Mittsverigebanan...

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Hej! Förra året genomfördes en resa ner till mittsverigebanan under lågsäsong för att bränna lite däck och knäpuckar. Om jag inte minns fel var det väl typ 10st som åkte ner och betalade 300:- per person. Blir det av igen, 2008? Någon som var med, eller arrangerade det, som vet? Jag är då en som gärna vill med om det blir av igen! :tummenupp

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Håll utkik här i forumen, men även i Norrlandsdelen och Sundsvallsdelen. Om det blir lediga platser så kommer det upp på nån av dom ställena. :tummenupp

RJ brukar vara duktig på att fixa såna körningar:Rockbanan

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Härligt att det finns intresse för bankörning redan nu! :tummenupp

Ifjol var antalet "spontana" bankörningar tämligen lågt, mitt tips blir att köra med banåkning.nu och någon (helst alla) av deras körningar.
Dessa datum kör de på Midlanda:
1-2 Maj (Tordag-Fredag)
5-6 Juni (Tordag-Fredag)
7-8 Aug (Tordag-Fredag)
Körningarna kostar en ynka 800:a hundring för två dagar! En dag innehåller 8 pass á 20 minuters plus att du har ett helt gäng instruktörer av varierad kaliber att fråga om tips och råd, jag kommer att vara en av instruktörerna när det inte krockar med någon tävling. :)
Förutom körning på Midlanda anordnar de körningar på Gelleråsen och i Finland.

Ett annat tips för att komma åt mycket körning blir att gå licenskurs och vara med på licenskörningar varje tisdag. Det här med licenskurs behöver inte betyda att du måste börja tävla utan du gör detta enbart för att komma åt mer bantid. Jag skulle tro att minst 85 % som går licenskurs inte har några tävlingsambitioner utan gör det som sagt för att få mer bantid. Titta in på www.n-r-s.se för priser och information!

:yoparty

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Ska boka 1-2 Maj och 7-8 Augusti så snart sidan är uppe.
Den 5-6 är det gotland som gäller.

Finland vill jag också åka till men vi får se hur det kommer att gå med det...

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Joo, måste inviga den nya lastbilen, om vi får igång den vill säga...
Den ska ha ett litet bo utrymme så jag kan dra ner lite på kostnaderna

Byggtråd kommer förhoppningsvis =)

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Ska boka 1-2 Maj och 7-8 Augusti så snart sidan är uppe.
Den 5-6 är det gotland som gäller.

Finland vill jag också åka till men vi får se hur det kommer att gå med det...

(Tack för alla svar!)

Är det Lelledagarna du syftar på eller är det det bara allmän körning på gotlandring du syftar på?

Jag har också tänkt mig ner till Gotland i sommar, fast vet inte riktigt datum eftersom semestern inte är klar på jobbet. Jag och sambon åker nog ner på var sin cykel, och en av mina bästa polare ska ta cykelkortet i sommar och kanske kommer med! Ambitionen är att få ett par varv på Gotlandring!

Ang. bankörning och tävlingslicens så var det bra tips! Tål att tänka på! Kan man köra ERF som nybörjare med licensen? Om det går teoretiskt, så kan ändå tänka mig att det inte är så många som vill ha en rookie med i teamet!

Annars så är det ERF som hägrar! Jag älskar ide'n med långlopp och var på Le Mans förra sommaren (för bilar iof), och det kanske märks på valet av cykel! ;-)

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Nej, inte Lelle dagarna.
Ska på Actionpics körning på gotland ring =)

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ang. bankörning och tävlingslicens så var det bra tips! Tål att tänka på! Kan man köra ERF som nybörjare med licensen? Om det går teoretiskt, så kan ändå tänka mig att det inte är så många som vill ha en rookie med i teamet!

Annars så är det ERF som hägrar! Jag älskar ide'n med långlopp och var på Le Mans förra sommaren (för bilar iof), och det kanske märks på valet av cykel! ;-)
Ja du kan köra ERF! När du gått licenskurs skickar du bara in ett papper om att du är godkänd på kursen till Svemo och 2650 kr senare får du en B-licens som du kan köra ERF och Rookietävlingar med.
Kanonhoj för ERF har du ju (snart), säg bara till så kan jag ställa upp som förare! :tummenupp
Ang. Gotland så gissar jag att alla platser är slut sedan länge, åk så istället med Banåkning.nu till Finland och kör på Virtasalmi. Den banan tillhör de absolut häftigaste i norden. :yoparty

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Eftersom en del arrangörer är griniga och inte vill ha med motarder så vill jag visa intresse ifall det är någon som drar igång en bankörning där jag får vara med me min V-twin :)

Behöver träna snabba banor under nästa säsong :näsblod

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Eftersom en del arrangörer är griniga och inte vill ha med motarder så vill jag visa intresse ifall det är någon som drar igång en bankörning där jag får vara med me min V-twin :)

Behöver träna snabba banor under nästa säsong :näsblod
Låter din motard mer än enduromodellen från Aprillia? Körde föresten Nordimotors 450 idag och den lät som en viskning men bäst av allt var hur otroligt lättkörd den var! :tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Låter din motard mer än enduromodellen från Aprillia? Körde föresten Nordimotors 450 idag och den lät som en viskning men bäst av allt var hur otroligt lättkörd den var! :tummenupp

Min låter som ett reaplan men den är långt tystare (på ljudmätningarna) än enstånkorna iaf :)

Det är en grymt fin motor, vänta bara tills du får prova min! :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Min låter som ett reaplan men den är långt tystare (på ljudmätningarna) än enstånkorna iaf :)

Det är en grymt fin motor, vänta bara tills du får prova min! :tummenupp
Roger hade mixtrat med den så registret var kanonfint! Skulle till och med kunna tänka mig att ta ut den i endurospåret och det vill inte säga lite med tanke på att JAG HATAR ENDURO!

...anledningen är att jag blir livrädd för alla träd sen är man ju helkass på att köra också men det är en annan femma...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Joo, måste inviga den nya lastbilen, om vi får igång den vill säga...
Den ska ha ett litet bo utrymme så jag kan dra ner lite på kostnaderna

Byggtråd kommer förhoppningsvis =)
Ja, ja, byggtråd det vill jag ha! :tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...