jannes
Ny medlem
kollar
har ingen erfarenhet av devils pipor men har själv gpr på xt.:n och på gamla hojen (tdm) grymt nöjd! men jag gillar att höras, alltid retar man någon! och billiga är dom också.jannes skrev:Har nyss köpt en xtx 05,kan någon rekomendera nya pipor ? Har kollat på GPR och Devil i kolfiber. Någon som har erfarenhet av dessa ?
Är det själva lampan eller plasten ovanför som går sönder? Mitt lossnade idag när jag slangtränade. Själva plasten som man fäster framkåpan i.Swensson skrev:Går eran jäffla framlampa sönder hela tiden också eller? Tredje gången ja måste byta nu, den håller 1 vecka max.... ok ok ok nu slangar ja ganska friskt men iaf. inte hört om det problemet innan. Nån som bytt till annat än orginal?
jannes skrev:Har nyss köpt en xtx 05,kan någon rekomendera nya pipor ? Har kollat på GPR och Devil i kolfiber. Någon som har erfarenhet av dessa ?
Boffen skrev:Är det själva lampan eller plasten ovanför som går sönder? Mitt lossnade idag när jag slangtränade. Själva plasten som man fäster framkåpan i.
Swensson skrev:Vi håller på o ska göra en film snart ska ni få se... satan sköjjig hojj XT:n me om man bara vill..... *påpeka*
XT660XPatrik skrev:Jag har fått på mina sebring slip-on nu samt ryckt snorkeln i luftburken.
Men jag är inte riktigt nöjd, hojen går sämre med de nya dämparna. Kanske aningen starkare i botten men på mellan/topp registret så går den sämre än innan.
Är det en PCIII som gäller för att den skall gå optimalt ?
joacimz skrev:Jag var nere hos min handlare och bytte cdibox förra veckan. Där snackade jag lite med deras dyno nisse, enligt honnom är det ett måste att byta till PC vid snorkel, filte och dämparbyte.
Hojen ska tydligen vara riktigt snält ställd från fabriken och det ska tydligen inte hjälpa med att ställa upp co värdet.
Detta är dock inte min utan dyno killens rekomendationer, men det kan ju vara ett argument för att få sälja mer.
joacimz skrev:Jag har ändrat co värdet från 12 original till 35 och det har blivit lite skillnad, får upp den ståendes på tvåan men sittandes så kommer den upp på så höga varv att man inte har så mycket spel kvar.
Var ute och körde idag och jag upplever att hojen gungar ut ur snabba kurvor (ca 110-120 km/h) med mycket nedlägg. Vet inte ifall det beror på att vikfördelningen ändras när man ger gas eller om det beror på fjädringen som inte är rätt justerad (har original inställningar), någon som justerat om fjädringen med bättre resultat?
mange_jkpg skrev:Nån som kan förklara eller har en bild på var den där snorkeln i luftburken sitter o hur den ser ut..??
joacimz skrev:http://www.xt660.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=9&highlight=snorkel
Bilden längst ner är snorkeln på plats och bilden näst längst ner är den borttagen. /Joacim
Tips, kolla på www.xt660.com för annan matnyttig information.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|