Darth Väder
Irregular firing (dis)order
Vad gick frakten på för batteriet? Antar att du beställde från USA.
Schysst, jag gillar också småändringarna man gör, inte många som lägger märke till sånt förrän en själv.
Jag tycker du ska plocka bort bakre fotpinnarna så blir den perfekt
Tillbakaflyttade raceväxlade fotpinnar monterades förra veckan, och idag blev det nytt drivpaket med en lätt neddrevning (16 kugg fram), och den pimpade kedjan kom på plats.
Fotpinnarna gjorde sjukt mycket mer för körningen än jag hade kunnat ana faktiskt. Jag satt och tampades som fan med att försöka sitta typ en dm bakom tanken (enligt instruktioner från SMC-ligan på Kinnekulle i maj). Hur jag än försökte så kändes det obekvämt, onaturligt och helt enkelt avigt. Men med de tillbakaflyttade pinnarna så funkade min kropp och hojen bättre tillsammans. Nu känns det istället helt naturligt att sitta en aning längre bak och det blev även sjukt mycket lättare att få in yterknät mot tanken!
-------------------------------------------------------------------------------
Kul läsning - trevlig tråd! Steg för steg modifiering känns som helt rätt melodi.
Köpte mig en R1:a i höstas och har hunnit med ett par bandagar hittills i år. Känner igen mig i det du beskriver om svårigheten att hamna rätt på sadeln, ca 1 dm bakom tanken, och har själv funderat på att byta ut original-fotpinnarna till justerbara. En svår fråga kanske, men har du någon uppfattning om ungefär hur många cm som skiljer mellan det läge på pinnarna du har nu jämfört med original? Har du flyttat dem bakåt och uppåt eller endast bakåt? Vore kul att höra eftersom det verkar ha funkat bra för dig.
Tillbakaflyttade raceväxlade fotpinnar monterades förra veckan, och idag blev det nytt drivpaket med en lätt neddrevning (16 kugg fram), och den pimpade kedjan kom på plats.
Fotpinnarna gjorde sjukt mycket mer för körningen än jag hade kunnat ana faktiskt. Jag satt och tampades som fan med att försöka sitta typ en dm bakom tanken (enligt instruktioner från SMC-ligan på Kinnekulle i maj). Hur jag än försökte så kändes det obekvämt, onaturligt och helt enkelt avigt. Men med de tillbakaflyttade pinnarna så funkade min kropp och hojen bättre tillsammans. Nu känns det istället helt naturligt att sitta en aning längre bak och det blev även sjukt mycket lättare att få in yterknät mot tanken!
-------------------------------------------------------------------------------
Kul läsning - trevlig tråd! Steg för steg modifiering känns som helt rätt melodi.
Köpte mig en R1:a i höstas och har hunnit med ett par bandagar hittills i år. Känner igen mig i det du beskriver om svårigheten att hamna rätt på sadeln, ca 1 dm bakom tanken, och har själv funderat på att byta ut original-fotpinnarna till justerbara. En svår fråga kanske, men har du någon uppfattning om ungefär hur många cm som skiljer mellan det läge på pinnarna du har nu jämfört med original? Har du flyttat dem bakåt och uppåt eller endast bakåt? Vore kul att höra eftersom det verkar ha funkat bra för dig.
Oj. Jag hade missat ditt inlägg Linkan. Nej, jag vet inte hur mycket skillnad det är mellan positionen på mina pinnar och original, men det är både uppåt och bakåt som jag har satt pinnarna. Det är justerbart, så man kan flytta runt dem tills man hittar något som känns rätt.
Jag ska sälja mina raceväxlade fotpinnar om du är sugen. Jag har nämligen beställt PP tuning-pinnar som ska på snart.
En annan fråga... Jag har hittat ett företag i USA som säljer Öhlins YA 343-dämpare till bra pris. Är det värt att satsa pengar på en sådan för en kille som mig? Dvs en kille som köra några bandagar i hyggligt tempo varje år och som är lite för tung för fjädern i originaldämparen. Det är ju sjukt coolt med en Öhlinare, men jag kan inte tänka mig att köpa en enbart för posörfaktorn. Jag måste känna att den verkligen ger mig bättre kontroll och väghållning också.
Vad säger ni som har provat och kan jämföra?
Tack .
Jag kör original bromsslang. Men skulle behöva en kortare. Tror dock inte att 04-05 gör tillräckligt stor skillnad den behöver vara säkert 5 cm kortare för att funka riktigt bra. Men med lite böj på den så går det ju.
Alltså, fram har jag inhandlat stålimspunna slangar som ligger i garaget och väntar på montering så fort jag bytt olja i gaffeln. Det är bak som jag inte har brytt mig om att byta. Jag gör det gärna, men i så fall måste det vara en slang som är kortare än original och anpassad till PP-pinnar på en 06:a (som har längre sving än 04-05). Jag har inte trott att det går att få tag på och således legat lågt med det.
Jag skulle säkert kunna beställa från HEL när jag tänker efter. De verkar ju göra varje slang på beställning eftersom man kan variera färger hejvilt. Så få borde man ju kunna säga till dem att göra en slang till en 06:a , men tex 5cm kortare.
Jag vill ju gärna ha likadana slangar fram som bak för det estetiskas skull.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|