Modifieringar XT660 X/R

retyu

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
enånger
Hoj
dorsoduro -09
Ser nog för visso jävligt illa ut på en XT men vad du kan göra om du har större hydda är att sätta speglarna längre ner (under styret) så att du kikar förbi benen och bakåt typ. Om jag inte minns helt fel så finna någon BMW som har låga speglar original.... men som sagt hur det ser ut rent kosmetiskt får stå för någon annan

så här blev resultatet, har inte orkat måla då det är rostfritt
:)
 

Bifogat

  • backspegel.jpg
    backspegel.jpg
    167.9 KB · Visningar: 231

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Rundik, riktigt kalassnyggt bygge! Själv så gjorde man en rejäl presigeförlust när man krängde iväg kedo-lyset i helgen men men..dina bilder och info sparar jag ned nu iaf att man orkar bygga nåt i vinter kanske. Du har inte lust att förklara exakt hur man kopplar in motstånden? Eller är jag ensam om att vara en idiot på det elektriska?

Tackar, tackar. Motståndet kopplar man bara in på kablarna till blinkersen, en sladd till den gråa och en till den svarta, piece of cake :)
se min förträffliga paint-bild
bild.JPG
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Ja jäklar..misslyckas man efter att ha sett den exemplariskt pedagogiska paint-bilden får man snudd på skämmas :)
Några till frågor: du köpte reg-plåt hållare på biltema också men du använde dom aldrig, right? Du som verkar kunnig på det här med moddning, hur lång tid tog det dig? Tänkte kan jag ta den siffranx2 så har man väl beräknad tidsåtgång för en själv i frågan! :yoparty

Besvarar min egen fråga själv här också.. gummit på fotpinnarna är asasvårt att få bort + att undertill så är stålet planslipat=inga piggar=inget grepp.

YamahaCenter tipsade om att man kan köpa Teneréns fotpinnar(utan gummit) för typ 400 kr (?) paret. Funkar att montera på en xtr bara man justerar fjädern på fotpinnen lite.
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
YamahaCenter tipsade om att man kan köpa Teneréns fotpinnar(utan gummit) för typ 400 kr (?) paret. Funkar att montera på en xtr bara man justerar fjädern på fotpinnen lite.

Duratech har taggiga fotpinnar till xtr/xtx kostar kring 400 och ingen justering ska behövas.
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Länka gärna till dom med det priset för dom enda fotpinnar jag hittar på dyr-a-tech till xtr/x är dom som kostar 1195 kr vilket inte är något mindre än ett stort jävla skämt och rån. 1200 svenska kronor för ett par fotpinnar? :va :va
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Ok kan vara sant. Har för mig dock att det var priset jag såg på en tysk sida.
Kan förövrigt ha något att göra med denna jästa jakmjölken jag dricker huh.
www.offtheroad.de eller vad dom nu heter.. Har inte dom något? kan ha vart där jag såg skiten.

njao lite billigare var dom där
 
Last edited:

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
BearMan: Tack för ett snabbt svar. Ska testa detta, löser det sig inte får jag väl lämna in hojen då jag är totalt inkompetent när det kommer till att mecka :(

kolla om du har garanti på din mc då fixar dom det gratis, innan du gör nogon annan inverkan, om inte så kolla nedan
Det finns nog nogon här i sthlm som kan fixa detta privat till dej privat :rolleyes: o ev styva upp den fram lite efter önske mål :) mm som behövs på xt . Min e såld sen ett tag sen men men


//Robin
 

Alcayna

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Ort
Haninge
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Robin Hood: Visst fan jag kanske har garanti kvar :) Ska kolla upp det! Annars kanske man som sagt kan få tag på någon kunnig som kan göra det för en peng. Tackar för tipset!
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Ja jäklar..misslyckas man efter att ha sett den exemplariskt pedagogiska paint-bilden får man snudd på skämmas :)
Några till frågor: du köpte reg-plåt hållare på biltema också men du använde dom aldrig, right? Du som verkar kunnig på det här med moddning, hur lång tid tog det dig? Tänkte kan jag ta den siffranx2 så har man väl beräknad tidsåtgång för en själv i frågan! :yoparty

Besvarar min egen fråga själv här också.. gummit på fotpinnarna är asasvårt att få bort + att undertill så är stålet planslipat=inga piggar=inget grepp.

YamahaCenter tipsade om att man kan köpa Teneréns fotpinnar(utan gummit) för typ 400 kr (?) paret. Funkar att montera på en xtr bara man justerar fjädern på fotpinnen lite.

På regplåthållaren använde jag bara blinkers-fästena, tidsåtgången är starkt beroende på hur många cylindriska delar du har tänkt använda:D , men jag skulle tippa på 2 timmar kanske.
 

BearMan

XT660R
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Tranås
Hoj
2005, Yamaha XT660R
instickare, tillbaka till packboxar i framgaffeln. Menar ni att dem 5 års garanti även täcker packboxarna i gaffeln? trodde det bara var motor och låda och elektronik... Om det täcker packboxarna, så är det ju inget snack... bara till å hyra en bil och lämna in haha.
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Helvete helvete helvete, Teneré-fotpinnar ska dom ha 525 kr styck för på Yamaha. Går det inte att köpa billigare cross-fotpinnar någonstans alls? :(
 

Alcayna

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2008
Ort
Haninge
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Bear Man: hehe tycker också det låter lite konstigt, men man kan ju hoppas! Ska ringa Yamaha Center och kolla upp detta. Återkommer sedan.
 

_Rick_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Yamaha XT660X
Kan man montera bort fågelpinnen på en XTX utan att styret kröker sig? Eller vad skall man eg ha fågelpinnen till. Mer än att det är tradition...

Om man vill byta styre till nåt kraftigare och där man får på allt inkl styrändar osv. Finns det nåt bra alternativ?

har en 2009 XTX med Yamahas handskydd
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Kan man montera bort fågelpinnen på en XTX utan att styret kröker sig? Eller vad skall man eg ha fågelpinnen till. Mer än att det är tradition...

Om man vill byta styre till nåt kraftigare och där man får på allt inkl styrändar osv. Finns det nåt bra alternativ?

har en 2009 XTX med Yamahas handskydd
Jag kör med Biltemas smala höga styre. Kostar 279:- och har inte biltemas logga på!
82-355_l.jpg

Sen köpte jag deras styrfäste från 22,2 mm standardstyre till 28,6 mm oversize styre, som även höjer 1,5cm. Kostar 199:-
82-262_l.jpg


Såg att du även har handskydden..... då kan du inte köpa det smala styret. Får icke plats, men på deras "breda" fatbar styre skall det nog funka.
 
Last edited:

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Ta inte bort fågelpinnen, styret blir skit instabilt.
Prova ta bort den och känn men dra inte ut och åk så, sviktar som fan.

Jag kör med ett biltema styre nu istället.
Är nog inte samma som personen över mig kör med dock.
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Du kanske aldrig kommer köra med gps på hojen men annars så är fågelpinnen en utmärkt plats att fästa en sådan på.
 

Blekingesprätt

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Trensum
Hoj
2008 Yamaha XT660 R
Hej! Ville bara passa på och hoppa in här som ny medlem.
Hämtar min nya hoj på torsdag. En XT 660 R-08 fabriksny.
Fick ett kanonpris med GPR dämpare , fatbarstyre och andra handtag.
Bytt in min Bulldog-05.
Nu ska det bli åka av :-
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top