Det här är den senaste "kreationen"/modifieringen jag genomförde;
Köpte ett perforerat rör med 3 mm hål, ytterdiameter 44,5 mm och innerdiameter 42 mm.
Tänkte att det var perfekt att trä på dB-killer-röret, men det håller 42,5 mm... och jag blev därför tvungen att slitsa ett par cm och sedan slå på röret.
Främre änden plattade jag till och drog i 2 M6-skruvar med mutter. Tanken med tillplattningen är att avgaserna lite mer "tvingas" utåt sidorna och absorberas av det stora perforerade röret (som är original) och stoppningen, därefter in genom hålen i röret och sedan ut.
Så här blev resultatet av modifieringen.
Själva ljud-resultatet vid tomgång och körning var inte SÅ imponerande, tyvärr. Visst sänktes ljudnivån en aning, fast knappt så att jag kunde höra skillnaden. VId körning märkte jag inte heller någon direkt skillnad mot innan, utan det perforerade röret.
/H
Köpte ett perforerat rör med 3 mm hål, ytterdiameter 44,5 mm och innerdiameter 42 mm.
Tänkte att det var perfekt att trä på dB-killer-röret, men det håller 42,5 mm... och jag blev därför tvungen att slitsa ett par cm och sedan slå på röret.
Främre änden plattade jag till och drog i 2 M6-skruvar med mutter. Tanken med tillplattningen är att avgaserna lite mer "tvingas" utåt sidorna och absorberas av det stora perforerade röret (som är original) och stoppningen, därefter in genom hålen i röret och sedan ut.
Så här blev resultatet av modifieringen.
Själva ljud-resultatet vid tomgång och körning var inte SÅ imponerande, tyvärr. Visst sänktes ljudnivån en aning, fast knappt så att jag kunde höra skillnaden. VId körning märkte jag inte heller någon direkt skillnad mot innan, utan det perforerade röret.
/H
Last edited: