Raderad medlem 51742
Guest
Hur påverkar en fet dödsstrålande mast värdet på lägenheten btw?
Ja, inte lär det vara positivt i alla fall. Nu är det en hyresrätt, men om jag t ex vill göra ett byte skulle jag tro att lägenheten blir betydligt mindre intressant i mångas ögon. Kan även bli aktuellt med ombildning till bostadsrätt och det skulle ju visserligen kunna påverka vilket pris jag själv får köpa lägenheten för, men då handlar det om en "objektiv" värdering från en utomstående som inte själv skall bo i lägenheten och där det är oklart vilken påverkan en mast har på priset. Skulle jag sen sälja lägenheten vidare lär det få större påverkan eftersom det då handlar om hur intressant lägenheten blir för de som faktiskt skall bo i den och hur mycket de är beredda att betala i jämförelse med andra lägenheter som inte har en mobilmast alldeles utanför fönstret.
När det gäller marknadspriser utifrån ett subjektivt upplevt värde spelar det mindre roll hur många mätningar man kan visa upp som visar att strålningen hamnar under gränsvärdet - det är människors känslor och personliga preferenser som påverkar.