Mitt första knäskrap!!

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
:banana Så har jag äntligen lyckats!!:banana

Fick tag i en plats på Sturup Raceway denna veckan och åkte ner i eftermiddag för att köra. Redan inne på mitt tredje varv tog fotpinnen i och då visste jag att lutningen var det inget fel på. Fick tips av instruktörerna att jag skulle hänga ut mer så skulle det komma.

På 2:a omgången efter hårnålen kom det bara helt odramatiskt. Lätta skrapljud från pucken...gissa om jag log inne i hjälmen:D Det blev lättare att ta kurvorna efter det tyckte jag när man nuddade lite i marken med knät.

Nu återstår det bara att försöka skrapa höger puck också. Försökte hänga ut så mycket jag orkade men utan lyckat resultat. Får öva mer vid nästa bankörning.

Ha det gott allihop så ses vi på TT!
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Knäskrap

Motorrad skrev:
2449550
På 2:a omgången efter hårnålen kom det bara helt odramatiskt. Lätta skrapljud från pucken...gissa om jag log inne i hjälmen:D Det blev lättare att ta kurvorna efter det tyckte jag när man nuddade lite i marken med knät.

Grattis :klappar
Fick mitt eget första i våras på Knutstorp. Högerskrap är lättare på Knutstorp då det är en högerbana.

Nu återstår att hitta flytet, när man en gång fått ner knäet är det mycket lättare sedan. Nästa steg är att hitta knäskrapet på landsväg :D

Får man kanske föreslå påfarten från Mariapark och norrut på 111:an... Passa dig för stolparna bara.

Rockon!!! :yoparty
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Grattis!! :yoparty

Höger puck skrapar du lätt i dammkurvan. Enda kurvan som jag dammar i :)rolleyes: ) min puck med XRen på SRW. :)
Men ta det lungt för tydligen är det en av de mest olyckdrabade kurvorna...
 

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
PutteLiten skrev:
2450392 Höger puck skrapar du lätt i dammkurvan.

Finns det beskrivet någonstans vad kurvorna heter på SRW och var de ligger? Vet inte vilken som är dammkurvan...:confused:

Antar att det är den som är ingången till hårnåls delen. Den andra högerkurvan är vid start/målrakan.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Motorrad skrev:
2450412 Finns det beskrivet någonstans vad kurvorna heter på SRW och var de ligger? Vet inte vilken som är dammkurvan...:confused:

Antar att det är den som är ingången till hårnåls delen. Den andra högerkurvan är vid start/målrakan.


Dammkurvan är den vid dammen :hihi
Första högerkurvan sett från GAMLA depån.

Finns kanske någon karta med namnen ut skrivna, har dock inte sett någon. Jag kan bara namnen på BMW kurvan (kurvkombinationen innan dammkurvan... heh) och Dammkurvan då :p


:hej
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
PutteLiten skrev:
2450392 Grattis!! :yoparty

Enda kurvan som jag dammar i :)rolleyes: ) min puck med XRen på SRW. :)
Men ta det lungt för tydligen är det en av de mest olyckdrabade kurvorna...

Var det inte precis innan du vurpade....:va :rolleyes:
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Visst är det underbart! Glömmer aldrig mitt första, brukar vara så att när det väl nuddat så tar det inte många varv innan man skrapar i alla kurvor :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Holy Rider skrev:
2451664 Var det inte precis innan du vurpade....:va :rolleyes:


Både ja och nej. ;)

Jag brukade fotpinne skrapa där, men när jag ville läa mig knäskrapa så regnade det. Och, jo två varv senare vurpade jag.

Och, gångerna efter när det inte regnade vurpade jag inte. Och de var de jag syftade på, jag rekomenderar ingen att försöka knäskrapa med en sporthoj i regn :rolleyes:
Motarden är ju bara att lyfta upp, tvätta av, och starta igen och köra vidare :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top