Mo I Rana 15-16 juli 2006 - Anmälan här

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Upp med fler bilder! Vi som inte kunde följa med vill se mer av banan/depån!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Vi körde 5.5 timmar till Dorotea... lite sovande i en liten sommarstuga där och fortsatt resa hemmåt efter att vi först.

1. Hämtat vatten i en myr, äkta källvatten (LOKA, släng dig i brunnen)
2. Badat i sjön (det var svettigt att klampa myr i 1 timma)
3. Gjort det man ska göra på "morgonen" innan man åker... jaga myggor, klia sig som en hund spruta myggsprej överallt ;)

Det blev några bilder... får se när man kommer hem om de verkligen blev nåt bra ;)

Banan var suverän, vänstervarv, upp/ner, svängar åt både vänster OCH höger, U-svängar... mmmm...
Pit-boxar, kommunalt vatten (inte behöva få fryskallt vatten bara för att 100st har duschat innan du kom dit...)
Okej mat i resturangen, trevliga fasiliteter helt enkelt....

2st minibussar med släp, 7hojar & 7 personer, verktygsskåp och packning för alla... taikonlivet är intressant ;)

GPRS/3G verkar ju funka här efter E4an åtminstone! :banana
med 54mil kvar så känns det lite tungt just nu...

imorrn är det RR träning i linköping och på onsdag heldagskurs... och lördag kanske heldag med trafikövning... mycket hojåka blir det!
En fördel med regn var ju att det inte gick åt så mycket däck som man tänkt sig från början

//håkan

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Det är väl bara att inse hur dum man är som åker iväg utan regndäck. :huvet Fast de två seten med slicks jag hade med mig är lika fina nu som före helgen... Åkte med gatdäcken båda dagarna för hade jag bytt till slicks igår skulle väl regnet ösa ned. Måste säga att jag är imponerad över hur fort vissa åkte med mönstrade racedäck i regnet. :tummenupp
Banan var ju helt underbar, dit blir det att åka igen fast utan regn!
Måste ge en eloge till vår pitboxgranne, han hade åkt ända från Lund. Detta innebar en nätt liten sträcka på 170 mil! Själv tyckte jag det var precis lagom med de drygt 50 mil som jag har.

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Mo I Rana

Tack för en trevlig helg! :Bugar
Vi fick ett körpass som var torrt och det var helt UNDERBART
Vi kommer gärna nästa år igen .

//Lars

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Bild över bana idag måndag 17/7, regn även idag :(

Bifogat

• ARC_060717_S.jpg
    ARC_060717_S.jpg
    132.2 KB · Visningar: 120

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
GasLars skrev:
2312268 Tack för en trevlig helg! :Bugar
Vi fick ett körpass som var torrt och det var helt UNDERBART
Vi kommer gärna nästa år igen .

//Lars

Ni är välkomna, för visst ska vi försöka få till en helg där nästa år med. Bara Norge då har sol och varmt. Nu har jag övat färdigt på regn ett tag framöver känns det som.

/Liwa1

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Banan ser ju förskräckigt rolig ut! Får se om man kan transportera hojen dit nästa år o flyga upp... :hihi

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Får tacka för en helg som trots regn, kyla och grymt dålig mat. Blev fantastisk pga bra organisation, fantastiskt trevliga människor och en underbar bana.

Har tidigare struntat i att köra när det regnar. Men nu blev man ju tvungen när man åkt så långt, trots att man inte hade regndäck och fick nöja sig med mönstrade "Hårda" slicks.
Måste säga att jag lärt mig skitmycket pga det här. Och förmodligen har jag lärt mig mera än om det hade varit bra väder. (Även om jag så klart föredrar sol och värme)

Men nu skall det helt klart köpas in en uppsättning regndäck.

Vill även på min tjejs vägar tacka för att ni tog tag i lugna gruppen på ett bra sätt när det spårade ur :tummenupp

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Swedie skrev:
2312542 Banan ser ju förskräckigt rolig ut! Får se om man kan transportera hojen dit nästa år o flyga upp... :hihi
Skick den med tåg till Umeå å du själv tar en liggvagn, låter någon annan köra bilen den suraste sträcken sen plockar du på allt i Umeå så är det inte så långt kvar :tummenupp

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
TwinSucker skrev:
2313517 Skick den med tåg till Umeå å du själv tar en liggvagn, låter någon annan köra bilen den suraste sträcken sen plockar du på allt i Umeå så är det inte så långt kvar :tummenupp

Njaaeee, stämmer inte helt va :va Umeå är halvvägs till Mo I Rana. Efter Umeå är fövisso den dubbelfiliga motorvägen ett minne blott men det är väg och åter väg genom skog och åter skog i drygt 50 mil.

Bästa och närmaste sättet är nog att skicka något till Tärnaby eller Hemavan.

/Nitrous

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Eskilsson skrev:
Vill även på min tjejs vägar tacka för att ni tog tag i lugna gruppen på ett bra sätt när det spårade ur :tummenupp

Ja, ett jäkla otyg det där med fula omkörningar .. :gnissla

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MrRoadSnail skrev:
2313648 Ja, ett jäkla otyg det där med fula omkörningar .. :gnissla

Jag har tagit fram ett förslag som jag pratat med min man om samt några som kör i lugna gruppen. Förslaget kommer jag även föra fram till Eskilssons flickvän för se pm hon och han ser det som en bra utveckling för få bukt med dessa omkörningar som inte är tillåtna i kurvor.

Går det här hem kommer vi testa det på Kinnekulle till en viss del och framför allt på Mantorp i medel/lugna-gruppen.

/Liwa1

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Nitrous skrev:
2313626 Njaaeee, stämmer inte helt va :va Umeå är halvvägs till Mo I Rana. Efter Umeå är fövisso den dubbelfiliga motorvägen ett minne blott men det är väg och åter väg genom skog och åter skog i drygt 50 mil.

Bästa och närmaste sättet är nog att skicka något till Tärnaby eller Hemavan.

/Nitrous

Förtiosju mil kvar till Mo I Rana från Ume...
Sen tillkommer de milen till banan från stan!

Bussgods? :hihi

Eller så kan man söva ner Swedie och lägga honnom bland däck och annat för att spara sittplatser! :tummenupp
Alternativt åka med mig för då blir det aldrig långtåkigt...
Medtag ett måttband för att mäta hur långt jag i ren ilska kan kasta ett verktyg tex!
Sitta och lyssna på missljud i bilen för att gissa vad som pajjar härnäst!

Skoj värre! :banana

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Liwa1 skrev:
2314170få bukt med dessa omkörningar som inte är tillåtna i kurvor. Går det här hem kommer vi testa det på Kinnekulle till en viss del och framför allt på Mantorp i medel/lugna-gruppen.

Men ni tillåter väl omkörning överallt i medelgruppen på Kinnekulle den 28:e?!? Om inte, finns det möjlighet att byta? :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
MrRoadSnail skrev:
2314460 Men ni tillåter väl omkörning överallt i medelgruppen på Kinnekulle den 28:e?!? Om inte, finns det möjlighet att byta? :)

Yes, Medel gruppen på Kinnekulle tillåter omkörning var som helst.
Det är endast Lugna gruppen som alltid har regler.

På Mo I Rana samt kommande Mantorp är det endast tre grupper totalt och då heter gruppen Medel-Lugn eftersom det är en slags sammanslagning av Medel och Lugn. Då kommer vissa förbehåll att finnas gällande omkörningar.
Det är INTE lämpligt att köra om en nybörjare eller liknande i en kurva, eller varför inte både på yttern och innern samtidigt!!!!!
Det kommer endast resultera i en onödiga olycka eller att någon får en obehaglig upplevelse om vad banåkning är, hemskt tråkigt.
Alla har rätt att vara nybörjare någon gång.

/Nitrous

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MrRoadSnail skrev:
2314460 Men ni tillåter väl omkörning överallt i medelgruppen på Kinnekulle den 28:e?!? Om inte, finns det möjlighet att byta? :)

På kinnekulle har vi ingen medel/lugn-grupp. Där kör vi på som vanligt med Lugn-grupp. medel-grupp, snabb-grupp och oförs-grup

Det är bara i dom lägen när vi slår ihop lugna och medel gruppen till en grupp, medel/lugn-grupp som det i så fall kan komma att finnas en förändring. Samt att det gäller bara omkörning på rakorna i lugna gruppen jämt

Så du kan vara lugn, på medel-gruppen på Kinnekulle är det fria omkörningar, så länge personen som blir omkörd tycker omkörningen är okej är det bra.
Dock finns det lägen när man inte kör om då det inte är en tävling, bland annat om en "flock" förare kommer och dessa väljer att köra om en person i kurvan både på ut och insida och andra helt klara situationer som man inte kör om på under allmänna bandagar. Sådana omkörningar gör man på race och licenskörningar i så fall.

/Liwa1

EDIT

Jaha ja....

Min man och jag lyckades typ svara samtidigt. Sitter ju på varsin våning i huset hemma och har inte koll på vad den andra gör. Sicka :tomten vi är

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Nitrous skrev:
2314537 Yes, Medel gruppen på Kinnekulle tillåter omkörning var som helst.
Bra, då är jag lugn. :)

Nitrous skrev:
2314537
Alla har rätt att vara nybörjare någon gång.

Jo tack, jag behöver den rättigheten. :tomten

Liwa1 skrev:
2314542
EDIT

Jaha ja....

Min man och jag lyckades typ svara samtidigt. Sitter ju på varsin våning i huset hemma och har inte koll på vad den andra gör. Sicka :tomten vi är

.. budskapet gick ju fram och ni hade samma åsikt iaf .. :)

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Lite depåbilder m.m. på begäran

Fler bilder kommer att läggas upp, har precis börjat bli människa igen utan krämpor från allt åkande.
Och Håkan, det finns en hmmm... smaskig bild på dig iklädd kallingar och din regnöverdel som kanske inte passar här. Men du bör spara den som ett minne :) ,påminn mig via mail så ska du få den.

Näst längst ner: eeyy len jag ska också med ut på banan :)

Och sen en lite snabbare Sandstream!

Finns massor med mer bilder som kommer så småningom.

Bifogat

• dsc_6079 (Medium).jpg
    dsc_6079 (Medium).jpg
    52.6 KB · Visningar: 64
  • dsc_6008 (Medium).jpg
    dsc_6008 (Medium).jpg
    86.7 KB · Visningar: 85
  • dsc_6011 (Medium).jpg
    dsc_6011 (Medium).jpg
    74.5 KB · Visningar: 81
  • dsc_6077 (Medium).jpg
    dsc_6077 (Medium).jpg