Vilket 2-1 system kör du med?
Jag har metal mule på min med dB killer dock i. Det låter högt men utan dB killer så hade det låtit för högt.
//GG
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Som jag förstår det tillverkas inga nya utan det är fortfarande 2013 eller 2014 års modeller som säljs som 2015/2016 då hojen som modell ska utgå. För få sålda per år och strängare avgaskrav verkar vara anledningarna.
Om det kommer en ny X-modell 2017 eller senare vet jag inte. Flera rykten florerar dock som säger att en ny version eller modell är på gång och det har snackats om att den både blir lättare och får mer kubik och effekt. Om det blir i klass med KTM SMC-R vet jag inte.
Då var det dags för mig att komma ut som 660R-ägare, skitkul!
Har ju nördat ner mig i R6r och XT:s och gett mig f-n på att hitta en fin av varje generation. Eftersom Yammor i mitt huvud ska vara röd-vita är det bara en -09 som är intressant. Fick tag i en som bara gått 605 mil som bara behöver en lindrig tvätt för att se ut som ny.
View attachment 430140
Nu har inte oljan bytts sen servicen vid 100-mila 2010, bara 500 mil ju. Är det bara att byta som vanligt eller ska jag mellanskölja med budgetolja? Del- eller helsyntet?
Har kört över 7000 mil med min på Biltema helsyntet. Nemas problemas. Jag skulle bara byta, le och köra vidare.
Har kört över 7000 mil med min på Biltema helsyntet. Nemas problemas. Jag skulle bara byta, le och köra vidare.
Du som kört många mil med hojen, har du behövt göra några ingrepp i motorn?
Någon som vet hur många kugg man bör gå ner fram och gå upp bak för att dreva om en XT660 X, 2013?
Vet ej om det skiljer något på originaldrevningen 45/15 som finns på årsmodeller tidigare än din. Men ett 14-kuggars drev kan du börja med att sätta dit. Muttern för drevet kräver en rätt stor hylsa för att lossa moturs, alltså vanlig högergänga. Brukar lossa med växel ilagd, och att hjulet är på ngt. sätt fastlåst, efter att man med ett rätt hårt hammarslag träffar t-stången. Men före det ska låsbrickan på muttern fläkas ut. Den går att återanvända några gånger men det rekommenderas byte efter varje uppstukning.
Vill man istället byta bakdrevet till ett 48-kuggars, så motsvarar det ganska exakt samma utväxlingsförhållande. Jag har en R-modell och kör med 48/14 för det mesta och jag behöver inte dela kedjan trots att jag har lås, de gånger jag skiftar hjul eller drev.
Vet ej om det skiljer något på originaldrevningen 45/15 som finns på årsmodeller tidigare än din. Men ett 14-kuggars drev kan du börja med att sätta dit. Muttern för drevet kräver en rätt stor hylsa för att lossa moturs, alltså vanlig högergänga. Brukar lossa med växel ilagd, och att hjulet är på ngt. sätt fastlåst, efter att man med ett rätt hårt hammarslag träffar t-stången. Men före det ska låsbrickan på muttern fläkas ut. Den går att återanvända några gånger men det rekommenderas byte efter varje uppstukning.
Vill man istället byta bakdrevet till ett 48-kuggars, så motsvarar det ganska exakt samma utväxlingsförhållande. Jag har en R-modell och kör med 48/14 för det mesta och jag behöver inte dela kedjan trots att jag har lås, de gånger jag skiftar hjul eller drev.
Jag har skaffat R-hjul till min -07 X. Har originaldrevning och det är precis att bakdäcket (Heidenau K60) inte tar i kedjeskyddet. Med ett 14-kuggars hamnar ju hjulet något längre bak men hur är hjulets position i svingen med 14/48 jämfört med 15/45, om det är så att man kan behöva en länk till i kedjan? Funderar också på att ändra utväxling för den känns inte helt optimal, har dessutom 2 st drevhållare så det skulle gå att ha 2 st olika bakdrev och enkelt skifta om man vill.
Kan du verkligen köra med dem på Adv days?
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Jag beställde Mitas e-07 140/80-17 och 90/90-21
Så får vi se hur dom är att köra med.
Har hört mycket gott om dom.
Så jag tänkte att jag ger dom ett försök
//GG
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|