Mitt helg på knutstorp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Åsa #96 skrev:
Jo, Kennet har haft en hel del att fixa med på Lilltösen, men det är omöjligt att mäta det med vad Henrik & Johan lägger ned i tid... På Anderstorp och Knutstorp slutade dom nog aldrig meka innan midnatt.... Och då sitter vi andra och äter middag och knäcker en pilsner...

Men jag ska inte säga ngt, det går ju attans bra för Henrik, så det lönar ju sig.

Skulle jag få låna din hoj sa du ;)

Enligt devisen you break, you buy, så självklart :tummenupp
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
oFFkeFF skrev:
Enligt devisen you break, you buy, så självklart :tummenupp

Blir ju allt lite kär i dig Filip :kär

Edit: tror dock att min mek "gör slut" med mig om jag skulle börja köra 250R.... :(
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
Jag tycker också att det låter jäkla skoj med 250R. Den låga vikten samt att det är en ren räser från början lockar.

Fast problemet är ju att jag inte har mekat tvitakt sedan moppeåldern, och det var ett tag sedan. Jag skulle behöva gå en grundkurs i tvitaktsunderhåll innan jag vågar ta steget. :p
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Relapse skrev:
Jag tycker också att det låter jäkla skoj med 250R. Den låga vikten samt att det är en ren räser från början lockar.

Fast problemet är ju att jag inte har mekat tvitakt sedan moppeåldern, och det var ett tag sedan. Jag skulle behöva gå en grundkurs i tvitaktsunderhåll innan jag vågar ta steget. :p

Grundkursen finns i mek/service-boken som följer med hojen, följer man det som står minutiöst så slipper man de flesta bekymmerna.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Relapse skrev:
Jag tycker också att det låter jäkla skoj med 250R. Den låga vikten samt att det är en ren räser från början lockar.

Fast problemet är ju att jag inte har mekat tvitakt sedan moppeåldern, och det var ett tag sedan. Jag skulle behöva gå en grundkurs i tvitaktsunderhåll innan jag vågar ta steget. :p

Som sagt, tvåtakt är (relativt) lättmekat och man lär sig fort om man inte är utrustade med multipla mittmonterade tummar. Hade inte du och jag en diskussion om just tvåtakt på Knudan sist, eller var det Tom?
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
McB skrev:
Som sagt, tvåtakt är (relativt) lättmekat och man lär sig fort om man inte är utrustade med multipla mittmonterade tummar. Hade inte du och jag en diskussion om just tvåtakt på Knudan sist, eller var det Tom?

Det minns jag inget om, så det var nog med Tom du hade den diskussionen. Men Tom tycker å andra sidan att det mesta är lättmekat. Tom och jag har nog inte riktigt samma referensramar. :rolleyes:

Får väl se om man vågar "uppgradera" till tvåtakt i framtiden.
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Efter att först ha plockat isär en vanlig Hornet tillsammans med Johan och sen åka till Gelleråsen och se hur lätt det var att ta isär en 250 racer så skulle jag gladeligen byta. Så det så!
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Hur kul är en Hornet att köra på bana då :D
Var inte det en konstigt jämnförelse bara :confused:

Snacka om att jag är glad att jag själv slipper mecka.
Hurra för min mekaniker :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top