Miton vibrerar!

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Yamaha RD -84 (såld) Aprilia RS -98 (såld) Cagiva mito -97 (såld) Kawasaki ninja -01 (såld) Honda cbr 600f -97
H4 skrev:
2086455 Min var en -95 med polini cylle och kolv på 165 cc eller vad det nu var. Sålde den innan jag fick ordning på den.

Okej...

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
En kompis till mig hade ett jobbigt problem med sin Honda Nsf, den vibrerade satan! Och han kunde inte hitta vad fasen felet var tills jag upptäckte att det saknades en skruv som skulle hålla fast motorn till ramen... :rolleyes:

Satte dit en ny och skruvade åt de andra (de höll på och lossna) och wips så skakade den lika mycket som en strypt Dt 50... :hihi

Sen finns det jätte många olika sätt att dämpa skakningarna i styret. Typ hälla stålkulor i handtagen och köpa skumgummi handtag :tungan

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
På min förra rd 125a skakade och vibrerade det jätte mkt . så va det driv paketet som va slut. kedjan vibrerade :) du kan ju alltid kolla det

/Tomas

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
AntiAntonAnt skrev:
2089706 En kompis till mig hade ett jobbigt problem med sin Honda Nsf, den vibrerade satan! Och han kunde inte hitta vad fasen felet var tills jag upptäckte att det saknades en skruv som skulle hålla fast motorn till ramen... :rolleyes:

Satte dit en ny och skruvade åt de andra (de höll på och lossna) och wips så skakade den lika mycket som en strypt Dt 50... :hihi

Sen finns det jätte många olika sätt att dämpa skakningarna i styret. Typ hälla stålkulor i handtagen och köpa skumgummi handtag :tungan
Skulle precis säga att en polare i stan hade samma fel som beskrivet. Vi drog åt motorfästena och så slutade vibrationerna helt. Nån vecka senare så hade de lossnat igen. Enligt verkstaden så skulle bultarna bytas ut helt. :va

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Snälla säg att den inte kosta 26000 va röd och grå och såldes i västernorrland!

Den tänkte jag köpa... får pengar i slutet av veckan å allt. Jaja får leta rätt på en ny då...Fan..

Grattis tille en ny hoj då.

ollee

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Yamaha RD -84 (såld) Aprilia RS -98 (såld) Cagiva mito -97 (såld) Kawasaki ninja -01 (såld) Honda cbr 600f -97
hehe.. den är ifrån uppsala typ... är det den du menar!? lycka till med letandet!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy