Miton skar IGEN

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Fredrick skrev:
Jag körde då runt 1300mil utan att ens röra oljepumpen på en 14år gammal. Krånglade aldrig :) Tror den fick ifrån ca 0.9 - 2.3 %. Tror nog att min också hade skurit några gånger om jag hade blandat i tanken som när varvnålen hamnar på fel sida det röda vid lite mindre trevliga inbromsningar mm när man petade ner lite. Hur stort spel har du mellan kolv och cylinder då? Ska ju glappa rätt bra, annars nyper det ju av den anledningen också med tanke på hur mkt dom expanderar, trodde det skulle bli helt fel på min så mkt som det glappade med nya kolven men den gick som aldrig förr. Smidd eller guten?

Kan nästan sätta en femma på att kolvspelet var för litet.. Men det skulle ju gubbjäveln fixa.. Har bara utvändig micrometer så kan inte mäta hur stor cyllen är.. Vet icke om kolven var smidd/ gjuten.. Gjuten antar jag.. Kostade 1375:-

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
"Tror nog att min också hade skurit några gånger om jag hade blandat i tanken som när varvnålen hamnar på fel sida det röda vid lite mindre trevliga inbromsningar mm när man petade ner lite."

Ehhh...va?

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
Chris Ash skrev:
"Tror nog att min också hade skurit några gånger om jag hade blandat i tanken som när varvnålen hamnar på fel sida det röda vid lite mindre trevliga inbromsningar mm när man petade ner lite."

Ehhh...va?

Tror han menar när han växlade ner och motorbromsade ?

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Finns ändå ingen anledning till att motorbromsa med en 2takt. Ingen vidare bromsverkan, och inget kul ljud!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Poffer skrev:
För att det inte kommer in ngn olja då. Har man separatblandare så kommer det iaf in lite olja...

Hmmm...det ska inte var något problem på gatan, å andra sidan ger man alltid mellangas när man kör riktigt hårt på bana med en tvåtaktare.

Moped terrorist

Guest
Va kanske 5km hemifrån ivåras så nöp skiten å skar fick rulla den hem på ett bakdäcket som va låst! =(=(=(

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Moped terrorist skrev:
Va kanske 5km hemifrån ivåras så nöp skiten å skar fick rulla den hem på ett bakdäcket som va låst! =(=(=(

Jag var 8km hemifrån denna gång.. hade som tur var med mig telefonen.. I sommras var jag 6km hemifrån. Mitt i natten utan telefon.. :) Fick gå 6km i hojj skorna :4skrika :)

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Moped terrorist skrev:

Du är medveten om att det går att lägga i friläge när kolven nypt va?

Moped terrorist

Guest
CayLe skrev:
Du är medveten om att det går att lägga i friläge när kolven nypt va?

Klart att jag fattade det men det funkade ändå inte bak däcket va helt låst det spelade ingen roll om jag la ur växlarna eller kopplade!
:confused:

Moped terrorist

Guest
Edholm skrev:
Jag var 8km hemifrån denna gång.. hade som tur var med mig telefonen.. I sommras var jag 6km hemifrån. Mitt i natten utan telefon.. :) Fick gå 6km i hojj skorna :4skrika :)

Osis kan man sejja min telefon hade dött som allt annat då å jag har rullat många gånger jag me :rolleyes: :gnissla :lol

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Moped terrorist skrev:
Klart att jag fattade det men det funkade ändå inte bak däcket va helt låst det spelade ingen roll om jag la ur växlarna eller kopplade!
:confused:

hehe.. då va det fan ingen nypt kolv inte.. jag hade en liknande grej med min KDX.. men då va det kedjan som hade hoppat och lagt sig mellan svingen och drevbulten

Moped terrorist

Guest
koop skrev:
hehe.. då va det fan ingen nypt kolv inte.. jag hade en liknande grej med min KDX.. men då va det kedjan som hade hoppat och lagt sig mellan svingen och drevbulten

Nypt va den, men det blev nå så det dunka till imotorn men sen när jag fixade ny kolv så va det lungt igen jag trodde lådan hade rassat också men det va ok!
img)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Moped terrorist skrev:
Nypt va den, men det blev nå så det dunka till imotorn men sen när jag fixade ny kolv så va det lungt igen jag trodde lådan hade rassat också men det va ok!
img)

Jaja.... :rolleyes:

Det man inte har i huvudet får man ha i benen som det så vackert heter....

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Ja, den får ingen smörjning då.. och det blir ju en del det får snurra om man börjar peta ner vid en sådär 160km/h. Att det inte finns nån motorbroms kan jag Inte hålla med om.. peta ner till 1an eller 2an så den landar på ca 13000rpm in i en korsning/kurva - på så vis har jag fått några mindre trevliga överaskningar :) Det är inte såå svårt att låsa upp bakdäcket, spc när man skickar i ettan. Men inte är det smart heller.. hehe aja. Men det funkade och höll iaf, det jag tycker är viktigast.
Ehhh...va?[/QUOTE]

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...