mobil 1 helsyntetisk

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
von reisen skrev:
Lägsta driftkostnad på en specifik hoj är väl intressant? Skulle man sen använda så dålig olja att motorn skär så blir ju inte driftkostnaden låg, sen är det väl främst brist på olja och inte billig olja som får en motor att skära.
Mvh Frank

Tja, jag tycker inte att driftskostnaden vad gäller motorolja är är så intressant, isf hade jag som sagt köpt nåt mildare.

Intressant teori att det skulle vara bristen på olja som får en motor o skära. Du menar alltså att man kan köra på vad som helst så länge man har tillräckligt? Tyvärr håller en billig olja inte den smörjande oljefilmen intakt vid de varvtal o temperaturer som är intressanta för tävlingsmotorer, alltså får en billlig olja motorn att skära. Fast kör man väldigt lugnt kanske man inte känner nån skillnad, men då köper man inte en tävlingshoj.. Eller? :va

/Dave
 

Tattered

Gucci,rosa piké, då blir det ligga av!!
Gick med
27 Aug 2005
Ort
U-hamn
Hoj
Husaberg 501
David P. skrev:
Jaja, använd er jävla bilolja då! Bara man slipper alla inlägg som "Husa är skit", "KTM RFS suger" o "Måste ha hjälp med o byta kolv, cylinder o ramlager" :huvet :argpådato

Håller fullständigt mä!!, Om det nu hänger på att man måste snåla in på billig olja, kanske man ska kolla efter något annat att lägga sina pengar på, Hoj är väl något man ska ha om man har råd med det? :tummenupp
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
UltraMarine skrev:
En annan sak med oljor för bilmotorer är att de inte heller är tänkta för att smörja växellådor.
Det finns flera bilar som har vanlig motorolja i växellådan faktiskt. För övrigt har jag bara kört på mobil 1 mc olja i min hoj, fungerar kanon. (ja jag vet att jag var en besserwisser nu :tungan
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Kan vara värt att läsa länken nedan & därefter skapa en egen uppfattning....


---->OLJA<----
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top