Moderering?

Status
Ej öppen för fler svar.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag såg att någon moderator hade stängt/tagit bort en tråd om vad jag antar handlarde valet.
Är det ett förbjudet ämne och varför i sånna fall?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ingen aning vem som modererade bort den men jag personligen tyckar att politiska diskussioner inte hör hemma på www.sporthoj.com
Här skall det handla om hojar och sporthojar i första hand.

Även om vi nu råkar ha en forumdel som heter "Överflödiga Diskussioner,
Det s.k "OT" (off topic) forumet är till för diskussioner som inte passar i MC-diskussionsforumet."
Så tycker jag politik hamnar lite utanför det hela.

För politiska diskussioner så finns det otroligt många andra bra forum där man kan förmedla åsikter.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Wiseguy skrev:
2387885
Även om vi nu råkar ha en forumdel som heter "Överflödiga Diskussioner,
Det s.k "OT" (off topic) forumet är till för diskussioner som inte passar i MC-diskussionsforumet."

För politiska diskussioner så finns det otroligt många andra bra forum där man kan förmedla åsikter.

Ja, det finns många bra forum men jag gillar det här :)
Och jag tycker det är synd om vi (eller dom andra) inte får skriva om just politik. Det är kanske inte alltid förknippat med hojåkning men en titt på OT-delen säger ju att det finns mycket som inte är det.
Jag vet som sagt inte vad tråden handlade om men rubriken var nått med Val -06 och det ger kanske en fingervisning.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Varför har just politik bannlysts på senare tid? Är det också på grund av att trådar "spårade ur"?

Att vissa inte är intresserade är ju en sak, men det kunde finnas möjligheter för de som vill att snacka lite. Finns t.ex. många politiska angelägenheter som har en direkt betydelse för oss MC-åkare (vägar, skatter, avgifter, försäkringar osv. osv.).

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Wiseguy skrev:
2387885...
Här skall det handla om hojar och sporthojar i första hand.
...
...
En liten fråga, vad ska man diskutera i OT-forumet? Det som inte passar i MC-delarna hamnar ju liksom lika mycket utanför det hela som politik.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Det jag menar är att jag heldre läser folks åsikter än om riktigt nonsens. Det finns många trådar som man inte öppnar just för att rubriken är typ "Alternativ till Plånbok". Jag säger inte att sånna trådar är dåliga men det kan väl vara kul med lite snack om valet?
Det är ju ändå en stor grej för många (fast det är plånboken oxå, inget fel i det) .

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Det har funnits många nyanserade och bra diskussionstrådar om saker som inte alls har med sporthojar att göra här på forumet. De har jag läst med stort nöje. Så varför börja moderera sådant nu för?

Framför allt när säsongen börjar ta slut är väl OT-forumet ett bra ställe att slå ihjäl tid på.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Som jag ser det så är OT är en bra "slask", som höjer kvaliteten på övriga direkt MC-relaterade forumdelar. Samtidigt ges man möjlighet att med hojåkare avhandla andra ämnen än just hojar. Hittills har ungefär 25k trådar av totalt 125k trådar skrivits i OT-delen, vilket motsvarar 20%. En ganska rimlig siffra... Det känns inte som att dessa "överflödiga diskussioner" på något sätt håller på att ta överhanden.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Victor skrev:
2388799 Det jag menar är att jag heldre läser folks åsikter än om riktigt nonsens. Det finns många trådar som man inte öppnar just för att rubriken är typ "Alternativ till Plånbok". Jag säger inte att sånna trådar är dåliga men det kan väl vara kul med lite snack om valet?
Det är ju ändå en stor grej för många (fast det är plånboken oxå, inget fel i det) .
Jag håller med. Visst, politik är ett hett ämne som ofta leder till häftiga diskussioner men så länge diskussionen har lite substans och inte är ren pajkastning så tycker jag bara att det är intressant med häftiga diskussioner.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vi kan ju lägga ut en poll och se vad folk tycker :)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För det första det enda som är banlyst på SH är diskussioner om GR.

Det jag skrev var min personliga åsikt.
Jag tycker inte att politiska diskussioner hör hemma på ett motorforum lika lite som tråden om dyrkning som var upp för ett tag sen.

Det stora kruxet med politiska trådar är väl att dom tenderar att spåra ur ganska snabbt. Folk slänger ur sig saker utan att tänka sig för och diskusionen spårar ur med påhopp som följd.

Sen varför tråden i fråga modererades bort vet jag inte. Det får ni fråga den som tog bort den.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tyvärr finns dt ju vissa element på SH som lyckas göra kuddkrig av alal seriösa politiska diskussioner vilket är synd.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Wiseguy skrev:
2388950 För det första det enda som är banlyst på SH är diskussioner om GR.
...
Därför är det lite konstigt att den togs bort med motivationen:
Anledning: inga valtrådar

Självklart förstår jag att det var dina personliga åsikter men jag kan inte se vad det skulle finnas för trådar i ett OT-forum om man bara skulle diskutera motorrelaterade saker. Bilfrågor då möjligtvis.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Alltså, det är inte fel att diskutera valfrågor så länge inte tråden går över till påhopp och dumma dispyter.

Därmed punkt i detta ämnet. Tråden låst :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping