madmagnus skrev:det finns bara 2 användningsområde för lustgas å det är dragracing och posering hoppas det inte är anledning nummer 2 som gäller
Jag vet ett område till som man kan använda den gasen till, då ser man ut såhär ungefär:
madmagnus skrev:det finns bara 2 användningsområde för lustgas å det är dragracing och posering hoppas det inte är anledning nummer 2 som gäller
Mell skrev:Ska nog inte köra med rasgas, passar inte min körstil.....
I kväll ska jag börja fundera på hur jag ska göra min vattenkylda oljekylare, blir lite knep och knåp med det, men oljekylare vill man ha.Beställde dessutom luftfilteradapters till fuggarna, vill inte ha porriga trattar på semestern, eller om det blir grusbus i sommar. Riktigt skönt ljud från fuggarna är det ändå.
madmagnus skrev:jag tänkte göra en filter/vattenkylar flyttare! fick svarvämne från jobbet ska skissa en ritning å sen lämna till lernia! kanske räcker till 2 uppsättningar om du är intresserad?
Mell skrev:Börjar jag med turbo nu så hinner jag inte köra nåt ju....
Men att byta hoj är ganska skoj, man kör vad som man tycker känns bra för tillfället. Det har väckts en liten tanke om kompressor, turbo har ju alla nuförtiden.
Kamikaze kid skrev:Kompressor har jag också funderat på!!!
Det går att få ut kraft vid "knölen" på växellådan från vevaxeln via dom där balansvikterna jag hoppas du kastat bort!
Så sitter allt snyggt och prydligt inne i ramen och rapar!!!
Mell skrev:Jag har inte tagit bort balansvikterna. Har inte gjort ett dugg åt motorn ännu. Byggandet av hojen har ju tagit all tid, men nästa vinter så....
Mell skrev:Vi får se till hösten...Då kanske jag lägger ett bud på dina grejor.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|