Mitt R1 projekt..

MrCrone

"Bonnie är en slags hund"
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
En väldigt gul R1 med väldigt svarta flames,neon och strob ;)
Just det; färgen på bågen lutar just nu kraftigt mot citrongult...

Kanske lite som denna, fast mer citrus :rock /

Bifogat

• r1 gul.jpg
    r1 gul.jpg
    113.3 KB · Visningar: 551

MrCrone

Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Jonne_boy skrev:
koll apå R6 03 limited

den gula där..

den e FIN FIN!!

Den var fin :tummenupp , men inte tillräckligt extrem...

Last edited:

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Men jag harju avhandlat ett inlägg om hur dåliga Dekaltrim är!Kanske försvann det i krashen?

Men jag fick alla pengar tillbax, frakten också!! :tummenupp

Prova istället artinvest, dom gör syveräna skyltar i stansad aluminium. Riktigt hög klass! Lite dyrare kanske... Men dekaltrims skylt skulle jag skämmas ihjäl om jag hade på min hoj!!!! :fakta

Bygget ser mycket bra ut, keep up the good work!

/Zana

AL

Kryzzare...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Min gamla...

Bifogat

• r1 combo.jpg
    r1 combo.jpg
    48.2 KB · Visningar: 528

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Är det den här färgen du ska lacka... Tycker den är asfräsch...
gsxr4.jpg

(saxad från en annons på blocket)

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jag står/stod just i begrepp att beställa ifrån dekaltrim.nu men jag är lite tveksam nu när jag hör dom dåliga vitsord dom får från er.
Så, vilka andra företag (helst i gbg-trakten) finns det som kan tillverka custom-dekaler om man förser dom med en vector-fil?
Kom gärna med www-adresser.
Tacksam för er hjälp. :bow

MrCrone

Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Senaste nytt på R1 fronten...

Känner mig mentalt och fysiskt utarbetad :crash , efter allt slit senaste veckan! Har precis varit och lämnat alla delar på lack :) Färgen blev tillslut en citrongul nyans från VW. Har inte blivit bilder på det men undertrayen är färdig och ska monteras när delarna kommer från lack. Bakljus och blinkers är inflyttade bakom undertrayen. Fram ska blinkersen dras om till positionsljusen. Ska till Elfa imorrn och fixa de kopplingar som behövs. Projektet har haft medvind i stort (förutom när det upptäcktes att både bakcut och framkåpa inte passade). På onsdag em. lovade lackeraren ha delarna klara och då kommer all medvind behövas för att få ihop det till torsdag morgon då jag ska med biken till Halmstad :skrämd

Bilder kommer dudes!

:squid

MrCrone

Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Zana skrev:
Är det den här färgen du ska lacka... Tycker den är asfräsch...
gsxr4.jpg

(saxad från en annons på blocket)

Det var den färgen som var tänkt ursprungligen typ... Men i slutändan föll valet på citrongult :)

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Alltså dom är säkert jättebra på övriga arbeten, bara det att deras finish på just nummerplåtar inte riktigt håller måttet

Om dom bara ska skära dekorplast åt dig finns det väl inget som kan gå fel. Dom är jävligt bra människaor att ha att göra med i övrigt!

Det varingar som helst problem att skicka tillbaks skylten, och jag fick inte bara pengarna för skylten tillbaks. jag fick även hemskickat fraktpengarna som jag lagt ut... Det kallar jag bra attityd...

Så dekaler kan dom helt säkert göra snyggt... :fakta

/Zana

Petrus skrev:
Jag står/stod just i begrepp att beställa ifrån dekaltrim.nu men jag är lite tveksam nu när jag hör dom dåliga vitsord dom får från er.
Så, vilka andra företag (helst i gbg-trakten) finns det som kan tillverka custom-dekaler om man förser dom med en vector-fil?
Kom gärna med www-adresser.
Tacksam för er hjälp. :bow

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
MrCrone skrev:
Det var den färgen som var tänkt ursprungligen typ... Men i slutändan föll valet på citrongult :)

Nooo!

Jag tycker Orange med infällning av citronpearl är den optimala färgen... Helst cameleont, självklart! :)

/Z

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
MrCrone skrev:

Känner mig mentalt och fysiskt utarbetad :crash , efter allt slit senaste veckan! Har precis varit och lämnat alla delar på lack :) Färgen blev tillslut en citrongul nyans från VW. Har inte blivit bilder på det men undertrayen är färdig och ska monteras när delarna kommer från lack. Bakljus och blinkers är inflyttade bakom undertrayen. Fram ska blinkersen dras om till positionsljusen. Ska till Elfa imorrn och fixa de kopplingar som behövs. Projektet har haft medvind i stort (förutom när det upptäcktes att både bakcut och framkåpa inte passade). På onsdag em. lovade lackeraren ha delarna klara och då kommer all medvind behövas för att få ihop det till torsdag morgon då jag ska med biken till Halmstad :skrämd

Bilder kommer dudes!

Ska du till halmstad asså... å festivalen eller ??

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Re: Re: Japp såna dekaler

Zana skrev:
Tycker det ser ut som han har skrivit ut dom på papper, ni vet sånt papper man kan stryka på kläder....

/Z
:skrämd Jag har faktiskt betalat för dessa och dom funkar prima. Inga nedrans textil lappar här inte :rodnar

Last edited:

MrCrone

Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Kanske drar förbi festivalen en vända :öl

Men åker främst ner för att jag har en återföreningsträff därnere i helgen, ska du dit?

MVH

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Re: Japp såna dekaler

R1 racer skrev:
Japp såna dekaler,eventuellt men lite annorlunda textstil.
Vart har du hittat dessa dekaler outspinner?.
Mvh R1 racer
Har beställt med från Danmobility. Dom säljer en del dekaler till scootras och sådant. Men dekalerna är det inget fel på. Samma textstil som original på yamaha.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Re: Re: Re: Japp såna dekaler

Hehe, tycke dom så lite hemmameckade ut... my bad.... :rodnar

Out_Spinner skrev:
:skrämd Jag har faktiskt betalat för dessa. Inga textil lappar inte :rodnar

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
MrCrone skrev:

Bilder kommer dudes!

va fan! passade inte baken??? :confused:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...