Mohlins.se

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04
I Fredags så beställde jag nytt drivpaket till min Rs:

54-011-02.jpg

Fick paketet idag och när jag öppnade det så var de dreven på bilden men ingen X-ringkedja som jag skulle få (bilden) utan en "Heavy Duty". Är det en likvärdig dom slängt in eller vad är det frågan om :va på bilden ser man att det står "X-ring" på kedjelådan medans de står "Heavy Duty" på min :S

Frågan är nu om jag ska ta kontakt med dem eller slänga på grejjerna (om de är likvärdigt, som jag själv inte tror.)

/Lerqa

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
lerqa skrev:
2436178 I Fredags så beställde jag nytt drivpaket till min Rs:

54-011-02.jpg

Fick paketet idag och när jag öppnade det så var de dreven på bilden men ingen X-ringkedja som jag skulle få (bilden) utan en "Heavy Duty". Är det en likvärdig dom slängt in eller vad är det frågan om :va på bilden ser man att det står "X-ring" på kedjelådan medans de står "Heavy Duty" på min :S

Frågan är nu om jag ska ta kontakt med dem eller slänga på grejjerna (om de är likvärdigt, som jag själv inte tror.)

/Lerqa
Du är väl inte riktigt i behov av en x-ring kedja iof men.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ja hade ett väldigt stort problem me dem när ja skulle köpa drev till moppen för nåt år sen... Ja beställde ett drevkit 13/53 drev och en kedja: Och ja fick ett 13 drev som skulle passa en annan moppe rieju och så skicka ja tillbaka de och fick tillbaka ett annat drev till en mt5 och så skicka ja tillbaka de och fick aldrig tillbaka det ja skulle ha haft och dem tjäna 150 kr på de...

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Lundgren skrev:
2436182 Du är väl inte riktigt i behov av en x-ring kedja iof men.

Men om jag har beställt en X-ring så borde jag väl ändå få en? :confused: mohlins kan ju inte bestäma att jag inte behöver en å skicka en annan istället?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
lerqa skrev:
2436206 Men om jag har beställt en X-ring så borde jag väl ändå få en? :confused: mohlins kan ju inte bestäma att jag inte behöver en å skicka en annan istället?
Nej självklart inte! Klart du skulle fått den du beställde men med det menade jag att är det ingen större skillnad på pris så skulle jag skitet i det. Men detta beror ju helt på hur stor skillnaden är i pris.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
2436261 Vad är en x ring kjedja? :va
Den har en x-ring istället för en o-ring. gummit är alltså format som ett x ungefär. Motverkar grus från att komma in bätre än en o-ring.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...