Modifieringar XT660 X/R

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Det låter rätt extremt...använder du ettan alls med den drevningen?

Använder den inte alls, hojen alltså.. Såld.
Dock så användes ettan...

Vart kan man köpa drev / kedja på nätet? Finns det någon sida som har jätte mycket saker till xt så får ni gärna länka :)

Addemoto i Lund säljer online.
Bra priser, snabba leveranser.

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Varmt vart det, men det enda som smälte var slangarna till starkhornet som jag hade monterat. Men kylarslangen eller vad det nu är som går i närheten av röret höll sig iaf intakt. Det sitter dock lite nära vaden, blev lite varmt om benet om man stannade och hade högerfoten på pinnen. Dock inte så att det vart direkt obehgligt varmt, men det kändes. Hade funderingar på avgasbandage, men jag han byta hoj innan det blev verklighet.

Ok, låter som att avgasbandage kanske är en bra grej att göra på den lösningen. Kan ju även sätta en värme isolerande "strumpa" på kylslangen. Det borde kanske lösa ev problem :)

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Ingen erfarenhet av grus/offroad. Men dock 2-1 från Metal Mule. Har för mig att de är rätt mycket billigare än OTR. Jag köpte dock mitt beggat. Det blir ju rätt mycket högre markfrigång med detta system, och sen ser det ju lite ovanligt ut med bara en burk åxå. Ganska snyggt tycker jag faktiskt. Här e en bild på hur min såg ut innan den såldes.

Tack för tipset, jag kände bara till OTR's 2-1, Metal Mule säger du, time to Google.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Dock så användes ettan....

Ok! :tummenupp

1 kugg mindre fram motsvarar ca 4 kuggar upp bak

3 kugg är en ännu bättre approximation:

Original: 45/15

o 45/14 ≈ 3.21
o 48/15 = 3.20 (ökat 3 kugg bak)
o 49/15 ≈ 3.27 (ökat 4 kugg bak)

Jag har beställt ett 14T och ett 46T så får vi se vart vi hamnar.

Last edited:

JoeMax

Guest
Tack för tipset, jag kände bara till OTR's 2-1, Metal Mule säger du, time to Google.

hojta till om du hittar en återförsäljare, går att köpa på deras sida för 350 pund eller nått.. metalmule.com

Vad har ni fått pröjsa för tusemilaservicen??

Ha de//Dyson

vet inte men jag måste lämna in min på 2000mil service just för ventil justering vad får man pröjsa för det?
oljebyte o annat fixar jag själv :rolleyes:

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Finns det fler än OTR och Metal Mule som gör 2-1 system till XT660X/R?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag vill ha ett 2-1 system som går bredvid motorn, inte som original under motorn. I och med att 2-1 monteras så ska hojen få en ordentlig hasplåt.
Detta för att få bättre markfrigång och en MC som bättre tål att t.ex. hasas över träd o.s.v.
Har en XR650 nu och den smäller jag i hasplåten på titt som tätt.

Gredde

Körkort igen!
Gick med
15 Oct 2008
Hoj
Xt 660R
Har studerat tråden ett bra tag nu men hittar inte de jag letat efter. Har kommit över ett par billiga Xtx fälgar. Passar Xtx fälgarna Xtr om man byter fram bromskiva? Och vilken slang ska man ha till XTx fälgarna?

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Har studerat tråden ett bra tag nu men hittar inte de jag letat efter. Har kommit över ett par billiga Xtx fälgar. Passar Xtx fälgarna Xtr om man byter fram bromskiva? Och vilken slang ska man ha till XTx fälgarna?

Vet att jag sett ett par trådar angående det där på xt660.com. Regga dig där och rota runt lite så hittar du säkert de trådarna. Är inte helt 100, men har för mig att det inte fungerade rakt av utan ngn mod var tvunget att göras.

JoeMax

Guest
Vad är syftet/fördelarna med ett 2-1 system?

Jag vill ha ett 2-1 system som går bredvid motorn, inte som original under motorn. I och med att 2-1 monteras så ska hojen få en ordentlig hasplåt.
Detta för att få bättre markfrigång och en MC som bättre tål att t.ex. hasas över träd o.s.v.
Har en XR650 nu och den smäller jag i hasplåten på titt som tätt.

dessutom får man en fin nerbantning då orginal dämparna väger 14kg

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
dessutom får man en fin nerbantning då orginal dämparna väger 14kg

Jösses, jag trodde att det bara var KTM som hängde på bojsänken på sina hojar, men Yamaha ligger inte långt efter.
Byte till 2-1 borde med andra ord få bort sisådär 7 kg som är placerade högt upp långt bak.
Bättre markfrigång och bättre att köra, vilket lyft.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Idag fick jag en trevlig överraskning powercommander III låg i postlådan :). Fast det står det är power commander III för raptor 700 2006-2008 hoppas det är samma som det ska vara till xtn.

Edit : Nu är den instalerad nu ska jag bara i med en map sen ska det provköras o se om det blev något bättre!

Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Idag fick jag en trevlig överraskning powercommander III låg i postlådan :). Fast det står det är power commander III för raptor 700 2006-2008 hoppas det är samma som det ska vara till xtn.

Edit : Nu är den instalerad nu ska jag bara i med en map sen ska det provköras o se om det blev något bättre!

Fett :tummenupp

Återkom med info om den blev goare å köra.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Fett :tummenupp

Återkom med info om den blev goare å köra.

Så nu är den monterad o färdig och provkörd! Tog bara en map till en 2008 på powercommander.com mappen var väl inte den bästa men nu slipper jag iaf massa cp ryckningar vid låggas och inte lika mycket ryck när man ligger på lågvarv o drar fullt. Har försökt få tag på firman här i växjö som kan mappa men dom svarar ju aldrig :(

Ingen som sitter med en map till en 2008 med
BSM slipon
dragen snorkel
dna steg 2 filter
k&n intre filter

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE