Modifieringar XT660 X/R

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Slänger in ett tips bara för er som ska modda om bakdelen. Motstånden till blinkersen kan man med fördel tejpa upp/gömma i stålbygeln som löper över det lilla packutrymmet i stjärten. På så vis har man fortfarande rent där att kunna packa det minimala man nu kan förvara där.
 

Sundberg No1

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Järbo
Hoj
KTM 950 Adv. -03 & KTM 200 EXC -01
Jaha, då har man svikit gänget här för en Ktm 950 Adventure -03a. Sån satans skillnad på hoj :-D Var dökär i 660:n innan men efter jag testat denna så finns det ingen återvändo. Underbar hoj å köra helt enkelt, aldrig slut på kraft nångång. :-D Nån som behöver delar så finns det en heldel kvar till XT660R:)-07
 

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Såg att du hade Michelin T63 på din hoj. Hur tyckte du dom funkade på din XT?
Jag funderar på att sätta såna på min XTZ. Hur funkar dom på asfalt och våt asfalt?

Jag är inne på mitt andra T63 bakdäck nu, det förra höll ca 300 mil, men då var det väldigt slitet på slutet.
Jag tycker det funkar bra på asfalt o grus, greppet på blöt asfalt kan jag inte uttala mig om. Funkar helt ok i skogen oxå, men jag prioriterar grus i första hand.
 

elles

Blådåre
Gick med
12 Sep 2008
Ort
.
Hoj
.
Lite bilder på Metal Mule systemet för er som är sugna på det, lite ont om bilder på det i denna tråd ...
 

Bifogat

  • IMG_5299.jpg
    IMG_5299.jpg
    231.4 KB · Visningar: 315
  • IMG_5304.jpg
    IMG_5304.jpg
    219.2 KB · Visningar: 273
  • IMG_5306.jpg
    IMG_5306.jpg
    222.7 KB · Visningar: 241
  • IMG_5321.jpg
    IMG_5321.jpg
    214.6 KB · Visningar: 246

elles

Blådåre
Gick med
12 Sep 2008
Ort
.
Hoj
.
Den går lite sålt, så måste mappa .. Sen får vi se om det ger effekt, men gott låter det ialla fall.. :)
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ska hämta hem en XT660X imorgon, 07:a med Arrow pipor & power commander III...helt ärligt, jag vet inte ens vad PCIII ÄR.....hur funkar det & vad kan jag själv påverka..?
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Ska hämta hem en XT660X imorgon, 07:a med Arrow pipor & power commander III...helt ärligt, jag vet inte ens vad PCIII ÄR.....hur funkar det & vad kan jag själv påverka..?

det e en data box for att få ut mer effext / jämnare kurva mm ur hojen om den ny e mappad i bänk vill säga kolla att du får med manualen o cdn o det som ska följa me bara sen kan du ändra skjälv via datan den går på usb sladd då du progare denna.


//Robin
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Lysande! tack
Nuvarande ägare kan ej svara på om även luftfilter är bytt, ska man utgå ifrån att det är bytt om hojen har PCIII samt andra burkar..?
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Söker hasplåt, motorbågar, pakethållare samt centralstöd till XT660R 2008. PM:a om du har något du vill bli av med.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Ska hämta hem en XT660X imorgon, 07:a med Arrow pipor & power commander III...helt ärligt, jag vet inte ens vad PCIII ÄR.....hur funkar det & vad kan jag själv påverka..?

Hade PCIII på min när jag hade den. Om den är riktigt körd i bänk går den gott som fasen med de grejorna! Jäkligt mycket piggare än original!
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Lysande! tack
Nuvarande ägare kan ej svara på om även luftfilter är bytt, ska man utgå ifrån att det är bytt om hojen har PCIII samt andra burkar..?

då vet han ju inte så mycket om denna ju sen om den e ner drevad mm gamla skador mm eller jaja det går nog bra :)

då kan han nog inte svara om den e mappad i bänk heller :va

dna 2 filter ett inne i burken o sen locket (detta ser du) du lossar denna lätt med 4-5 skruv om du vill se det inre filtret

setillså du får alla papper på dessa grejer bara och mappnings protokollet

ja har lagt upp i denna tråd ett par bilder på mappade xt 2 st kolla men du får nog leta lite ;)


//Robin
 

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Hade PCIII på min när jag hade den. Om den är riktigt körd i bänk går den gott som fasen med de grejorna! Jäkligt mycket piggare än original!

Jag hade pclll dna 1&2 och GPR slip-on. Fick 50,02 på bakhjulet efter mappning och bänkning. Rätt ok me tanke på att den har 48 org i motor, eller på utgående axel tror jag det ska va....
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Du behöver inte Styrhöjare (30mm) för org.styre från Touratech ???

Sitter redan på, men tack ändå :tummenupp.

Har dock en Kedo bakdel till XT660 som jag vill bli av med. Bara att PM:a om någon är intresserad. Finns i S-holm. 500 + ev. frakt.
 

Bifogat

  • kedo.jpg
    kedo.jpg
    104.2 KB · Visningar: 186
Last edited:

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Jag har ett 14 kuggars framdrev liggandes. Och eftersom jag numer kör Ducati så slumpas det till någon bättre behövande.
 

Ramiz

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha XT660X-08
Hallå!
Jag har skickat på ett metzeler roadtec däck bak på min XT660X och är inte riktigt nöjd med det....upplever en viss obalans när däcket är varmt.
Jag har kollat upp att balanseringen är ok och att däcket är riktigt ut i fälgen.
Ville bara kolla vad ni andra kör på för däck?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top