Mitt kungarike för en oljekylare.GSX-R 1100k. Tips?

kafferaffe

tits or wheels will get you in trouble
Gick med
28 Jul 2010
Hoj
gsxr110k-89

Tack bakdäck, den såg riktigt fin ut. Kanske en dum fråga, men det borde vara en bolt on va? Så man inte står där med nedmonterade kåpor och dum som ett frågetecken :tungan

Sen den som mr steen sa, synd att det inte är en curved kylare. Är det någon gigantisk skillnad i uppfång av luften där osv?

Om ni säger att detta är bolt on, så köper jag denna som bakdäck rekommenderade. Då jag hellre vill ha en fräsch ny än en använd.

Vad är det som bör göras då, måste jag strypa några kablar eller kan jag bara ta bort skruvarna som håller i kylarn på övre långsidan och lossa oljekablarna. Måste de klämmas åt?

Sen har jag tänkttänkttänkt på vrf min oljekylare sprack. Om man sitter på hojjen så finns sprickan i högra övre hörnet. Är ingen expert på hojmeck, men kan tänka mig att kylarn har som störst tendens att spricka när man står vid rödlyse mitt på dagen och varvar som en tok. Minimalt med luft i kylarn.

Måste nog fixa en oljetemp mätare med.

Tacksam för funderingar och ha en bra dag!

Mvh Raffe

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har du löst ditt kylar bekymmer?
Om inte jag minns fel så har jag en kylare till 1100 oljekyld hemma i garaget. Rätt säker att den satt kvar på cykeln när jag sålde motorn.
Kom med ett skäligt bud på den. Så går jag ut och tittar efter.

kafferaffe

Gick med
28 Jul 2010
Hoj
gsxr110k-89
Har du löst ditt kylar bekymmer?
Om inte jag minns fel så har jag en kylare till 1100 oljekyld hemma i garaget. Rätt säker att den satt kvar på cykeln när jag sålde motorn.
Kom med ett skäligt bud på den. Så går jag ut och tittar efter.

Tja Qwerty! Om jag ger dig 1200 anledningar till att kolla om kylarn är kvar på hojjen, gör du det? :Bugar

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Tack bakdäck, den såg riktigt fin ut. Kanske en dum fråga, men det borde vara en bolt on va? Så man inte står där med nedmonterade kåpor och dum som ett frågetecken :tungan

Sen den som mr steen sa, synd att det inte är en curved kylare. Är det någon gigantisk skillnad i uppfång av luften där osv?

Om ni säger att detta är bolt on, så köper jag denna som bakdäck rekommenderade. Då jag hellre vill ha en fräsch ny än en använd.

Vad är det som bör göras då, måste jag strypa några kablar eller kan jag bara ta bort skruvarna som håller i kylarn på övre långsidan och lossa oljekablarna. Måste de klämmas åt?

Sen har jag tänkttänkttänkt på vrf min oljekylare sprack. Om man sitter på hojjen så finns sprickan i högra övre hörnet. Är ingen expert på hojmeck, men kan tänka mig att kylarn har som störst tendens att spricka när man står vid rödlyse mitt på dagen och varvar som en tok. Minimalt med luft i kylarn.

Måste nog fixa en oljetemp mätare med.

Tacksam för funderingar och ha en bra dag!

Mvh Raffe

Allt jag har köpt därifrån har passat rakt av, nu har jag iofs inte köpt nån kylare...

Skruva bort den gamla och sätt dit den nya, kanske måste vippas i lite mer olja, lika mycket som du kan hälla ur den gamla, annars ska det bara vara att köra...

Last edited:

kafferaffe

Gick med
28 Jul 2010
Hoj
gsxr110k-89
mr steen. jag köpte denna du nämnde till slut. Kört runt med den hela sommaren och fastän arean bara är 2/3 av org samt att den inte är bockad; så är jag väldigt nöjd med den.

Mvh

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...