Modifieringar XT660 X/R

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Idag ska jag ut till en polare som håller på att fotografera och se om han kan ta lite bra bilder! :) lägger upp dom senare om vi får några bra

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
www.mc-online.se har PC3 för xt:n för 2995:-, men du måste gå via produktgrupp -> förgasare och insprut, sista sidan.[/QUOTE]

Låter intressant, pratade med MC-Varuhuset och de ville ha ca 8lax inkl. montering och injustering. Är det svårt att montera/få till inställningarna skapligt själv?

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Om du skall ha det optimalt så är det bäst att låta proffsen göra det.

Har en granne som meckar Yamaha som anlitar en skitbra kille för sånt.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Om du skall ha det optimalt så är det bäst att låta proffsen göra det.

Har en granne som meckar Yamaha som anlitar en skitbra kille för sånt.

Tänkte lämna in den för mappning / bänkning på en firma i växjö som håller på med sådant.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Låter intressant, pratade med MC-Varuhuset och de ville ha ca 8lax inkl. montering och injustering. Är det svårt att montera/få till inställningarna skapligt själv?

Att montera den och lägga in olika mappar verkar väldigt enkelt. Här hittar du t.ex mappar för olika setups och även länk till monteringsanvisningen:

http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_iii_usb.aspx?mk=15&mdl=127&yr=2008

Men å andra sidan är lite grann själva grejen med powercommander just att man kan få en klockren map, och det får man bara genom bänkning. Men man kan ju även trycka i lite olika mappar och känna efter själv när man tycker den går som bäst.

En bänkning brukar väl ligga runt 2.5 lax cirkus.

M1000

Jakob
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
XT660R
Långtur med XT:n? Jag säljer Hepco & Becker packväskhållare till Yamaha xt660 om det är någon som är intresserad. Nyskick. Annons ligger ute på blocket för mer info. Skicka meddelande om intresse finns. /jakob

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    28.1 KB · Visningar: 81

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Här kommer lite bilder, blev ganska bra förutom att ljuset va lite kasst såhär på kvällen.

Grymt fin! Den färgsättningen och fälgarna är lätt den snyggaste xt:n :tummenupp

Dina slip-on tycker jag också är de som gör sig bäst till xt:n. Vilket märke är det?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

Bifogat

• alle1n.jpg
    alle1n.jpg
    162.6 KB · Visningar: 107
  • alle2.jpg
    alle2.jpg
    206.5 KB · Visningar: 107
  • alle3t.jpg
    alle3t.jpg
    230.9 KB · Visningar: 109
  • alle4.jpg
    alle4.jpg
    245.6 KB · Visningar: 156
  • alle5.jpg
    alle5.jpg
    244.4 KB · Visningar: 122

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Riktigt snygg imp4ct !! :)

Tackar :) nu fattas de bara att lära sig köra på slangen jag blir ju jätterädd när den kommer upp! :( kändes inte alls lika otäckt när man körde powerwheelies med zx9an men när jag kopplar upp xtx:en på 2an tycker jag det är otäckt fast de bara går i 30-40 :(

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Nu har jag läst 217 sidor XT-tråd, tog nästan ett dygn. Ryckte snabeln idag och vred upp CO från 13 till 33, gick klart jämnare efter detta :tummenupp

Har en -08 och kunde bara ställa CO 1, någon 2 fanns ej, kanske omgjort på nyare modeller. Har några frågor dock.

Vad är dom här kontaktdonen (bild) som sitter under sadeln till?
Vad smöjer ni oringskedjorna med? Har hört att vax är bra och har hört att vax är skit .. :confused: Sen undrar jag hur tight ni spänner era kedjor?

Bifogat

• IMG_0007.jpg
    IMG_0007.jpg
    237.7 KB · Visningar: 82

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Kommer en till nybörjar fråga, hur får man bort snorkeln ska det inte bara vara att lyfta sadlen vicka snorklen samt dra? Testade det men den sitter som berget självt.

Och om någon har en power commander III till 08 till salu så PMa mig! Vill ha en så fort som möjligt.

Last edited:

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Kommer en till nybörjar fråga, hur får man bort snorkeln ska det inte bara vara att lyfta sadlen vicka snorklen samt dra? Testade det men den sitter som berget självt.

Och om någon har en power commander III till 08 till salu så PMa mig! Vill ha en så fort som möjligt.

Jag plockade bort min idag som sagt och det var väldigt lätt. Det kan ju vara så att någon tidigare ägare haft den borta och sen limmat tillbaka den? Orginallimmet är iaf brunaktigt och sitter inte så hårt. När du har vickat loss den får du lirka den snett uppåt, mot styret till. I snorkeln finns ett spår som håller den på plats i plastburken (se bild). Kanske kan det hjälpa att klämma ihop den så att detta spår släpper från burken.

Bifogat

• IMG_0001.jpg
    IMG_0001.jpg
    235.8 KB · Visningar: 80
  • IMG_0002.jpg
    IMG_0002.jpg
    238.7 KB · Visningar: 76
Last edited:

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Tack så mycket Janbanan imorn ska den bort till varje pris! Funkar det inte med våld får jag testa med mera våld. BTW power commander III bestäldes idag från ebay 2400 kr med frakt gick de på antar det är rätt hyffsat pris. På måndag blir det att ringa mappning / bänkningsfirman som finns här i trakten.

En fråga till var köper jag det inre luftfiltret på nätet? har steg 2 luckan så är väl lika bra att slå till på ett fint i burken med.

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...