underbart Gnutten
Envis som en gammal gubbe, tack själv med diverse tips!
underbart Gnutten
Skulle inte använda de ifrån jula. Hade den till min KTM LC4 & benen böjde sig. Hellre en crossdepå stöd med platta fötter än den ifrån jula men vågar inte förlita mig på den cross stödet jag har nu. Låter den inte stå upplyft över en natt det litar jag inte på.
Gjorde så här själv när jag bytte däck i höstas
Centralstödet och en enklare garagedomkraft för bil, hur stabilt som helst och nästan ingen belastning alls på domkraften
View attachment 377751
Oxford X50 kör jag med (fick dom med hojjen när jag köpte den)Duger som nödlösning, men var ute efter något som den kan få stå på ett par veckor om så krävs. Kanske lika bra att behålla mastodont-lyften från Biltema då.
Noterade i ditt garage att du har "sidoväskor" till din (med X3-system). Vilka väskor är det du använder?
Oxford X50 kör jag med (fick dom med hojjen när jag köpte den)
Är det någon som har sin XTR nära som skulle kunna vara snäll & mäta diametern på innerbenet på XTR gaffel helst ikväll om det går. Tack på förhand
Är det någon som har sin XTR nära som skulle kunna vara snäll & mäta diametern på innerbenet på XTR gaffel helst ikväll om det går. Tack på förhand
Dagens tips:
Mitas C02 (130/80 17") kostar bara 584.10 kr ink. frakt från Dackonline nu. Skynda och köp. Det har jag gjort .
View attachment 377781
Hänger inte de ner på ljuddämparna? LeoVince-systemet har ju inga täckplåtar så väskorna glider/smälter(?) ju mot dämparna? Jag spekulerar vilt i lite olika packningsalternativ inför säsongen.
Hänger inte de ner på ljuddämparna? LeoVince-systemet har ju inga täckplåtar så väskorna glider/smälter(?) ju mot dämparna? Jag spekulerar vilt i lite olika packningsalternativ inför säsongen.
Oxford X50 kör jag med (fick dom med hojjen när jag köpte den)
Jag kör också med Oxford-väskor fast med originalburkar och skyddsplast. Väskorna har gnidit och slipat till rejäla märken i värmeskydden. Därför är jag lite fundersam på vad som händer ifall man lägger sidoväskorna direkt mot slipon utan värmeskydd? Känns som att burkarna troligen får skrapmärken? Har någon erfarenheter eller lösningar?
Ja, även om väskorna står pall för värmen så lär en aluminiumdämpare inte bli vacker. Ett par riktiga väskhållare, eller snålvariant för mjuka väskor, är nog ett måste om man kör med annat avgassystem:
View attachment 377867
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Packutrustning/Vaskbyglar-universal-82578/
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari