Mobiltelefonvägrare förenen eder

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
stoffer skrev:
2497780 Du, mänskligheten har klarat sig utan vattenklosett och elström lika länge. För att inte tala om bilar, bussar, tåg, flygplan.

Räddningstjänst och poliser har inte alltid funnits.

För att inte tala om motorcyklar..

Släpp sargen och kom in i matchen nu!
Vattenklosett hade väl redan de gamla grekerna. Räddningstjänst och poliser har inte alltid behövts i samma utsträckning som idag. Idag kör man hojar - förr red man på hästar. Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Måste man sluka all ny teknik med hull och hår bara för att den finns?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ja har ingen - ja e så nöjd.

Cheferna på jobbet har fått krupp flera gånger men jag hänvisar till förbud mot telefon me kamera så dom har fått ännu svårare krupp.
Men man måste ju följa reglerna.

Mcen har en fast monterad för att rikta upp 112 i nödfall.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
mb skrev:
2497793 Vattenklosett hade väl redan de gamla grekerna. Räddningstjänst och poliser har inte alltid behövts i samma utsträckning som idag. Idag kör man hojar - förr red man på hästar. Jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Måste man sluka all ny teknik med hull och hår bara för att den finns?
Uppföljningsfråga: Levde de gamla grekerna för 2 miljoner år sedan? Och i sådana fall, hade de vattenklosett då? Jag är kanske inte bäst på historia. Det var nytt för mig isf.

Mobiltelefoner räddar liv. Du är negativt inställd till telefoner till stor del på grund av att de stör dig i vardagen om jag förstår. Ändå kan du leva med alla störningar som det moderna samhället ställer till med. Trafikljud, föroreningar, naturförstöring mm.

Tycker du masterna drar mycket energi? Shit, kolla hur mycket energi Sveriges samlade bilpark gör av med på ett år. Där snackar vi skillnad. Men det kanske är mer okej om energin inte kommer från ett kärnkraftverk utan från fossila bränslen istället?

Jag tycker att du får välja helt själv om du vill ha mobiltelefon eller inte, tro inte att jag försöker övertyga dig om annat.

EDIT: Dagens I-landsproblem :yoparty

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
mb, med den inriktning du har vad gäller studier och karriär så kan du nog kyssa din obundenhet byebye när du går för 100% i jobbet. Jag har bestämt för mig att du är inriktad på något som skriker "personligt ansvar", "tillgänglighet" och "inte ett 7-4 jobb."

Förr eller senare måste du vika dig.

För ett år sen sa jag till en kund att "jag har ingen mobil och kommer inte skaffa någon igen" varvid denne ringde min chef som köpte en åt mig. Jävla sätt.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Chrille skrev:
2526231 För ett år sen sa jag till en kund att "jag har ingen mobil och kommer inte skaffa någon igen" varvid denne ringde min chef som köpte en åt mig. Jävla sätt.

Säg åt honom att du inte har en Ferarri heller. :nicka

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...