Mods & How To´s 625 SXC

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
borggren skrev:
ALLA som kört sian hojar hos turbo geniet Erik MArklund MCXPRESS vet att han körningar vissar alltid mindre än hos andra....
Han hade en GSXR1100 med enligt hans bänk 315bhp....tidningen BIKE köpte den och fick 358bhp....
Jag liter mer på Erik än på de andra, vet att han har en av de mestavacerade bänkarna som finns....finns tydligen en till....tror det e motospeed som har den.
Han har ju 90% av hans kunder e ju tävlingstok och tror inte de vill ha fel kurva på sina hojar...

Men det var inte effekten vi pratade om utan om man verkligen skall ta bort röret???
Samma sak hos gamla Sangberg Racing. De får ALLTID mindre effekt än vad andra säger att de får. Både min husa -01, -02 och ktm 625 -02 hade mellan 51 och 53 bhp... De andra med husor hade typ.. 55-57 bhp då sade de... Jag kör alltid i den bänken iaf så kan man jämföra med sig själv.

- Johan
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
borggren skrev:
ALLA som kört sian hojar hos turbo geniet Erik MArklund MCXPRESS vet att han körningar vissar alltid mindre än hos andra....
Han hade en GSXR1100 med enligt hans bänk 315bhp....tidningen BIKE köpte den och fick 358bhp....
Jag liter mer på Erik än på de andra, vet att han har en av de mestavacerade bänkarna som finns....finns tydligen en till....tror det e motospeed som har den.
Han har ju 90% av hans kunder e ju tävlingstok och tror inte de vill ha fel kurva på sina hojar...

Men det var inte effekten vi pratade om utan om man verkligen skall ta bort röret???
Oki. Lite :felämne. Sorry :(

Ang. röret då så tror jag att det bara är onödigt att ta bort det. Flera hävdar att de fått lägre effekt vilket ju sällan är eftersträvansbart (om det ordet nu finns) på bekostnad av ett burkigt och tråkigt ljud. Gör som råkkster och Hedamannen säger. Spara originaldämparen och köp ett slipon eller ännu hellre ett helsystem!!!
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Nackdelen är ju att man lär åka med buttplugg å du bränner du ut stoppningen rätt fort, ljuddämparen blir skitvarm, men vad gör man inte för att få klämma några varv på asfalt :banana

Det måste vara någe fel på den här tråden, alla verkar ju dra åt samma hål åtminstone, vad har den här JAG VET BÄST filosofin tagit vägen, börjar vi växa upp å bli smarta? :va

Supermoto skrev:
eller ännu hellre ett helsystem!!!
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

så här gör man med orginalburken :yoparty
 

Bifogat

  • IMG_0322.JPG
    IMG_0322.JPG
    75.5 KB · Visningar: 95
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top