Mobiltelefon, hur ska den vara?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
sgtpepper skrev:
Om olyckan är framme så kan det vara bra med en ambulanshelikopter också eller kanske en ortopedutbildad läkare eller såna där fräna röda varningsbloss som polisen har, men vad fan i hela helvetet har det med detta forum att göra herr smartypants?

Här skall enligt beskrivningen motorcykelutrustning diskuteras, inte mobiltelefoner, helikoptrar eller fräna varningsbloss, oavsett hur jävla bra de kan vara att ha i en olyckssituation.

Vaknat på fel sida idag? Vad gör du själv här på denna siten med din "sporthoj"..sorry kunde inte låta bli, no offence :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Pinky skrev:
Vaknat på fel sida idag?
Nej, jag är glad som en speleman. Däremot föredrar jag ordning och reda och det är inte ordning och reda när en liten tonårskille som skriver inlägg med blå text vill ha tips på balla mobajler i ett mc-utrustningsforum, oavsett hur bra en mobil är att ha i cutsen när man är ute och kör.

Vad gör du själv här på denna siten med din "sporthoj"..
Frågor avslutas med frågetecken. Min S3:a och min XR är tillräckligt mycket sporthojar för att jag skall anse mig ha orsak att posta här, men vad har det med det här att göra? Frågan här handlade om att posta i rätt forum.

sorry kunde inte låta bli, no offence :)
Vad kunde du inte låta bli, klanka ned på min(a) hojar? Oh nej så ledsen jag blev. Jag kommer somna gråtandes i kväll.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
sgtpepper skrev:
Vad kunde du inte låta bli, klanka ned på min(a) hojar? Oh nej så ledsen jag blev. Jag kommer somna gråtandes i kväll.
Du e Valmers utan ironi :tummenupp

Jag använder mobiler som går fort att skriva sms på, som e vettiga att ringa i och som tål en eller annan smäll.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
sgtpepper skrev:
Nej, jag är glad som en speleman. Däremot föredrar jag ordning och reda och det är inte ordning och reda när en liten tonårskille som skriver inlägg med blå text vill ha tips på balla mobajler i ett mc-utrustningsforum, oavsett hur bra en mobil är att ha i cutsen när man är ute och kör.

Frågor avslutas med frågetecken. Min S3:a och min XR är tillräckligt mycket sporthojar för att jag skall anse mig ha orsak att posta här, men vad har det med det här att göra? Frågan här handlade om att posta i rätt forum.

Herregud, snacka om tråkig attityd. Att du bara orkar, varför inte bara ta det med en nypa salt? Varför tror du jag la till sista meningen?

Men om jag ska vara lika grinig själv då så anser jag att vi kan diskutera mobiler på detta forum lika mycket som du har en sporthoj. Nu får jag väl en uppsats emot mig..suck :rolleyes:

EDIT: Läste lite mer noggrannt och ser din poäng i det hela nu. Dock tycker jag det är onödigt att du har så tråkig attityd. Syftar då på :
sgtpepper skrev:
men vad fan i hela helvetet har det med detta forum att göra herr smartypants?

Last edited:

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pinky skrev:
Att du bara orkar
Det är inte jobbigt, faktum är att det är lättare än att jobba, vilket jag borde göra.

varför inte bara ta det med en nypa salt?
Se första svaret

Varför tror du jag la till sista meningen?
För att du är rubbad? För att du är hög på GHB? För att du är avlägsen släkting till Heinrich Himmler? Nej, jag vet inte! Ge mig en ledtråd!

Men om jag ska vara lika grinig själv då så anser jag att vi kan diskutera mobiler på detta forum lika mycket som du har en sporthoj.
Är din hoj en sporthoj? Sportar du mycket med den? Används den av elitsportare? Vad är en sporthoj? Så många frågor och så få svar.

Ok, låt gå då, låt oss diskutera videomobiler och mp3-spelare i mc-utrustningsforumet, det går i linje med resten av lunarstormifieringen av SH.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
sgtpepper skrev:
Det är inte jobbigt, faktum är att det är lättare än att jobba, vilket jag borde göra.

Se första svaret

För att du är rubbad? För att du är hög på GHB? För att du är avlägsen släkting till Heinrich Himmler? Nej, jag vet inte! Ge mig en ledtråd!

Är din hoj en sporthoj? Sportar du mycket med den? Används den av elitsportare? Vad är en sporthoj? Så många frågor och så få svar.

Ok, låt gå då, låt oss diskutera videomobiler och mp3-spelare i mc-utrustningsforumet, det går i linje med resten av lunarstormifieringen av SH.

Suck, jag la till sista meningen för att du inte skulle bli sur och börja tjata precis som du gör nu. Jag bryr mig helt enkelt inte och orkar inte sitta här och vara sur på dig hela kvällen.

Angående sporthoj så finns det en del trådar du kan kolla på. Jag anser att jag har en sporthoj pga av chassi+motor. I mina ögon har du ingen sporthoj. Men man kan ju vinkla detta lite hur man vill för att bli nöjd. Du behöver inte ge mig nån förklaring till varför du anser att du har en sporthoj.

Släpp det och försök att inte vara så otrevlig nästa gång så slipper du såna här påhopp av mig (med eller utan en sista mening för att inte reta upp dig).

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pinky skrev:
Suck, jag la till sista meningen för att du inte skulle bli sur och börja tjata precis som du gör nu. Jag bryr mig helt enkelt inte och orkar inte sitta här och vara sur på dig hela kvällen.
Jag bryr mig inte heller och jag är inte särskilt sur, men som jag skrev så är det roligare att skriva här än att antingen jobba eller gå hem från jobbet, de två andra alternativen som jag har tillgängliga just nu.

Angående sporthoj så finns det en del trådar du kan kolla på. Jag anser att jag har en sporthoj pga av chassi+motor. I mina ögon har du ingen sporthoj.
Mycket kan man väl säga om huruvida en S3:a är en sporthoj, men att motorn och chassit skulle vara så extremt mycket osportsligare än någon annan hoj, det blir jag lite förvånad över. Avsaknaden av kåpor och det faktumet att Triumph inte har någon egentlig inriktning på RR ser jag snarare som något som talar emot. Har du ens någon uppfattning om motorn och chassit på min hoj?

Släpp det och försök att inte vara så otrevlig nästa gång så slipper du såna här påhopp av mig, med eller utan en sista mening för att slipap reta upp dig.
Vad är det för vits om alla skulle sitta och vara trevliga hela tiden på ett forum? Jag gillar inte mobilsnack i MC-forum och jag gillar inte lunarstormifieringen av SH, då blir jag otrevlig, så enkelt är det.

Trance_up

Guest
Mina krav på en mobil är att den måste ha kamera (minst 1,3 pix) med filmfunktion, Mp3, minneskort och radio.
Har just nu en SonyEricsson V600i, fungerar utmärkt. Det som är synd med den är att det bara är 37mb lagringsutrymme och ingen zoom på kameran.

Jag fick min genom att mamma förlängde sitt abonemang i Vodafone. Så den kostade NOLL kronor.
Jag behöver igentligen en fukt och slagtålig, men det är dåligt med sådana. Nokia och Siemens har ett par varianter, men dom har inget vidare bra kamera och minne. Dessutom så är dom ganska tråkiga...

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
sgtpepper skrev:
Vad är det för vits om alla skulle sitta och vara trevliga hela tiden på ett forum? Jag gillar inte mobilsnack i MC-forum och jag gillar inte lunarstormifieringen av SH, då blir jag otrevlig, så enkelt är det.

Jag skulle inte ha nåt emot om alla alltid var trevliga mot varandra här på SH. Jag förstår dock vad du menar och jag anser inte att vi ska prata massa mobiltelefoner här. Men om någon ställer den här typen av frågor så kan man väl hänvisa personen i fråga till OT forumet snällt men bestämt. Som jag sa tidigare så missuppfattade jag dig lite lätt...mobiler i Hantering av hoj delen är fel.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pinky skrev:
Jag skulle inte ha nåt emot om alla alltid var trevliga mot varandra här på SH. Jag förstår dock vad du menar och jag anser inte att vi ska prata massa mobiltelefoner här. Men om någon ställer den här typen av frågor så kan man väl hänvisa personen i fråga till OT forumet snällt men bestämt. Som jag sa tidigare så missuppfattade jag dig lite lätt...mobiler i Hantering av hoj delen är fel.
Jag var inte särskilt otrevlig mot trådskaparen, tycker jag själv åtminstone :).

Nu ska jag gå hem från jobbet!

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag har faktiskt köpt en antik Nokia 5210 (stöt- och fukt-tålig mm) för att ha som mc-utrustning. :tungan

Ofta åker man flera och det är kul att ha möjlighet till telefonkontakt, både till felkörningar och diverse incidenter. Tanken är att slänga in den i förvaringsutrymmet under sadeln. Har man inga fickor och vill slippa midjeväskor och annat är detta en ok lösning. Och man behöver ju faktiskt bara ring- och sms-funktion för detta ändamål. "Fintelefonen" kan jag lämna hemma, den är ju bara att vidarekoppla.

//Linus

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Den perfekta mobilen just nu är W800i (bortsett från att den är på verkstad för koll av kortläsaren...). Skulle gärna få ha varit något tunnare men man kan nog inte få allt. Använder mp3 och radio dagligen + kameran är skitbra och kul att ha med *jämt*. Kalendern är enkel, snabb och ger bra överblick. Kameran känns snabb när man hoppar runt i menyerna och kameran blev supersnabb i och med senaeste firmwareuppgraderingen. Skitbra lur!

h_enke

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Plastbyggsats av en BMW
Jobbar i samma grupp som trådskaparen med detta "projekt".
Det vi ville få ut med det här inlägget var hur olika grupper ser på mobiler. Därför lade vi ut liknande trådar på olika forum (sweclockers, mobilforum, dvdforum, svenskt modellflyg, mm) för att kunna dra slutsatser om vad folk tycker och tänker om sina mobiler.

Jag förstår att vissa av er inte tycker att detta inlägg hör hemma här, men hur skadar det er på en skala 1-10? Jag hänger i en del olika forum, ser jag då en tråd som inte intresserar mig så bryr jag mig helt enkelt inte om den! Vi lade ut sådana här trådar på 10 olika forum, detta är det ända där folk har reagerat på detta sätt!

Så snälla, kan ni inte bara ägna 1 minut av er tid till att svara på dessa frågor?
Ett stort tack till er som redan har svarat seriöst! :)

Inches

Inches
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
?
Beskrivning av detta forum:

Vill du bli bättre på att hantera din MC? Veta mer om säkerhet och om utrustning (hjälm, stövlar, skinnställ, handskar m.m)

På vilket sätt tycker du att mobiltelefoner passar in i beskrivningen ovan?! Har inte Lunarstorm något mobilforum du kan skriva i?

Trodde det bara var kärringar som hade PMS...? :va

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...