Moddlaren har lämnat oss.....

? Otroligt tråkiga nyheter. Minns honom som en person som tillförde mycket på detta forum och på ett rakt/trevligt sätt med stort kunnande. Tyvärr när man kört hoj under många år så har man varit med om en del kära vänner där livet förkortats i förtid och då med MC. Man får försöka "ruska av sig" till en viss del men svårt ibland och speciellt när man blir påmind om detta som nu. Själv har jag blivit på senare tid en mycket "fegare" MC-åkare och har då inte enbart med åldern att göra. Tack för ordet!

Amähn… Kom just hem från en tur som bland annat innehöll Bogesund, där jag tänkte på folk som gått åt där, tog det lugnt. Sen kommer man hem och läser det här…
Vila i Frid Moddlaren, en forumprofil som man läste med glädje.

Riktigt sorgligt att höra vad som hänt. Som alla redan skrivit så läste jag alltid hans inlägg och har djup respekt för att han alltid var rak och gav svar på tal. Även när någon nykomling kom med nybörjar frågor så fick dom bra och lättfattade svar.
Jag är imponerad att det han gjorde fick saker att se lätt ut. Tänker speciellt på den hemmagjorda skivspelare han gjorde.

När jag satt och käkade frukost innan jobbet och läste notisen om älg olyckan tidigt på morgonen utanför Uddevalla fick jag en jobbig och dålig känsla då jag visste att han jobbade i dom krokarna.

Tack för allt du tillförde på detta forum det kommer inte att bli detsamma.

Väldigt tråkiga nyheter! Under dagens tur blev det en och annan tanke på honom och hans öde. Man tog det lite extra försiktigt på de sträckor där skogen stod tätt mot vägen.

Svängde förbi olycksplatsen på en liten runda och begrundade. Jävligt synd att avsluta i förtid, men med tanke på S-kombinationen som föregår så måste det varit en väldigt nöjd moddlaren tills älgen stod i vägen.

Hoppas du (ni - för det är få som är så förknippade med sin hoj som du var) hittar några MT-10:or i nästa liv att fightas med.

Svängde förbi olycksplatsen på en liten runda och begrundade. Jävligt synd att avsluta i förtid, men med tanke på S-kombinationen som föregår så måste det varit en väldigt nöjd moddlaren tills älgen stod i vägen.

Hoppas du (ni - för det är få som är så förknippade med sin hoj som du var) hittar några MT-10:eek:r i nästa liv att fightas med.
Var där också o la en blomma - vet inte varför, vi var ju inte kompisar eller så, men det kändes rätt. Körde rätt lugnt på småvägarna

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show