Mobilen som GPS

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Använder mig av Google Maps och Samsungs navigator, funkar kalas båda två och kör dessa även via mobilens blåtand till min intercom. Lyssnar på rösten och dirigerar mig rätt, ska även snart montera en mobilhållare på styret så jag kan slå ett öga på skärmen ibland.

Samsungs navigator vad är det ??

styrhållare väskor fästen m.m, finns på ebay denna firma har MASSOR

http://www.ebay.co.uk/itm/121009658509?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648

jakrog

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Hoj
Vespa Rally 180 -71, Kawasaki ER-6f -07
Jag kan även slå ett slag för Nokias Lumia 920 som MC-telefon. :) Navigeringen som ingår är riktigt bra, med fria kartor över hela världen. Både kartor och navigering kan användas helt offline. Rösthänvisningarna får jag via bluetooth till mitt Sena-headset.

Dessutom har den pekskärm som funkar med handskarna på!

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
GPS Nav 2 kör jag på min iOS "enhet". Klockren. Kostar 95.- om man vill ladda ner hela Europa inkl uppdateringar tror jag. Vill man köra Online mode utan nedladdade kartor så kostar det inget. Kan växla mellan online/offline eller hybrid. Riktigt bra. Däremot är en hållare för telefonen ett problem jag inte löst. Har en iPhone 5 och hittar ingen lämplig hållare. Är den biten löst till din S3?

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
GPS Nav 2 kör jag på min iOS "enhet". Klockren. Kostar 95.- om man vill ladda ner hela Europa inkl uppdateringar tror jag. Vill man köra Online mode utan nedladdade kartor så kostar det inget. Kan växla mellan online/offline eller hybrid. Riktigt bra. Däremot är en hållare för telefonen ett problem jag inte löst. Har en iPhone 5 och hittar ingen lämplig hållare. Är den biten löst till din S3?

Ultimate(s)-mobiles.co.uk riktigt bra alt. Tom även tillgängliga att ladda mobilen mot batteriet med on/off switch

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02

HOJ !

Skulle tro att din lösning finns hos denna firma, min lösning finns då där.....

http://stores.ebay.co.uk/buybitsgpsnavigationstore

Look2

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
08 Yamaha FZ1
Tänkte bara tips om att jag lyckats skapa en rutt i googlemaps på datorn och sedan kunnat plocka upp den på telefonen. Vet inte om navigationen fungerar, så att man får en rust som säger att man skall svänga, men det verkar som att man iallafall kan se om man följer rutten. Har inte kunnat testat det på riktigt än, men det ser lovande ut.

Jag gjorde som så att jag skapade en ny karta, som jag döpte till mc1. JAg valde sedan min hemaddress som startpunkt och grannens adress som mål. Drog sedan rutten så som jag ville åka och valde sedan "spara i mina kartor" längst ner under själva vägbeskrivningen. Sedan kunde jag plocka upp rutten under "lager" på min android telefon.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Waze funkar bra i större städer, men ute på landbygden saknas vägar och adresser. Inne i stan är den däremot svårslagen, då den tar köbildning i beaktande när den lägger rutten. Googles Navigation verkar inte göra det då den närmast felfritt leder mig rakt in i den värsta smeten, å andra sidan är allt annat bättre på Navigation, det saknas närmast aldrig vägar eller adresser och man kan söka på företagsnamn m.m.
Ja, förutom att den leder mig in på enkelriktade gator från fel håll emellanåt. XD
Jag väljer mellan de två beroende på var jag är och vart jag ska, helt enkelt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänkte bara tips om att jag lyckats skapa en rutt i googlemaps på datorn och sedan kunnat plocka upp den på telefonen. Vet inte om navigationen fungerar, så att man får en rust som säger att man skall svänga, men det verkar som att man iallafall kan se om man följer rutten. Har inte kunnat testat det på riktigt än, men det ser lovande ut.

Jag gjorde som så att jag skapade en ny karta, som jag döpte till mc1. JAg valde sedan min hemaddress som startpunkt och grannens adress som mål. Drog sedan rutten så som jag ville åka och valde sedan "spara i mina kartor" längst ner under själva vägbeskrivningen. Sedan kunde jag plocka upp rutten under "lager" på min android telefon.

Sist jag testade så fick maps på mobilen tuppjuck på en rutt med egendragna punkter (den verkar inte kunna hantera delmål, dumt nog) iofs kan de ha fixat det nu, för det var ett par månader sen jag testade och det har kommit uppdateringar till maps på telefonen sedan dess.

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Jag använder navigons gps till iPhone. Många år som gratisversion men köpte fullversionen för 600 spänn och måste säga att den är svårslagen! Mkt bra och lättjobbad mjukvara. Kan bara rekommendera till resten :) tagit mig runt i många olika länder utan problem. Bra fotgängare-mode också.
Väntar på fäste+laddare så jag kan använda den på hojen också

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
+1 på Navigon. Har en till bilen och kartorna och mjukvarorna är riktigt bra. Gott om POIs finns det också. Har kört några europaresor och alla hotell finns alltid med. Om appen är lika bra som lådan så skulle jag kunna tänka mig den.

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Man kan väl bara spara en del av kartan.
Jag menar man kan inte ladda ner "ett helt land"

Den största biten du kan spara ner var då på 80mb, det kanske har ändrats men det är nog en begränsning google har satt för att inte bli överbelastade med trafik. Men det vore naturligtvis bättre om man kunde spara land för land.

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Om appen är lika bra som lådan så skulle jag kunna tänka mig den.

Hade en tidig låda till bilen för ett par år sen så jag kan inte säga något om hur den står sig mot de moderna, men jag har inte funnit något jag saknat med den under mina år jag jobbat med appen som gps! bra precision och som du säger, många POI's! kan ibland bli lite plottrigt på skärmen, så jag har stängt av de flesta som inte är av dagligt intresse, är det ngt särskilt som behövs slår man ju bara på den kategorin igen. mkt smidigt.
dock märkte jag idag att appen har en tendens att vrida sig upp å ner när man svängar för länge åt ett håll :glömdet. den rätar alltid till sig igen men det tar 10-30 sekunder. inte så skönt mitt inne i stan. och det går ju bara att låsa skärmen i lodrätt läge, inte horisontellt som jag har den som gps. ska se om det finns ngt sätt att låsa den på andre ledden också.

Jules W

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2013
Hoj
Kawasaki z1000sx
Går i tankarna att köpa denna lur. Hur fäster du den på bågen?

Jag kan även slå ett slag för Nokias Lumia 920 som MC-telefon. :) Navigeringen som ingår är riktigt bra, med fria kartor över hela världen. Både kartor och navigering kan användas helt offline. Rösthänvisningarna får jag via bluetooth till mitt Sena-headset.

Dessutom har den pekskärm som funkar med handskarna på!

jakrog

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Hoj
Vespa Rally 180 -71, Kawasaki ER-6f -07
Går i tankarna att köpa denna lur. Hur fäster du den på bågen?

Hittills har jag kört med en Givi S850 som fästs på styrkronan. Den är lite bökig att ta med sig när man lämnar cykeln dock, men man får plats med plånbok o nycklar också. Det ska finnas något motsvarande på biltema som jag inte har testat. Annars finns det ett gäng vattentäta universalfästen typ det på bilden. Har ingen koll på hur bra de är, men borde också funka.

mAuGjuvAcQhewToJztYfkHw.jpg

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Känner du till någon bra mobilhållare för mc som passar Xperia Z?
Jag har kört med GPS-hållaren CK100, sugkopp. Den klarade av att sitta på för videoinspelning på framkåpan. Det finns universal på dx.com, det viktiga är att sugkoppen är kraftig och av mjukt gummi så den sluter tätt och sitter hårt.

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Gixxer
Jag har kört med GPS-hållaren CK100, sugkopp. Den klarade av att sitta på för videoinspelning på framkåpan. Det finns universal på dx.com, det viktiga är att sugkoppen är kraftig och av mjukt gummi så den sluter tätt och sitter hårt.
Tack för tipset :tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...