jannes
Ny medlem
kollar
har ingen erfarenhet av devils pipor men har själv gpr på xt.:n och på gamla hojen (tdm)jannes skrev:Har nyss köpt en xtx 05,kan någon rekomendera nya pipor ? Har kollat på GPR och Devil i kolfiber. Någon som har erfarenhet av dessa ?
Är det själva lampan eller plasten ovanför som går sönder? Mitt lossnade idag när jag slangtränade. Själva plasten som man fäster framkåpan i.Swensson skrev:Går eran jäffla framlampa sönder helatiden också eller? Tredje gången ja måste byta nu, den håller 1 vecka max.... ok ok ok nu slangar ja ganska friskt men iaf. inte hört om det problemet innan. Nån som bytt till annat än orginal?
jannes skrev:Har nyss köpt en xtx 05,kan någon rekomendera nya pipor ? Har kollat på GPR och Devil i kolfiber. Någon som har erfarenhet av dessa ?
Boffen skrev:Är det själva lampan eller plasten ovanför som går sönder? Mitt lossnade idag när jag slangtränade. Själva plasten som man fäster framkåpan i.
Swensson skrev:Vi håller på o ska göra en film snart ska ni få se... satan sköjjig hojj XT:n me om man bara vill..... *påpeka*
XT660XPatrik skrev:Jag har fått på mina sebring slip-on nu samt ryckt snorkeln i luftburken.
Men jag är inte riktigt nöjd, hojen går sämre med de nya dämparna. Kanske aningen starkare i botten men på mellan/topp registret så går den sämre än innan.
Är det en PCIII som gäller för att den skall gå optimalt ?
joacimz skrev:Jag var nere hos min handlare och bytte cdibox förra veckan. Där snackade jag lite med deras dyno nisse, enligt honnom är det ett måste att byta till PC vid snorkel, filte och dämparbyte.
Hojen ska tydligen vara riktigt snält ställd från fabriken och det ska tydligen inte hjälpa med att ställa upp co värdet.
Detta är dock inte min utan dyno killens rekomendationer, men det kan ju vara ett argument för att få sälja mer.
joacimz skrev:Jag har ändrat co värdet från 12 original till 35 och det har blivit lite skillnad, får upp den ståendes på tvåan men sittandes så kommer den upp på så höga varv att man inte har så mycket spel kvar.
Var ute och körde idag och jag upplever att hojen gungar ut ur snabba kurvor (ca 110-120 km/h) med mycket nedlägg. Vet inte ifall det beror på att vikfördelningen ändras när man ger gas eller om det beror på fjädringen som inte är rätt justerad (har original inställningar), någon som justerat om fjädringen med bättre resultat?
mange_jkpg skrev:Nån som kan förklara eller har en bild på var den där snorkeln i luftburken sitter o hur den ser ut..??
joacimz skrev:http://www.xt660.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=9&highlight=snorkel
Bilden längst ner är snorkeln på plats och bilden näst längst ner är den borttagen. /Joacim
Tips, kolla på www.xt660.com för annan matnyttig information.![]()
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |