XT660XPatrik skrev:
Vilket sätt tycker ni är enklast att lära sig slanga på med XT:n ?
Jag (novis på slangning) var ute och testade lite ikväll utan någe vidare resultat. Testade mest utan att använda kopplingen på både 1:an och 2:an på ettan är den ju så stark att det är svårt att hålla kontrollen. På 2:an får jag inte upp den ordentligt innan den varvar ur och det är dags för nästa växel.
Ös på med tips för en nybörjare !
Kan tillägga att hojen har sebring pipor, borttagen snorkel, kn filter och PCIII med en map från powercommander.com.
Inte för att jag är någon bakjulskung men jag tycker att det är enklast om man står upp, kör på 2:an gungar till lite så att framgaffeln trycks ihop. Sedan anväder man gaffelns retur och gasar upp den.
På så sätt får man upp den tidigt i registret och har lite mera varv att spela med. Sitter man däremot och inte anväder kopplingen så har man ju inte så mycket varv kvar när den väl kommer upp för att justera höjden.
Ta det lungt bara, den stående tekniken gör ju att man inte kan ha foten på bak bromsen men det tycker jag inte spelar så stor roll så länge man kör på 2:an eller 3:an eftersom det är ganska så bra motorbroms då.
Vissa tycker att det fungerar bra att stå på bakfotpinnarna men jag själv tycker att hojen kommer upp för snabbt då men det är väll en smaksak. Ut och testa och kom fram till vad du själv tycker fungerar för dig. / Z