mitt tankprojekt till streetfightern...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tyckte det vart coolt :tummenupp

Får fronten att bli ren utan en massa mätare. Ok, för att instrumenten kanske inte blir dom mest lättavlästa i världen men man ser ju varvräknaren utan problem.

lepracon

Guest
snyggt som fan. men hur är det med bensin på insadan mot mätaren? är den helt sluten i plast eller hur har du gjort?
hur drog du sladdarna?
--------------------------------------------------------------------------

som du ser så e det hål rakt igenom tanken och plåt runt hålet och sen svetsat...tanken har väl blivit nån liter mindre av det! kabeln e lätt att få på plats då det e gått om plats under mätaren....

J

Wiseguy skrev:
Jag tyckte det vart coolt :tummenupp

Får fronten att bli ren utan en massa mätare. Ok, för att instrumenten kanske inte blir dom mest lättavlästa i världen men man ser ju varvräknaren utan problem.

tänkte lägga den plant utmed tanken men då så ser man som sagt bara varvräknaren..nu ser man allt utom reservmätaren och en lampa till men de lyser upp ganska starkt så man ser ändå!

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
som du ser så e det hål rakt igenom tanken och plåt runt hålet och sen svetsat...tanken har väl blivit nån liter mindre av det! kabeln e lätt att få på plats då det e gått om plats under mätaren....

Såg det sen. Tack för svaret endån :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
coolt...nu ger du mig ideer :banana
va ska man svetsa med för o få de tätt????

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
ozeo skrev:

TIG är nog att föredra! blir inga porer i svetsen då.... bensin vill ju gärna läka.

för övrigt blev det jävligt bra. snyggt jobbat :tummenupp har liknande planer själv....

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
ozeo skrev:

Gas eller TIG. TIG är lättare men kräver fortfarande skills. Porer blir det även med TIG om du gör fel. Vanligt med för mycke värme så luft trycks upp underifrån.

lepracon

Guest
TwinSucker skrev:
:Bugar

All heder åt din idé!

Det blev förbannats snyggt :tummenupp

Byggtid?

byggtid...nja har hållt på med den under hösten då man har haft tid....men sammanlagt kanske ett par dagar!

svetsningen e det end man inte gjoort själv...vågade mig inte på det....så det har ett proffs gjort för några hundra spänn.....

och tack för de positiva reaktionerna på tanken.....det e ju kul att veta oxå att det inte e så många som har en sån tank! :tummenupp

ozeo skrev:

tig ska det vara isf! det blev tätt och fint och för säkerhets skull som kreembehandlade jag den oxå.

kul att du får ideer...bara att köra på :yoparty

lepracon

Guest
Atlas skrev:
Sager bara SKITSNYGGT OCH EXTREMT BRA JOBBAT!!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Nu skall jag hoppa ner i poolen ha det gott och lycka till med fortsattningen!
Atlas

tack!

men din hoj blir grymmast....såg den på mässan!!

Jeppe

Västra MK
Gick med
12 May 2005
Hoj
Kxf 250-08, Husaberg fx 470-01. FXDB -11
Steinmeister skrev:
Gas eller TIG. TIG är lättare men kräver fortfarande skills. Porer blir det även med TIG om du gör fel. Vanligt med för mycke värme så luft trycks upp underifrån.

hårdlödning med mässingslod är nog oxå ett bra alternativ. :)

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Mycket bra gjort! Fräsch idé och väl utfört :tummenupp

quip

[ kwip ]
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZR600R, -94; GSXR750, -86, fighterprojekt; ZXR750, -93, ombyggd
Underbart :tummenupp

Roliga knäppa ideér älskar jag.

Håller med ozeo där, den där modden framkallar en viss skaparglädje, jag vill ut och såga i tanken men med risken att känna mig som en copycat

Måste komma på egna tokiga ideér :)

/ Jeppe

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Verkligen verkligen snyggt!. skaparglädjen är på topp nu alltså! stort grattis ska du ha blev GRYMT!. :Bugar

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Brolle jr skrev:
hårdlödning med mässingslod är nog oxå ett bra alternativ. :)
Jag har provat det med inte så roligt resultat...Fixade dit en ny botten med mässingslod, tryckprovade och åkte sedan hem för att fira med pilsner. Ett par timmar senare när jag kollade in hojjen läckte den som ett soll. jag fick putta den ganska långt...
Jag kör nu med Dillonsvets (gassvets) och det fungerar utmärkt. För att testa porer använder jag en vätska som bildar ett skum vid porer (sprej avsett för att testa kopplingar för gasol). Jag trycksätter tanken med att köra en damsugare baklänges.

trp

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
gsxr 750 -97
fan.. jag håller på att bygga en tank från scratch och hade också tänkt att ha mätare sådär också, men nu känns det som man skulle härmas.. ävan fasst de finns fler som har så:p aja.. få se hur man gör. snyggt blev det iaf! :tummenupp

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras