Modeller vi önskar fanns i Sverige!!

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
gammal jävel men likväl cbr 250 rr

compro-cbr-250-rr-o-cbr-huricane-o_cf34ebd7_3.jpg

En CBR 250 RR vore en dröm att ha i garaget :drool,tänk att få plocka ut den en fin dag och piska de minsta och krokigaste vägarna du kan hitta. Varvräknaren närmar sig 18000 och man känner sig som Rossi, även om det faktiskt går ganska långsamt.

En annan Honda som jag sörjer att den inte togs in i Sverige är VFR 400

VFR_400_R3L_R3M_(NC30)_90-91_1.jpg

Samma sak där som med CBR 250RR, jag är övertygad om att en liten, lätt och varvillig hoj tar en betydligt närmare räserbanorna (känslomässigt) än vad en literklubba hade gjort t.ex.

Nu drog tankarna iväg lite, men dessa små udda cyklar får pulsen att höjas på mig:D

Edit: Kolla in bakfälgen, ren och skär porr:kär:Bugar

Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
En CBR 250 RR vore en dröm att ha i garaget :drool,tänk att få plocka ut den en fin dag och piska de minsta och krokigaste vägarna du kan hitta. Varvräknaren närmar sig 18000 och man känner sig som Rossi, även om det faktiskt går ganska långsamt.

Samma sak där som med CBR 250RR, jag är övertygad om att en liten, lätt och varvillig hoj tar en betydligt närmare räserbanorna (känslomässigt) än vad en literklubba hade gjort t.ex.

Nu drog tankarna iväg lite, men dessa små udda cyklar får pulsen att höjas på mig:D

Jag behöver liiiite större plats i garaget bara först sen så hämtar jag hem en eller helst en av varje ( och kanske en NSR 250 och kanske en........ :p )

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT

En VFR 400 skulle man inte tacka nej till.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
En CBR 250 RR vore en dröm att ha i garaget...

Så sant som det var sagt! Funderar på att lägga in den formuleringen i min signatur.

En bild på skönheten:
800px-JoshHarrisCBR2.jpg

Och såhär låter 18000rpm:
http://www.youtube.com/watch?v=slNkOdFD22k

VS: Vet du om lill-vtr:en säljs i något eu-land?

Last edited:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Här en annan intressant modell som jag slår vad om få har hört talats om: CBX 250!
26331144_1-HONDA-CBX-250-2007-0km-villa-florencia.jpg

Lär va underbar i stan!

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Jag behöver liiiite större plats i garaget bara först sen så hämtar jag hem en eller helst en av varje ( och kanske en NSR 250 och kanske en........ :p )

Åhh, tänk en NSR 250 uppställd bredvid de tidigare nämnda hojarna + kingzisehojarna (i detta sammanhang) RC30 och RC45 i mitt garage, sen skulle jag kunna dö lycklig. :D

Honda är experter på att göra hojar som väcker ha-begär.

Kul att det finns fler som är lika torsk på små hojar som jag:tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Här en annan intressant modell som jag slår vad om få har hört talats om: CBX 250!
26331144_1-HONDA-CBX-250-2007-0km-villa-florencia.jpg

Lär va underbar i stan!

Honda X11 i miniatyr ser det ut som:)Frågan är vad man skall ha dessa mindre maskiner till:va För att åka ner på stan, eller jobbpendling, varvvillig maskin på bana även om det är 250-400 så fungerar det.

Visst kan man som du åka mååångga mil med lite maskin, men jag skulle inte göra det iaf:brinnerup

isot

Ignorance is bliss
Gick med
17 Feb 2009
Hoj
sebeärr ärr ärr
Vem vet,generalagenterna kanske vaknar till någon dag och inser att suget efter 250-400 cc maskiner är större än dom tror ,inte mycket att hoppas på men men..

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Vem vet,generalagenterna kanske vaknar till någon dag och inser att suget efter 250-400 cc maskiner är större än dom tror ,inte mycket att hoppas på men men..

Skulle vilja säga så här att det beror nog på vilken marknad som styr, kom precis hem efter en vecka på nürburgring och kört en hel del på vägarna runt nordslingan. Svänger du av autobahn så är det klockrent med en mindre hoj tom min speed triple kändes onödigt stor på deras vägar som är lika stora som våra cykelbanor, med lägsta hastighet 100km/h!!!!! Kör du däremot här i sverige där de flesta vägar ska vara så breda och raka som möjligt så känns ibland litershojjar fjuttiga....
Tyvärr så måste tillverkarna titta vad som säljs på resp marknad, kika i sydeuropa där hittar du småhojjar och här hittar du stora hojjar:)

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ord är överflödiga.
Vet dock inte om den tillverkas ännu..

Jag beställer en så fort de kan tillverka dem, men de får inte kompromissa bort för mycket av den avskalade designen för gatproduktion.

Generalagenterna har de senaste 30 åren eller så provat med jämna mellanrum att sälja både 250, 350 och 400. RD350 sålde och innan försäkringssystemet lades om så såldes några 400or men sedan dess är de iskalla på marknaden. De få som tas in slumpas bort efter säsong.

Last edited:
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Jag kan hålla med om att för dom flesta så skulle inte en liten hoj inte täcka upp alla behov som man kanske har på en hoj, speciellt i Sverige där man ofta måste förflytta sig över relativt stora avstånd. Däremot ler jag inombords när man träffar på människor som väljer att köra på en mindre hoj till vardags, det är beundransvärt:yoparty

Om jag hade råd och plats så skulle jag ha en liten hoj som jag kör enbart för nöjes skull när jag vill ha maximal körupplevelse, åka på knixkörningar osv.

Nu blev det kanske lite sidospår här små hojar, tillbaka till topic eller? :)

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
DT 200! Tror den försvann ur sortimentent ungefär samtidigt som DT 125, dvs 2008 om jag minns rätt. Fanns i Australien och Nya Zeeland

DT200WR.jpg

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ord är överflödiga.

Mig veterligen har det inte blivit något av den nya CB1100R:en ännu.

Det hade ryktats om den som en 2011 års modell men så långt verkar det inte ha blivit av... synd. :(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kan hålla med om att för dom flesta så skulle inte en liten hoj inte täcka upp alla behov som man kanske har på en hoj, speciellt i Sverige där man ofta måste förflytta sig över relativt stora avstånd. Däremot ler jag inombords när man träffar på människor som väljer att köra på en mindre hoj till vardags, det är beundransvärt:yoparty

Om jag hade råd och plats så skulle jag ha en liten hoj som jag kör enbart för nöjes skull när jag vill ha maximal körupplevelse, åka på knixkörningar osv.

Nu blev det kanske lite sidospår här små hojar, tillbaka till topic eller? :)

Jag har under sommaren börjat fundera på om jag verkligen ska sälja min 250 nästa år, eller om jag helt enkelt bara ska skaffa en till hoj att ha och äta mil med. Börjar luta mot det senare, men det hade fan inte varit helt fel med lite mer effekt...
Får väl skruva på en turbo eller nåt, heh. :)

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Frågan är vad man skall ha dessa mindre maskiner till:va
För mig är frågeställningen omvänd, vad ska jag göra med en R1 om jag varken stuntar, kör bana eller poserar vid korvmojen? När folk frågar mig varför jag inte köpte en literklubba känns det lite som att fråga en random billist varför denne inte köpte en gatlegal formel-1 bil istället. Sen har lågkubikhojarna en viss tjusning som är svår att sätta fingret på. Jag citetar motorjournalisten Henning ang XT125cc:

"Yamaha XT125.
Smaka på meningen igen... Kan du säga det utan lite förakt i tonen? Förmodligen inte. Men OM du kan det så har du antagligen lika stor självdistans och fordonshumor som undertecknad. XT125:an är ju som bekant en 4-taktare på 125 cc. Effekten finns inte, inte vridet heller. Man sitter inte bekvämt. Hojen har inget till sin fördel förutom inköpspriset och den låga stöldrisken. Men på nåt sätt sitter jag och ler när jag kör den. Jag tycker det är roande att köra hojen och samtidigt undra vem de byggde den för? 16-åringarna har väl aldrig varit impade av 4-t 125:eek:r? En fullvuxen karl väger för mycket för att den ska orka prestera någon egentlig praktisk funktion.

Hur som helst, nu är den i min ägo och jag är ruggigt nöjd med den som rent transportmedel. Billigare, bättre, snabbare, roligare och smidigare än att ta bussen till och från jobbet. De facto går det att få upp den på bakhjulet! Om jag sitter längs bak på sadeln och har spikraka armar och kastar till med huvudet bakåt när jag dumpar kopplingen från stillastående i motlut så hissar den framhjulet till väders!

Helt enkelt en hoj bara en Henning kan gilla... Kommentarer som "hur faan kan du köra en sån där" ler jag smått åt - de skulle bara veta!"

Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ord är överflödiga.
Fullkomlligt underbar tråd!

Hondan är en riktig läckerbit!

Antar att många med mig brukar sitta och hänga över sidan "Motorcycle Specifications" (nej, jag vet inte hur man länkar!)?
Där finns nästan allt från sent 70-tal och framåt.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...