Mo I Rana 15-16 juli 2006, är du intresserad?

Är du intresserad av en banhelg på Mo I Rana 15-16 juli 2006?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

MC Doktorn

Guest
Strider skrev:
Billigare än 1400:- per dag eller hur? Även om Mo i Rana är en fin bana o anläggning så är Mugello ytterligare ett eller flera snäpp upp på skalan.

Resa Mugello ToR 450 mil med boende jämfört med 200 mil blir nog inte billigare men sannolikt en häftigare upplevelse .
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Strider skrev:
Billigare än 1400:- per dag eller hur? Även om Mo i Rana är en fin bana o anläggning så är Mugello ytterligare ett eller flera snäpp upp på skalan.

Vi körde i Finland förra våren. Då betalade vi 1800 för fyra dag. Med boende i små stugor. Så billigt är det fan inte alls. Fast det var då såklart ingen GP-bana.
 

sandstream

Guest
Strider skrev:
Billigare än 1400:- per dag eller hur? Även om Mo i Rana är en fin bana o anläggning så är Mugello ytterligare ett eller flera snäpp upp på skalan.
Nu har du nog läst fel.
Det är 1400:- för 2 dagar (se första posten).
 

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället
Yes!

Jag e ju ledig då så jag e med om inget oförutsatt händer...
Va kan det vara från kusten?? 50 mil??
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Är det vänstervarv på Mo i Rana?

Prelbokar och försöker få ner resten av familjen till Öland :banana

Är det många som ska åka hoj eller är det dax att skaffa dragkrok till bilen.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
betsy skrev:
En liten eftermiddagstripp....
Viamichelin


Man skall ABSOLUT inte köra den vägen. Den är kortare än att åka via Umeå, men är i så dåligt skick att du förlorar 1-2 timmar på den, för att inte snacka om ett irritationsmoment.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Freppa skrev:
..Är jäkligt sugen på att hänga på, men svarade nej eftersom jag samma vecka är på Kinnekulle och kör med California Superbike School. Blir nog lite mycket tyvärr.

Jag tror mig att, efter 3 dagar på Kullen mä CSS, blir JAG sugen på att åka lite rolig norsk touring, och efter det vill jag på bana igen!

Och eftersom att jag inte är lika tjock (som andra :lol ) har jag fan bookad Mo i Rana i min kalendar...
 

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
ZX-10R
Helt klart intresserad, prelbokat i kalendern nu. Perfekt med en liten tripp på semestern.. :2cool
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Freppa skrev:
Man skall ABSOLUT inte köra den vägen. Den är kortare än att åka via Umeå, men är i så dåligt skick att du förlorar 1-2 timmar på den, för att inte snacka om ett irritationsmoment.
Det är väl bara en kortare sträcka mellan Ramsele och Backe som är dålig, resten är fixad, men det är nog med norrländska mått mätt.
 

bubba68

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Triumph RS -03
Mo i Rana 15-16 juli

Hej på er allihopa. jag är ny här på saiten och såg er tråd och blev väldigt intresserad. Har en Triumph 955 RS-03 en utomordentlig sporttourer men är nåt så förbannat sugen på att köra bana också :banana , så detta vore ju en trevlig kombination av bägge delarna. Men måste säga att lite nervös är man ju för bana, det kan ju bli så dyrt om man ramlar :va Men någon gång
måste man tag steget eller har hört så mycket positivt om bana.Vet dock inte för närvarande hur min jobbsituation kommer att vara så frågan vara öppen så länge så får man hoppas på det bästa :tummenupp
 

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
Jag ville bara lägga ett gott ord för banan i tråden :)
Sanslöst rolig bana!! Har raceat där 6 ggr.
Går i vänstervarv och har en härlig rytm och är kuperad.

Naturen är otroligt fin men vägen dit :tummenner ingen hit.
Ni som har möjlighet och råd har jag bara en sak att säga>>>
ÅK DIT!!

Jag ska vara hemma o jobba :(
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
bubba68 skrev:
Men måste säga att lite nervös är man ju för bana, det kan ju bli så dyrt om man ramlar :va
Brukar du ramla när du åker motorcykel? Det är som att åka på en enkelriktad drömväg utan bilar eller poliser, farten avgör du själv och ingen annan, ett varningens finger för att det är starkt beroendeframkallande att köra bana.
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Vad hände med Finlandsplanerna Nitrous (Ahvenisto/Alastaro)? Roligare väg dit (färjan), asroliga kuperade banor, och framför allt mycket billigare.

Är ev med på att åka till Mo i Rana men då får det nog bli lite billigare i så fall och det är möjligt att jag liksom Freppis är på Kinnekulle och går CSS steg 2 kring de datum du föreslår.
 

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället
Boende??

Nitrous skrev:
Banområdet erbjuder övernattningsmöjligheter, pitboxes med el och tryckluft, duschar, toaletter och servering av mat....

En liten fråga angående boende:
Ingår övernattning i priset eller e det utöver och bokas det separat eller??
Bara en fundering ;)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Elektron skrev:
Vad hände med Finlandsplanerna Nitrous (Ahvenisto/Alastaro)? Roligare väg dit (färjan), asroliga kuperade banor, och framför allt mycket billigare.

Är ev med på att åka till Mo i Rana men då får det nog bli lite billigare i så fall och det är möjligt att jag liksom Freppis är på Kinnekulle och går CSS steg 2 kring de datum du föreslår.

Finland ser inte ut att bli aktuellt i år. Ahvenisto banan ger inte ett bra intryck säkerhetsmässigt, må vara annorlunda på plats men vad vi sett bild och film så känns det inte motiverat.
Alastaro är fullbokad för hela säsongen!
Kemora kunde vara intressant men vi beslutade att själva åka dit på någon annan bankörning först och få en uppfattning om banan m.m. innan vi arrangerar någon tripp dit.

Priset på Mo I Rana är rätt högt, för att nå breakeven måste det vara minst 60 betalande förare och där är vi inte. Så priset kommer inte blir lägre, sorry!
Banan, instruktörer och ambulans m.m. kostar en ganska duktig slant och växlingskursen till NOK gör inte saken bättre när man pratar höga belopp.


R1_master skrev:
En liten fråga angående boende:
Ingår övernattning i priset eller e det utöver och bokas det separat eller??
Bara en fundering ;)

Övernattning tillkommer.
Det finns många alternativ i omgivningen, campingar och såkallade "hytte".
På banområdet finns ett slags motell ala vandrarhem som kostar 150NOK för helgövernattning.

/Nitrous & Liwa1
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top