Skrotnisse
What would Shervin do?
Någon som har koll på hur växlingen styrs på mercedes femstegslåda?
Vill ha distinktare växlingar.
Elektronik förstår jag inte.
Alls.
Vill ha distinktare växlingar.
Elektronik förstår jag inte.
Alls.
Den sitter i en Ssang yong, kopplad till en 270 diesel.
Först och främst vill jag minimera sliret i momentomvandlaren.
Kunde man få den att lugna sig lite med nedväxlingarna också, så är jag nöjd.
Den sitter i en Ssang yong
Om jag fattat rätt, så bygger Ssang yong Mercedesar till den Asiska marknaden.Oj, dåhar jag ingen aning.
Är det ingen lockup på den?
Har för mig att mercalådan hade lockup på 3,4 och 5 växeln.
Har du testat att byta olja i den?
Bytt filter?
Annars kanske det går att programmera om styrningen av den om den är elektroniskt styrd.
Typ chippning.
Den sitter i en Ssang yong, kopplad till en 270 diesel.
Först och främst vill jag minimera sliret i momentomvandlaren.
Kunde man få den att lugna sig lite med nedväxlingarna också, så är jag nöjd.
för att undvika slir så går man till en tjockare olja. dock så är det no no att göra det p.g.a. att lådan kan vara väldigt känslig för olika oljor, men testa du
Det Yabba säger om att "reseta" lådan är intressant. Jag har liknande problem med min bil (06:a) och lösningen är att reseta den adaptiva delen som "lär sig" förarens körsätt någon gång i månaden.
Åfan.
Förstod inte att det var det han menade.
Skall prova.
Ska ju bara göra ett inlägg att jag nu har en Q5 med S-tronic 7-växlad låda... det växlar så snabbt och så jämt... Riktigt nice. min första automat EVER... o har inte ångrat mig hittills. Moderna automatlådor är nice.
Hur det går till skiljer nog mellan olika bilar. Min (BMW) är det 30 sekunder med gasen i botten som gäller. Tändningen på.
Tjöppt och tjöppt.S-Tronic är inte en DSG-låda om jag har läst min konkurrentanalys rätt. DÄremot är den en av de smartare på marknaden.
Ssanyong bygger inte mercedesbilar, däremot har de köpt rätten att använda gamla Mercedes C-klass motorer och växellådor. Det låter bättre att säga att man har en mercedesmotor än något okän när man skall slå sig in. ENligt asiatiska tidningar är Ssanyong förövrigt under omkonstruktion p.g.a konkurs.
Japp det är det.är det en såndäringa med dubbelkoppling? de skall vara riktigt fina att köra
S-Tronic är inte en DSG-låda om jag har läst min konkurrentanalys rätt. DÄremot är den en av de smartare på marknaden.
Ssanyong bygger inte mercedesbilar, däremot har de köpt rätten att använda gamla Mercedes C-klass motorer och växellådor. Det låter bättre att säga att man har en mercedesmotor än något okän när man skall slå sig in. ENligt asiatiska tidningar är Ssanyong förövrigt under omkonstruktion p.g.a konkurs.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |