dajjmen
Ny medlem
Hej.
Tänkte jag skulle lägga upp bilder på mitt Caferacer projekt jag håller på att bygga. Jag kollade runt en del på nätet och fastnade för att bygga på en Virago.
Hojen är en Yamaha XV500 Virago från 1983, Import från Florida.
Började med att beställa några av delarna jag behövde för att få igång projektet. Samtidigt som jag väntade på delarna började jag att skruva ner hojen och plocka bort dom delar jag inte behövde.
Några av delarna jag började med att beställa:
- Benelli Mojave tank.
- Subframe från en kille i Holland, var till en xv750 så fick svetsa om en del.
- Caferacer säte
- Clip on
- Fotpinnar för att kunna flytta och få ett annat körstuk
- Digital hastighetsmätare
- Justerbar monoshock
- Baklampa som följer sätet bättre
- Brom/kopplingshandtag
- Knapppanel
- Framlampa
Beställer saker följande när jag kommer på nya saker jag behöver, Vill ni ha länk till någon av delarna så är det bara att skriva. Fler saker är på väg hem.
Jag har byggt på helger och kvällar nu i några månader och tanken är att vara klar med Version 1 under vintern.
Version 1: Att montera alla delar och modifiera och koppla in allt så att hojen går att starta och köra, därefter kommer jag att börja övningsköra och ta körkortet.
Version 2: Tvätta och lackera alla delar mer seriöst och få hojen i bättre skick och kondition, tex byta olja, filter och se över slitagedelar.
Version 3: Lämna in tanken och div delar på seriös lackering och göra div förbättringar.
Nu till bilderna:
När jag köpte hojen:
Fick hem första delarna:
Subframen för Xv750 kom i delar:
Nya dämparen:
Började att plocka ner hojen:
Första test av delarna och svetsat om subframen:
Plockade ner styrdelarna som inte skulle användas:
Sänkning av framgaffel och montering av clipon,handtag och knappmoduler
Tänkte jag skulle lägga upp bilder på mitt Caferacer projekt jag håller på att bygga. Jag kollade runt en del på nätet och fastnade för att bygga på en Virago.
Hojen är en Yamaha XV500 Virago från 1983, Import från Florida.
Började med att beställa några av delarna jag behövde för att få igång projektet. Samtidigt som jag väntade på delarna började jag att skruva ner hojen och plocka bort dom delar jag inte behövde.
Några av delarna jag började med att beställa:
- Benelli Mojave tank.
- Subframe från en kille i Holland, var till en xv750 så fick svetsa om en del.
- Caferacer säte
- Clip on
- Fotpinnar för att kunna flytta och få ett annat körstuk
- Digital hastighetsmätare
- Justerbar monoshock
- Baklampa som följer sätet bättre
- Brom/kopplingshandtag
- Knapppanel
- Framlampa
Beställer saker följande när jag kommer på nya saker jag behöver, Vill ni ha länk till någon av delarna så är det bara att skriva. Fler saker är på väg hem.
Jag har byggt på helger och kvällar nu i några månader och tanken är att vara klar med Version 1 under vintern.
Version 1: Att montera alla delar och modifiera och koppla in allt så att hojen går att starta och köra, därefter kommer jag att börja övningsköra och ta körkortet.
Version 2: Tvätta och lackera alla delar mer seriöst och få hojen i bättre skick och kondition, tex byta olja, filter och se över slitagedelar.
Version 3: Lämna in tanken och div delar på seriös lackering och göra div förbättringar.
Nu till bilderna:
När jag köpte hojen:
Fick hem första delarna:
Subframen för Xv750 kom i delar:
Nya dämparen:
Började att plocka ner hojen:
Första test av delarna och svetsat om subframen:
Plockade ner styrdelarna som inte skulle användas:
Sänkning av framgaffel och montering av clipon,handtag och knappmoduler