Modellåret 2023

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Hoj
Honda CB500X 2023
Vilket spännande år det är 2023. Vet inte riktigt vad jag känner för Transalpen. Håller med Wiseguy här ovanför men hade även hoppats på lite mer offroad. Blir spännande att se om Tenere 900 och R9 kommer. Suzukin hade jag missat helt ?

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Hoj
Honda CB500X 2023
Nu har jag tittat på mer bilder på Transalpen och den ser nog inte så dum ut ändå :giggle:. Bra markfrigång. Ser betydligt lättare ut än AT1100. Elektroniska förarhjälpmedel ger ett alternativ till T7:an som inte har några, beroende på vad man gillar. Lite offtopic men är T7 typ den enda hojen med färglös display kvar om man tittar på endast nya hojar ? Till och med 1050 Vstrom fick ju en i färg till 2023.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Nu har jag tittat på mer bilder på Transalpen och den ser nog inte så dum ut ändå :giggle:. Bra markfrigång. Ser betydligt lättare ut än AT1100. Elektroniska förarhjälpmedel ger ett alternativ till T7:an som inte har några, beroende på vad man gillar. Lite offtopic men är T7 typ den enda hojen med färglös display kvar om man tittar på endast nya hojar ? Till och med 1050 Vstrom fick ju en i färg till 2023.
T7 får TFT display till nästa år. Om man nu bryr sig om det. Dom är dyra att byta ut när dom går sönder i alla fall, vilket har hänt på en del africa twin 2020 och nyare.

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Hoj
Honda CB500X 2023
T7 får TFT display till nästa år. Om man nu bryr sig om det. Dom är dyra att byta ut när dom går sönder i alla fall, vilket har hänt på en del africa twin 2020 och nyare.
Visste inte att Africa Twin haft problem med displayerna på modeller från 2020 och framåt. Låter ju inte bra ?.

Vet att många säger att de inte bryr sig om färgdisplay och att hojen ska vara så basic som möjligt men tror de flesta ändå skulle vilja ha en i färg, det är ju år 2023 :giggle: .

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Finns det något som är bra med parallelltwinnar förutom kostnaden att tillverka dem?

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Hoj
Honda CB500X 2023
Finns det något som är bra med parallelltwinnar förutom kostnaden att tillverka dem?
blir lite mer traktorkänsla å prutta fram i skogen med bra bottendrag :ROFLMAO: . Adventurehojar har ju tagit mer och mer andelar av mc marknaden och tillverkarna har insett att det finns en stor kundkrets där.

Dock är jag också fascinerad över hojar som kommande R9 och andra sporttouringhojar.

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Hoj
Suka
Gillar verkligen hur de fått till retrostuket på nya Transalp. Ser ju på vissa sätt ut precis som originalet gjorde. Gigantiska plastpaneler vid instrumenthuset och avsaknad av ATns häftiga dubbellykta i fronten. Mer avskalat, lugnt och harmoniskt. Snyggast i svart/mörkgrå.

V-strom 800 känns spontant inte lika intressant, men färgsättningen i blått/gult/guld är förstås jäkligt lyckad.

GSX-8S ser förvisso inte klok ut men det är ju också det som väcker begäret. Riktig ball och fräsch tycker jag helt ärligt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Visste inte att Africa Twin haft problem med displayerna på modeller från 2020 och framåt. Låter ju inte bra ?.

Vet att många säger att de inte bryr sig om färgdisplay och att hojen ska vara så basic som möjligt men tror de flesta ändå skulle vilja ha en i färg, det är ju år 2023 :giggle: .
Jag vill ha analogt!
Färglös lcd ser fördjävligt ut, skall man spänna fast en plastbit med skärm på styret så kan det nog lika bra vara en ipad å inte en gammal miniräknare.....

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Hoj
Honda CB500X 2023
Jag vill ha analogt!
Färglös tft ser fördjävligt ut, skall man spänna fast en plastbit med skärm på styret så kan det nog lika bra vara en ipad å inte en gammal miniräknare.....
Analogt är faktiskt ganska coolt. Saknar det ibland när man kör nya bilar och mc med en stor dataskärm som display istället. Analog varvmätare också.

4cyberspace

Medlem
Gick med
12 Mar 2018
Hoj
Honda CB500X 2023
Har Tracer 9 GT 2023 fått en enda stor display istället för 2 som på 2022 års modell ??? ??

Verkar som Yamaha har lyssnat på kunderna för de har fått mycket kritik för de dubbla displayerna.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Kollar in V-strom 800an. Gillar konceptet. Men förundras över 2 saker : varför väger en offroad så mycket mer än en modern sporthoj? Alltså jämfört med en enduro, måste en cylinder till, batteri och större tank, lite plast, verkligen behöva väga 100kg mer?!
Sen vad är det med Suzuki och deras ljuddämpare? Hayabusan och GSX-R 1000 har ju ohyggliga dämpare, så även denna! Varför betydligt större än konkurrenterna? En eftermarknadsdämpare är lika tyst med dbkiller samt mycket lättare. Jag förstår verkligen inte.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Bimota offroad?
Baserad på KX450X fast med lysen och 11 liters tank. Gissar att den är tänkt för amerikanska och australiensiska dual-sport segmentet, men hade vart kul om dom lyckats trycka igenom den för euro 5.
260A1785-4518-4039-BA06-68AD8DEBB9C2.jpeg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...