Modifieringar XT660 X/R

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag var till perjul och luggade honom på luftfiltret, men det passade inte min -97 tyvärr, liite större på alla håll. Så det finns till skänks igen om ngn behöver, tror han sa det var till en -04.

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Hej jag har flyttat runt lite grejer mellan hojar, har lite grejer över.
DNA filter stage 2 helt nytt.
Boosterplug till 660z passar kanske R/X om kablarna inte är för korta(tvåtrådad så går att skarva lätt)
Skicka Pm
/kram

Akl

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2021
Hoj
Xt660x 07
Boosterplug till 660z passar kanske R/X om kablarna inte är för korta(tvåtrådad så går att skarva lätt)
Skicka Pm
/kram
Hej har du dessa grejer kvar

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Skicka Pm
/kram

Sålt

Chernobyltrip

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2011
Hoj
Yamaha XT660R -04, Yamaha XT660R -04, Yamaha XT660R -05, Yamaha XT660R -08!
Söker mätarhus/hastighetsmätare till en XT660R -08.

Kan även nämna saker jag själv har liggande:
-Bromsskiva till XT660X, 32mm
-Extra hög vindruta
-Begagnad bakdämpare
-Läckande originalkylare med expansionskärl
-Vänster fotpinne bak, med fästet

rfroffe

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
grussprättare
Tjena. Har haft ur motorn för att byta bla drev till 3ans vxl o lite annat smått o gott. Hävde i motorn igen, startade, gick 3 sek sen dog den. Nu vägrar den att starta, gnista finns, soppa finns. Ligger ett felmeddelande på tps, mätte upp den enligt bok. Ist för 4-6 ohm ligger värdet på 20. Ska aset inte starta pga detta?
Det är årsm - 10

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Tjena. Har haft ur motorn för att byta bla drev till 3ans vxl o lite annat smått o gott. Hävde i motorn igen, startade, gick 3 sek sen dog den. Nu vägrar den att starta, gnista finns, soppa finns. Ligger ett felmeddelande på tps, mätte upp den enligt bok. Ist för 4-6 ohm ligger värdet på 20. Ska aset inte starta pga detta?
Det är årsm - 10
Startgas?..testat?..

fh

Medlem
Gick med
27 Mar 2012
Hoj
2011, Kawazaki ER6N
Köpte min hoj för längesen med moddad bakdel.. Ska nu återställa den till original. Började plocka med originalbakdelen men märker att bakljuset inte sitter fast ordentligt.. Ska det gå att röra runt lite? Har spänt åt skruvarna som håller bast bakljuset men tycker det går att rucka på det lite ändå.. Ser inte hur det skulle kunna sitta fast bättre.. Ska det sitta lite ”löst”?

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Köpte min hoj för längesen med moddad bakdel.. Ska nu återställa den till original. Började plocka med originalbakdelen men märker att bakljuset inte sitter fast ordentligt.. Ska det gå att röra runt lite? Har spänt åt skruvarna som håller bast bakljuset men tycker det går att rucka på det lite ändå.. Ser inte hur det skulle kunna sitta fast bättre.. Ska det sitta lite ”löst”?
Japp,sitter lite "löst" på min med,troligen för att om det monterades stumt skulle den käka glödlampor pga vibrationer.

• Gilla
Reaktioner: fh

fh

Medlem
Gick med
27 Mar 2012
Hoj
2011, Kawazaki ER6N
Japp,sitter lite "löst" på min med,troligen för att om det monterades stumt skulle den käka glödlampor pga vibrationer.
Kanon, tack för svar. Då vet jag att allt är som det ska.

känns även som ovandelen på lyset inte är så tätt in mot lampan, känns som det tål en tvätt lite dåligt.. Men det kanske ska vara så med..

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Det är årsm - 10

Tps givaren måste stå väldigt fel om den visar 20 ohm och då går den inte.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag skulle misstänka haveri huvudcylindern, att den först inte släppte tillbaka oljan och att den sen inte pumpar tryck.

Annars kan bromsslangen bli som en backventil (en kompis var ut för det på en bil) och inte släppa tillbaka oljan. Vet inte men om det kan vara så att slangen blockerade oljans tillbakagång så bromsen inte släppte och sen då du släppte på trycket via luftnippeln så fick du in luft i oket så du nu därför inte kan pumpa upp tryck.

Jag skulle renovera promspumpen, nya slang och även renoverat oket. Vilket jag för övrigt gjort på samtliga äldre hojar jag köpt i förebyggande syfte.

sbl

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2021
Hoj
xt 660r 2010 såld ... nu xt350 1986
Jag skulle misstänka haveri huvudcylindern, att den först inte släppte tillbaka oljan och att den sen inte pumpar tryck.

Annars kan bromsslangen bli som en backventil (en kompis var ut för det på en bil) och inte släppa tillbaka oljan. Vet inte men om det kan vara så att slangen blockerade oljans tillbakagång så bromsen inte släppte och sen då du släppte på trycket via luftnippeln så fick du in luft i oket så du nu därför inte kan pumpa upp tryck.

Jag skulle renovera promspumpen, nya slang och även renoverat oket. Vilket jag för övrigt gjort på samtliga äldre hojar jag köpt i förebyggande syfte.
tack för ditt svar .. jag har fått tag i nya delar ok .. å bromscylinder å slang ... oljan byttes förra sommaren å jag körde ca 600 mil utan trassel å jag måste erkänna att jag tappade förtroendet å känner att det tar emot köra .. jag funderar på byta till en med abs ..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept