Allt är roligt i början som t.ex sporthojar sent 90-tal där "rymdteknologin" blev konsumentiserad. Jag antar att det planat ut med de material vi har rimlig tillgång till idag.
Internetboomen var också rolig i början, alla gjorde hemsidor och spelade doom. Man var tvungen att använda sökmotorer för att överhuvud taget hitta sajter. Idag består webben av.... ptja.... tio sidor för en svensk? Fejan, några nyhetssajter, sporthoj. Söker man planlöst så är det möjligen för att hitta ett datablad till en bränd komponent i en tjugo år år gammal distbox eller något. Fast det räcker oftast att knacka in beteckningen på komponenten direkt på eBay.
Snowboardtävlandets intåg i finrummet med alla loosa, sköna typer som tävlade när det räckte att vara entusiastisk.
Just nu, för mig är 3d-skrivare superskoj men jag gissar att det är fullständigt mellanmjölk om tio år och tekniken förfinats bortom finlirandets gräns.
Nä. Branschen som så behöver disruptas och jag tror personligen el är vägen fram. Potentiellt möjligt att ha räserbanor intill bostadsområden, inga klagomål från Thailandflygande miljövänner, inga (?) frågor om motoroljor, inga klock-klock-klock-klock efter det där mystiska tjuvstoppet under varmkörningen.
Ny och bättre teknik för varje år vilket ger lust att köpa nytt. Besynnerliga problem att tjafsa om hela nätterna.
Fiffiga lösningar som kan tas fram i källarlokaler lika gärna som i brutala labb.
Åh vad jag längtar. Att bränna pengar är jätteroligt men man vill ju känna att det ger något i själen också.