huSSe
husse
var o torr bröt lite i butiken idag.
jag är såld... få se hur jag gör nu
bara eller rättare sagt när affären blir av!
jag är såld... få se hur jag gör nu
bara eller rättare sagt när affären blir av!
Kan fråga dig detsamma?
Jag har kört några olika hojar och visst XT'n är tung och aningen slö. Men skickar du på annat avgassystem och en powercommander samt öppnar upp luftburken en aning så är en XT rolig.
Fast du kanske är en person som anser att sitta och åka i 200km/h+ är roligt? Isåfall förstår jag varför du inte gillar XT'n...
Min förra hoj var en KTM 660, dock tröttnade jag på att skruva hela tiden (oljebyte var 250mil men rekomenderat 100mil..) samt andra skräpproblem som läckande ventilkåpa, obefintliga gängor till oljepluggen (vilket man kan anta händer lättare om man byter olja 7-10ggr per säsong än 1 oljebyte..)
Man kan väl summera XT'n som en hoj för de som gillar att åka mer än skruva. Visst den är både tyngre och slöare än en Ktm 690. Men planerar du att ha kvar hojen ett längre tag och åker en del med den så lär en XT både vara billigare i inköp samt överleva längre.
du kanske kan tar av kronan med tändningslåset och vänder den upp och ned. sen spaya i nån väldigt tunnflyttande olja (med en flaska med tryck och en "extra" slang på så att slangen är i låset) spraya mkt så att det rinner ut och förhoppningsvis smutsen följer med. sen stoppa i nyckeln och vrida ngr varv och gör om proceduren ngr gånger.
efter få du torkar av allt ordentlig så inte massa ny smuts bara fastnar.
gör det hela helst i värmen så oljan verkligen rinner av.
måste du byta låset måste du även "koda" ihop det med nycklarna och det är inte heller gratis.
ungefär hur mycket kostar ett komplett effektsystem.
tänker på luft,buller och pc. rubbet alltså.
och hur mycket ger det i hk cirka?
Jag har testat det mesta, smörjt och blåst, det är ju dränering i tändlåset så allt rinner ut ändå utan att man behöver demontera det. Mitt problem är nog att det är mekaniskt slitet och jag tänkte då om nån hade testat något "undermedel" att smörja med innan man går och köper nytt
Är det någon som har en bra huskur på ett kärvande tändningslås ?, har testat och smörjt ett par gånger men det blir inget bra för låscylindern verkar sliten. Tänkte köpa nytt men då visade det sig att man var tvungen att köpa ett komplett med immobilizer för över 6000kr och det går ju bort, än så länge
Det finns även en box på engelska Ebay för ca 500:- med ett par förinställda mappar tagna ifrån ECUn så de är helt riskfria dock kan ja inte svära på hur mycket effekt de ger http://www.ebay.co.uk/itm/370510877294?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
Ok hade hoppats på att kunna stroka om när min vev ändå va sopor..men men tack för svaret.skönt att många verkar håller på igen. vart ju lite tyst här ett tag
blackbox, enligt kev var raptor blocket rätt annorlunda, även allt som sitter i den. vill säger att veven borde vara olika men jag vet inte då jag inte har skruvat med dem. bara läst lite kring de två motorer.
Ok hade hoppats på att kunna stroka om när min vev ändå va sopor..men men tack för svaret.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |