Modda luftburk Honda cbr 1000 rr-09

Tattoo85

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2022
Hoj
Honda cbr 1000 rr -09
Aaha nee då är snart 40 och åkt 2 hjuligt sen jag var 3 år , och precis av såna här inlägg har jag hållt mig undan ifrån forum ?

Tattoo85

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2022
Hoj
Honda cbr 1000 rr -09
Allt förutom Quick shiften satt på när jag köpte hojjen , Hk är inte allt utan det är att klara av att hålla den farten man fått upp när det är kurvigt å jävligt ? ni fattar ! Hade jag velat ha en sikta skjut hoj hade jag väl haft en Hayabusa med förlängd sving lr nå?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Märkligt ändå att så många, inklusive tidningar, gör tester med till exempel att annat avgassystem, och inte mappar om hojen :va
När jag hade min KTM SD 1290R så köpte jag en tidning (tror det var Motorrad) för att läsa ett test som dom hade gjort på alternativa avgassystem.
Av alla dom testade så gav samtliga utom ett lägre effekt, och det som gav mer gav någon hästkraft, vilket inte märks om det redan är långt över 150hk från början.
Men dom skrev inte ett ord om mappning, eller att det skulle tas i beaktning?
Jag laddade själv bara ner en färdig mapp, fick bort avgasknallar och var nöjd.
Men allt som säljs nytt idag är väl en grov kompromiss mellan körbarhet och miljökrav gissar jag, annars skulle man ju göra det mer perfekt från fabrik.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
I tidnigarnas tester byter de väl endast till ev bifogad ECU, och i verkligheten är det väl så de flesta köparna gör också.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
I tidnigarnas tester byter de väl endast till ev bifogad ECU, och i verkligheten är det väl så de flesta köparna gör också.
Får man med en hel ECU med ett avgassystem?
Det har jag bommat, men skulle ju kunna vara en rimlig förklaring.
Fast ännu tristare att alla tillverkare i så fall hade misslyckats att göra ett system till min KTM SD :va

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Om man får det med alla vet jag inte, mina Termisar kom med ny ecu.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Allt förutom Quick shiften satt på när jag köpte hojjen , Hk är inte allt utan det är att klara av att hålla den farten man fått upp när det är kurvigt å jävligt ? ni fattar ! Hade jag velat ha en sikta skjut hoj hade jag väl haft en Hayabusa med förlängd sving lr nå?
Då kanske du även ska fixa ett cartridgekit till gaffeln och en TTX bakdämpare. Vilka däck kör du med? Bromspumpen upplevde jag som en svag punkt och bytte till en RCS 19 på min.
Men jag är bara en sån fegis som inte längre vågar brassa järnet på vägen, utan bara på bana ?

Tattoo85

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2022
Hoj
Honda cbr 1000 rr -09
Då kanske du även ska fixa ett cartridgekit till gaffeln och en TTX bakdämpare. Vilka däck kör du med? Bromspumpen upplevde jag som en svag punkt och bytte till en RCS 19 på min.
Men jag är bara en sån fegis som inte längre vågar brassa järnet på vägen, utan bara på bana ?
Oj har inte riktigt koll på såna race/ban dämpare men är väl säkert minst 20k för något sådant å så in shimsning mm ! Nej det gör nog absolut ingen skillnad för en amatör åkare som mig! Annat om det är cross lr snöskoter då är det bara guld grejer på. Angående däck så blev jag jätteglad att du var nyfiken! Det sitter avon spirit på fram och bak, är det bra däck? Inget märke som jag haft förut. Har ju inte inte ens kunnat prova hojjen än köpte den nu i vinter

Tattoo85

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2022
Hoj
Honda cbr 1000 rr -09
Fegis å fegis vi är väl inte 20 längre så det måste inte gå stumt precis överallt ? är bättre att gasa under säkra och övervakande förhållanden

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Jag gjorde lite småmoddar på min CBR929:a som gav rejält tillbaka.
Har skrivit om det i en annan tråd här, men det handlade om just luftburken, lättviktsdrevning och sedan en PC5 med bänkning på det.
Ökade från normala ~120 på bakhjulet, till 141 hk.
Inga stora pengar alls för de 20 hästkrafterna.

Luftburksmodden för min nuvarande CBR1000RR handlar om att plugga en slang o görs på ca 1 minut : )

Bra att du påminde mig! Måste testa flapper modden, min fireblade mår väldigt illa runt 5500 rpm. ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Luftburksmodden för min nuvarande CBR1000RR handlar om att plugga en slang o görs på ca 1 minut : )

Känns igen.
En vanlig M8-skruv # med lite vanlig eltejp utanpå så den sitter tajt i hålet för PAIR slangen.
Och så är pluggen klar. Bara trycka in på plats i hålet.
Det som tar tid är att lyfta upp tanken så man kommer åt luftburken. Och öppna luftburken.

# Och passar inte M8, välj en annan skruv.....

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...