Mitt hojbygge

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Nu har jag svetsat om avgasystemet på hojen. Vad tycks?
Ska poleras lite så det glänser om det. Tig-svetsade det alldeles själv, övade på diskbänken lite innan. :rolleyes:
Men det gick bra och jag sparade Torbjörn lite jobb. :tummenupp

Bifogat

• liten.JPG
    liten.JPG
    67.3 KB · Visningar: 364

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Mell skrev:
Nu har jag svetsat om avgasystemet på hojen. Vad tycks?
Ska poleras lite så det glänser om det. Tig-svetsade det alldeles själv, övade på diskbänken lite innan. :rolleyes:
Men det gick bra och jag sparade Torbjörn lite jobb. :tummenupp

Jäkligt snygg bakdel!! :rolleyes:

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
Spännande fortsättning följer hoppas jag.. Och i form av bilder då.. Man blir ju lite avis, Jag hittar inte ens tummen i mitten av handen.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Med R1:a bakdel kan väl inget gå fel :D

Undrar vad det är för mystisk person i bakgrunden :rolleyes:

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Börjar ju se riktigt fint ut, du kommer ju att ha umeås coolaste ehoj i sommar, tur att det finns rejäla bommar på klubben så det inte blir ett liknande slut som förra årets vinterprojekt vi aldrig fick se reultatet av...

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Aahh nice:igt, var själv på g att göra så men kom aldrig riktigt dit. Hur gjorde du för att få till böjen?

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Nu ser det ut så här. Bara fixa klart bakdelen, montera kåpor och fixa en vattenkyld oljekylare så är det klart. Fick tag på en riktigt smidig kylfläkt idag, så nu blev det problemet löst.

Bifogat

• klubben20050417 009.jpg
    klubben20050417 009.jpg
    67 KB · Visningar: 192
  • klubben20050417 010.jpg
    klubben20050417 010.jpg
    72.7 KB · Visningar: 157
  • klubben20050417 011.jpg
    klubben20050417 011.jpg
    69.1 KB · Visningar: 163
  • fläkt.jpg
    fläkt.jpg
    51.3 KB · Visningar: 1,103

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Jävligt porriga förgasartrattar!! :bow

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Säsongen är ju i full gång så det är nog bäst du blir klar snart :tungan

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Honken skrev:
Ja det ska ju till lite KTM delar för att det ska bli bra :)

Jo, jag har en ny fläkt åt dig nu. Blev även blinkers óch en liiiiten bromsvätskebehållare från KTM.
Billigt var det också. 170 kronor för blinkers och 75 kronor för en bromsvätskebehållare. :tummenupp

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Mell skrev:
Jo, jag har en ny fläkt åt dig nu. Blev även blinkers óch en liiiiten bromsvätskebehållare från KTM.
Billigt var det också. 170 kronor för blinkers och 75 kronor för en bromsvätskebehållare. :tummenupp

bilder!!!!!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Såg ju hojen din i söndags men glömde fråga om hur många hk som förväntas krämas ur den spisen?

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Vi får väl se då jag kör den i bromsbänken... Den är relativt standard, bara helsystem och fuggar. Portning blir det kanske nästa år, om man inte kommer på att bygga turbo. :D

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Mell skrev:
Vi får väl se då jag kör den i bromsbänken... Den är relativt standard, bara helsystem och fuggar. Portning blir det kanske nästa år, om man inte kommer på att bygga turbo. :D
OK, jag har sagt det förut och nämner det gärna igen, bland det manligaste och kanske mest effektiva man kan hänga på en hoj är en liten förtjusande flaska av märket NOS.
Vaddå nästa år? Det som inte händer nu händer aldrig. Föresten har väl du bytt hoj nu ett antal somrar i rad. Börjar så smått se ett system, få se två cylindrar bra ljud lite (?) effekt, nej gångra antalet cylindra med 2, nu blev det genast bättre men var skall man hänga all packning vid seriös touring, kråkan är ju både snabb och skön att åka på en sådan tar vi, fan va tung och klumpig den är nja lite sportigare men stor motor vill jag nog ha... Ja här är vi nu, din nästa hoj enligt min beräkning blir en uppborrad goldwing på 2500 cc, upphöjda väskor för bättre nerläggsvinkel, slimmad kåpa för bättre cv-värde och allt detta till tonerna av "born to be wild" i din sony cdspelare placerad framför styret i en kolfiberupphängning för att spara vikt.
Som sagt skaffa lustgas eller turbo NU nästa sommar är det försent! :hihi

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
RJ skrev:
OK, jag har sagt det förut och nämner det gärna igen, bland det manligaste och kanske mest effektiva man kan hänga på en hoj är en liten förtjusande flaska av märket NOS.
Vaddå nästa år? Det som inte händer nu händer aldrig. Föresten har väl du bytt hoj nu ett antal somrar i rad. Börjar så smått se ett system, få se två cylindrar bra ljud lite (?) effekt, nej gångra antalet cylindra med 2, nu blev det genast bättre men var skall man hänga all packning vid seriös touring, kråkan är ju både snabb och skön att åka på en sådan tar vi, fan va tung och klumpig den är nja lite sportigare men stor motor vill jag nog ha... Ja här är vi nu, din nästa hoj enligt min beräkning blir en uppborrad goldwing på 2500 cc, upphöjda väskor för bättre nerläggsvinkel, slimmad kåpa för bättre cv-värde och allt detta till tonerna av "born to be wild" i din sony cdspelare placerad framför styret i en kolfiberupphängning för att spara vikt.
Som sagt skaffa lustgas eller turbo NU nästa sommar är det försent! :hihi

Börjar jag med turbo nu så hinner jag inte köra nåt ju....
Men att byta hoj är ganska skoj, man kör vad som man tycker känns bra för tillfället. Det har väckts en liten tanke om kompressor, turbo har ju alla nuförtiden.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
det finns bara 2 användningsområde för lustgas å det är dragracing och posering :D hoppas det inte är anledning nummer 2 som gäller :va

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
madmagnus skrev:
det finns bara 2 användningsområde för lustgas å det är dragracing och posering :D hoppas det inte är anledning nummer 2 som gäller :va
Du glömde vägverkets rekomendationer om säkra omkörningar! Nr 3 blir följande scenario: blinka för omkörning, placera fordonet på den mötande trafikanters väghalva, sikta, håll lustgasknappen intryckt 10 sek, släpp knappen, stanna vid vägkanten och skratta dig harmynt. :yoparty Gissar att detta kan liknas vid missbruk och i detta fall heter drogen adrenalin. :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning