Mitsubischi Turbo

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
Hej!
Är det någon som vet vad skillnaden på ett 14 T och ett 19 T aggregat är?
Tack.
Mvh
Peter
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Va? Ska du på med fläkt på Hondan?
Fan att du inte är nöjd med att åka nior med den :D
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
turbo till honda

14 T är till Honda och 19T till övriga fabrikat :)
Björn
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
14 T är till Honda och 19T till övriga fabrikat :)
Björn

Ja det här kan man ju tolka på 2 sätt, antingen så går dom så in i he från början så att det räcker med ett litet aggregat, eller så är det ingen idé med något större för allt innehåll i motorn bara ramlar ur i varje fall.
Mvh
Peter

Va? Ska du på med fläkt på Hondan?
Fan att du inte är nöjd med att åka nior med den :D

Ja man vet ju aldrig vad man hittar på, det finns ju lite skräp liggandes i hörnen i garaget och sånt kan ju råka fastna på nått annat som står där och skräpar, så vad som händer har vi inte sett än.
Mvh
Peter
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Ja det här kan man ju tolka på 2 sätt, antingen så går dom så in i he från början så att det räcker med ett litet aggregat, eller så är det ingen idé med något större för allt innehåll i motorn bara ramlar ur i varje fall.
Mvh
Peter

Det resonemanget gäller bara övriga fabrikat, inte Suzuki. Där håller sig innehållet stadigt på plats under alla förutsättningar:)

/Ingvar
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Det resonemanget gäller bara övriga fabrikat, inte Suzuki. Där håller sig innehållet stadigt på plats under alla förutsättningar:)

/Ingvar

Kan nog hålla med dej Ingvar!
Kör själv med originalstakar,vev,kopplingskorg och 400hk+
på hjulet.8,50/297km/h med 88a 1100r motorn.
Men man får ju byta 3ans vevstakslager i mellanåt då
det går ner sej .Å andra sidan får man ju tänka att motorn
är byggd för ca 120 häst orginal så något lär man ju få underhålla,
sedan rasar väl något växellådsdrev/shiftgaffel ibland,och det
hör väl till i dragracing !
Gammel gsx:en som jag själv rejsat med är ju otrolig att hålla ihop'
det var ju underhåll lika lite som en B20 motor..det bara går och går!
Nää nog är man väl Suzukifrälst alltid..!
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
Det resonemanget gäller bara övriga fabrikat, inte Suzuki. Där håller sig innehållet stadigt på plats under alla förutsättningar:)

/Ingvar

Ja då förstår jag då måste det alltså räcka med en liten turbo till övriga för att dom går så in i HE ändå:tummenupp
Mvh
Peter
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top