Mobil 1 Mc oljor.

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Är det någon som kör på Mobil olja i mc:n??? Jag bytte till Mobil i min RF och koppling och växellåda blev så j*vla bra. Inte så lätt att hitta Mobil oljor i mc butikerna tycker jag. Jag köpte via mitt jobb så den blev nog inte så dyr heller (har inte fått räkningen än). Någon som har provat Mobil??

Jag brukar köra med Mobil 1 Racing 4t 15W-50 i DR650. Men under rådande omständighter funderar jag på att återgå till någon billigare 10W-40. Inte billigt med 100kr/liter när man byter ganska ofta. :gnissla

(jaja, alla som rejsar byter säkert olja betydligt mycket oftare och kör på dyrare olja. men ändå)

Synd att du bor så långt bort, annars har jag tagit hem några 4l dunkar mobil 10-40 semi syntet som du kunde fått ett bra pris på. Själv prövade jag helsyntet 15-50 i min.

Hell_Man skrev:
Synd att du bor så långt bort, annars har jag tagit hem några 4l dunkar mobil 10-40 semi syntet som du kunde fått ett bra pris på. Själv prövade jag helsyntet 15-50 i min.
Klargörande: Jag arbetar lite åt en trafikskola. Bland annat med att sköta lättare underhåll på deras motorcyklar som t.ex. byta kopplingslameller. Vi började med Mobil1 15-50 helsynt för att någon sa att den skulle vara snällare mot lamellerna, och det fungerade bra ett tag. Men just nu börjar kopplingarna vara allmänt risiga och den senaste uppsättningen lameller höll bara i 400mil. Som tur är så har jag fortfarande ett par 4l dunkar 10-40 semisynt ståendes i garaget. :tummenupp

Jepp. Tack för erbjudandet iaf. :tummenupp

ja hällde i mobil 1 15-50 helsyntet i förrgår i min,har blivit rekomenderad o köpa castrol gps men den hitta ja inte.
Kan inte säga att d blev nån direkt skillnad den går som fan iaf

Lådan:
Nu vet jag inte var Potätehelvetet ligger men McPoolen i Sthlm har Castrols sortiment på hyllan.
Om inte annat så servar BMW sina hojar med Castrol så där kan du handla.

potätehelvetet=alingsås för här handlar allt om potatis de har tom en potatisfestival?!?!

Tack för tippset,ska tokleta castrol tills nästa byte

Hell_Man skrev:

Kan du greja Helsyntet 15-50 till bra pris är jag intresserad och jag jobbar dessutom i Haninge :tummenupp

Caffe skrev:
Lådan:
Nu vet jag inte var Potätehelvetet ligger men McPoolen i Sthlm har Castrols sortiment på hyllan.
Om inte annat så servar BMW sina hojar med Castrol så där kan du handla.

De för även mobil1, ialla fall i våras när jag var där sist.

Hell_Man skrev:
Är det någon som kör på Mobil olja i mc:n??? Jag bytte till Mobil i min RF och koppling och växellåda blev så j*vla bra.

RF'en har samma problem som vattenkylda 1100'an, att de torskar vevstakslagren rätt lätt. Kör med lite tjockare olja än normalt, 15w50 eller 20w50.

Hell_Man skrev:
Är det någon som kör på Mobil olja i mc:n??? Jag bytte till Mobil i min RF och koppling och växellåda blev så j*vla bra. Inte så lätt att hitta Mobil oljor i mc butikerna tycker jag. Jag köpte via mitt jobb så den blev nog inte så dyr heller (har inte fått räkningen än). Någon som har provat Mobil??

Ursäkta om jag lånar din tråd lite, men har en annan oljefråga! Någon som vet om Total's oljor e nåt att ha? Vi har Semisyntetiska 10W-40 oljor från Total på jobbet som jag får gratis om jag vill ha! Nån som har erfarenheter?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back