iaf.
Precis, jag hade nog börjat kolla oljetillförseln väldigt noggrannt, kass oljepump? slangläckage? stopp nånstans? osv...

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Fredrick skrev:

Att den skar då berode på att jag körde med fel munstycke, plus förhögtändning..

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
Att den skar då berode på att jag körde med fel munstycke, plus förhögtändning..

Aj då. :4skrika Hade du ny cdi eller bara ändrat på gamla?
Ska bygga ihop min också nu i helgen, har satt på extra stort munstycke :tummenupp

Last edited:

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Jag körde då runt 1300mil utan att ens röra oljepumpen på en 14år gammal. Krånglade aldrig :) Tror den fick ifrån ca 0.9 - 2.3 %. Tror nog att min också hade skurit några gånger om jag hade blandat i tanken som när varvnålen hamnar på fel sida det röda vid lite mindre trevliga inbromsningar mm när man petade ner lite. Hur stort spel har du mellan kolv och cylinder då? Ska ju glappa rätt bra, annars nyper det ju av den anledningen också med tanke på hur mkt dom expanderar, trodde det skulle bli helt fel på min så mkt som det glappade med nya kolven men den gick som aldrig förr. Smidd eller guten?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...