Mobiltelefonens funktioner?

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
T610 e kanon. Bluetoothen e smidig, till handsfree bl a. Sen e det roligt att kunna skicka mms. Kolla sporten o nyheter på telefonen är kalas med. Men sen finns det alltid bakåtsträvare som vill behålla det gamla, lyssna ej på dem och köp en lur med massa funktioner :tummenupp

MikkE

Guest
Chrille skrev:
Här sitter ni aoch drar halva alfabetet i diverse uppräkningar, men går det att ringa med telefondjävulen? Vill ju inte vara för radikal och ber om ursäkt om ni ycker att jag gått för långt....

Är det bara jag i hela världen som kan ringa, skriva sms och använda telefonboken på telefon? INGET mer. Som tycker att 30 menyer är 29 för mycket...
welcome... to the real world :D

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Chrille skrev:
Är det bara jag i hela världen som kan ringa, skriva sms och använda telefonboken på telefon? INGET mer. Som tycker att 30 menyer är 29 för mycket...
Hörde inte att du klaga när man wappade fram väderrapporter under racehelgerna...
Bakåtsträvare, ska du börja köra klassic racing också med samma motivering: Uppskattar funktionen men inga finesser. :fatta!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Gulsnabbtrajja skrev:
Hörde inte att du klaga när man wappade fram väderrapporter under racehelgerna...

Fan, DET har du rätt i. Det var en bra funktion.

Men helt uppriktigt så klagar jag inte nu. Jag bara undrar om jag åldras i förtid när jag inte har lust att lära mig hur en från början felkonstruerad manick fungerar ut i minsta detalj. Felkonstruerad i det avseendet att senast jag bytade upp mig så hade jag ett helveta att hitta en telefon med tillräckligt stora tangenter....

Jag låter för fan som min morfar :)

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Japp, försmåknapparproblemet känns igen. Men min nya (610) har ju också den underbara funktionen med genvägsknappar som skickar iväg en på Wap eller GPRS turer av misstag, menyerna är väl inte alltid genomtänkta och dagliga funktioner (som displaybelysning vid laddning i bil) ligger djupt begravda i menysystemet.
Så i grunden håller jag med dig Chrille; Samtal och WAP/GPRS räcker för mig. SMS är ett påfund från helvetet och borde förbjudas. Dessutom spelar dom ingen bra musik på radio längre...

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Men den bästa telefon jag någonsin haft är ändå nokia 7110... tyvärr blev den överkörd efter 2 veckor :(

Pommes

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
R1150R
Optimalt skrev:
Bluetooth är rätt behändig att skicka över nya melodier, antingen mellan telefoner eller från datorn. Jo visst.. bilder går ju precis lika bra om man har kameratelefon men kvaliten är ändå så sunkig att dom bara duger i telefonen att skicka till polarna.

Bluetoothadaptern till datorn var iof rätt dyr... tror jag pyntade runt 600 för den och jag har bara skickat över nya melodier - men smidigt är det !
Bara att ladda ner midiljud (från c64 givetvis..) ;)

Var hittar du midi låtarna?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Gulsnabbtrajja skrev:
Inte på nån Ericsson (läs Sony/E)
Går det inte att göra så på Ericson? (Har ingen erfarenhet av Ericson) Sicket skit isf. På Siemenslurarna kan man föra över vad som helst via vad som helst :) Sladd till datorn ingår också.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Qwerty skrev:
Håller med.
Efter att ha varit prylbög när det gäller telefoner, så har jag helt ändrat uppfattning. Jobbade som mobiltelefon tekniker i 3,5år och hade under den tiden trehundrafemtielva olika telefoner mm. Nu uppskattar jag funktionen ringa mer än någonsin. Funderar på att byta ut min T68 mot något nytt billigt skräp eftersom jag sliter ganska så hårt på mina lurar och T68an fungerar sporadiskt.
Kanske en T100 står bakom nästa dörr 700:- ca kostar den utan ab och då har man råd att byta varje år när den gått sönder.

Funktioner skiter jag i det är bara att inte använda dom!
Vad värre är och som det mycket tyst om är den dåliga täckningen
för så fort man kommer ut ur stan så går det fan inte att ringa.
Vid vårat sommarställe fungerar inte ens 112, vaaad ska man då med en
mobil till?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
BMW R90s skrev:
Funktioner skiter jag i det är bara att inte använda dom!
Vad värre är och som det mycket tyst om är den dåliga täckningen
för så fort man kommer ut ur stan så går det fan inte att ringa.
Vid vårat sommarställe fungerar inte ens 112, vaaad ska man då med en
mobil till?
Spela ett modernt Java-spel eller lyssna på dom vackra 40-stämmiga ringsignalerna och glömma att man råkat sätta yxan i knät? :hihi

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...