Modifieringar XT660 X/R

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg (Lindome)
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tja!

Om det smäller från piperna när man motorbromsar med hojen, är det då ett tecken på att den går för snålt? Eller går den för fett?

Eftersom det sitter leo vince på nu så känns det som att den kanske går lite snålt.
Men å andra sidan har jag hört att smällar beror på att det är oförbrännd soppa som exploderar i avgassystemet.

Kan nån hjälpa mig reda ut begreppen så vore det kanon...
Tänkte jag skulle pilla lite med CO imorn nämligen...

Jag kör med Arrow-pipor, DNA, K&N & PC med någorlunda rätt mapp. Det smäller som f-n vid motorbroms med mina med så jag tror inte smällarna behöver vara tecken på varken för fet eller torr bränslemängd.
 

Coffe xx

xt-coffe
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki zx10-R Ninja
Hej.
Kan man tvätta motorbiken med dna filter på, känns inte som om det är vattentätt. Hur gör ni andra, om det regnar när ni kör tex?
 

Ekerholm

Guest
tjena... tänkte bara kolla om någon har koll på hur lätt såld en xt x är nu för tiden? har kollat lite blocket men det är inte många som försvinner tycker jag... och vad kan man sätta för pris på en 04:a som har gått 1200mil och har leo vince system?
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Hej.
Kan man tvätta motorbiken med dna filter på, känns inte som om det är vattentätt. Hur gör ni andra, om det regnar när ni kör tex?

Ja du kan tvätta hojen men glöm inte o olja in filtret e

Och kör inte med högtryck och avfetning på filter o vissa reglage bara ,


Annars kan du ju alltid tejpa över insuget under tvätt o samma under sadeln :tummenupp

sätt dit pluggar i ut blåsen finns o köpa eller modda egna :)

sen va ja vet så går det o köra i rengn (ps) men det av står ja helst i från e sååå bäkväm av mej :D ja den tål vatten hojen dvs rengn :hihi :hihi

//Robin
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Billig fågelpinne!

Letar en billig men helt okey fågelpinne som jag kan montera på mitt icke-orginal styre (fetare styre).

Behöver det för gps-fäste montering..

Förslag? Vad kostar det typ? :tummenupp
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Billig fågelpinne!

Letar en billig men helt okey fågelpinne som jag kan montera på mitt icke-orginal styre (fetare styre).

Behöver det för gps-fäste montering..

Förslag? Vad kostar det typ? :tummenupp


bygg en skjälv lätt ju om du nu ska ha pinne

eller en göra en i aluminimn eller i lexan om du e lite händing med verktyg så skulle ja gort i alla fall och kolla på ev annan plasering vet inte hur din gsp ser ut :tummenupp :tummenupp


//Robin
 

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Billig fågelpinne!

Letar en billig men helt okey fågelpinne som jag kan montera på mitt icke-orginal styre (fetare styre).

Behöver det för gps-fäste montering..

Förslag? Vad kostar det typ? :tummenupp

Touratech tar 300 för en, jag hade en sådan på men den fick följa med till den nya...

De säljer även ramfästen...
 
Last edited:

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Shit vilket skönt väder! :)
Jag börjar känna mej stressad.. hojen måste fixas:
Blinkers bak, och skylthållare.
Dessvärre har jag kapat för mkt i underskärmen, så det finns ingen naturlig plats att fästa miniblinkers. Därför tänker jag mej någon form av bockad plåt, med plats för både regskylt, samt hål för blinkers.

Var vänder man sej? Plåtslagare? :)
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Shit vilket skönt väder! :)
Jag börjar känna mej stressad.. hojen måste fixas:
Blinkers bak, och skylthållare.
Dessvärre har jag kapat för mkt i underskärmen, så det finns ingen naturlig plats att fästa miniblinkers. Därför tänker jag mej någon form av bockad plåt, med plats för både regskylt, samt hål för blinkers.

Var vänder man sej? Plåtslagare? :)
Jag änvände mig av spikband eller vad det heter.... funkar alldeles utmärkt! :)
 

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Kollat på just den! MEN... tjockleken på mitt fatbar-styre e ju 28 mm. Funkar det ändå tror du?

Ramfäste? Syfte? *noobie*

Jag hade ju en fågelpinne från touratch som jag köpte samtidigt som styret, jag har den idag på min nya, den har fatbar orginal.
Ring och fråga då blir det inte fel.

RAM är en annan typ av GPS-fäste, då behöver man inte någon fågelpinne.
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/gps-hallare/fasten_gps-hallare/universal/01-065-0040-0.html
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Tänkte sälja min Yamaha original pakethållare. Kollar intresset här innan jag blockar ut den.

Nypris 1500 kr, använd en säsong i stadstrafik, dvs ej utsatt för slitage i den bemärkelsen.

800 bagare.
 

Bifogat

  • DSC01596.JPG
    DSC01596.JPG
    59.6 KB · Visningar: 134

Suringen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Surahammar
Hoj
WR 450
Har sökt på forumet men finner ingen modellspecifik tråd gällande xt660, finns kanske ingen då med andra ord? Bara funderar...


Hur som hellst så lade jag beställning på en xt660x nu i helgen hos min lokala yamahahandlare. Var ett par år sedan jag var aktiv bågeåkare så det skall bli mycket roligt att återigen få kliva upp i sadeln. Framförallt skall det bli kul att se vad yamman har att erbjuda för något i form av körglädje... :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top