Mell skrev:Nu har jag svetsat om avgasystemet på hojen. Vad tycks?
Ska poleras lite så det glänser om det. Tig-svetsade det alldeles själv, övade på diskbänken lite innan.
Men det gick bra och jag sparade Torbjörn lite jobb.
Mell skrev:Fick tag på en riktigt smidig kylfläkt idag, så nu blev det problemet löst.
Honken skrev:Ja det ska ju till lite KTM delar för att det ska bli bra
Mell skrev:Jo, jag har en ny fläkt åt dig nu. Blev även blinkers óch en liiiiten bromsvätskebehållare från KTM.
Billigt var det också. 170 kronor för blinkers och 75 kronor för en bromsvätskebehållare.
OK, jag har sagt det förut och nämner det gärna igen, bland det manligaste och kanske mest effektiva man kan hänga på en hoj är en liten förtjusande flaska av märket NOS.Mell skrev:Vi får väl se då jag kör den i bromsbänken... Den är relativt standard, bara helsystem och fuggar. Portning blir det kanske nästa år, om man inte kommer på att bygga turbo.
RJ skrev:OK, jag har sagt det förut och nämner det gärna igen, bland det manligaste och kanske mest effektiva man kan hänga på en hoj är en liten förtjusande flaska av märket NOS.
Vaddå nästa år? Det som inte händer nu händer aldrig. Föresten har väl du bytt hoj nu ett antal somrar i rad. Börjar så smått se ett system, få se två cylindrar bra ljud lite (?) effekt, nej gångra antalet cylindra med 2, nu blev det genast bättre men var skall man hänga all packning vid seriös touring, kråkan är ju både snabb och skön att åka på en sådan tar vi, fan va tung och klumpig den är nja lite sportigare men stor motor vill jag nog ha... Ja här är vi nu, din nästa hoj enligt min beräkning blir en uppborrad goldwing på 2500 cc, upphöjda väskor för bättre nerläggsvinkel, slimmad kåpa för bättre cv-värde och allt detta till tonerna av "born to be wild" i din sony cdspelare placerad framför styret i en kolfiberupphängning för att spara vikt.
Som sagt skaffa lustgas eller turbo NU nästa sommar är det försent!
Du glömde vägverkets rekomendationer om säkra omkörningar! Nr 3 blir följande scenario: blinka för omkörning, placera fordonet på den mötande trafikanters väghalva, sikta, håll lustgasknappen intryckt 10 sek, släpp knappen, stanna vid vägkanten och skratta dig harmynt. Gissar att detta kan liknas vid missbruk och i detta fall heter drogen adrenalin.madmagnus skrev:det finns bara 2 användningsområde för lustgas å det är dragracing och posering hoppas det inte är anledning nummer 2 som gäller
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|