Moment-schema

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Är det någon som har momentschemat till nsr125-00? Jag vet att 0nicke0 har det men han är visst på gotland till slutet på nästa vecka och jag vill sätta i mitt nya cylinderkit så fort det kommer fram :rolleyes: Det som ska köpas in är ett 160cc Polini cylinderkit och ska beställas på måndag (eller kommer det gå under helgen också? paketet menar jag) Tror ni jag klarar mig med original förgasare eller måste jag byta upp mig? Det fanns inga "polini föragasare" till det kitet jag kollade på så jag hoppas att det ska räcka.

Om någon vet något om förgasaren eller hur tillförlitliga http://www.geiwiz.com/ är så hojta till innan måndag! :tummenupp

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Det skulle vara perfekt om du kunde låna någon polares scanner eller t.o.m ta en bild med kameran och maila! Om du inte har kamera eller kan få tag på scanner så kan jag kanske komma ner till jönköping i helgen och låna schemat?

Det vore så jäkla schysst! :Bugar :Bugar

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
nu lyfter jag, vill ha tag på ett momenschema så snart som möjligt :hihi PM'a om du har ett liggandes. Solitude, varför inget svar?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Anton_Ljunghusen skrev:
slarvmek lönar sig inte

prova ett par gånger så får du se att du får göra om det sen igen

vadå slarvmek??

ok till toppen kan man dra moment som är runt 30nm.. Men annars använder jag det aldrig..

Solid snake

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
slarvmek lönar sig inte

prova ett par gånger så får du se att du får göra om det sen igen

Ääh, jag slarvmeckade dit min nya kolv, inga momentnycklar här inte, och det har funkat bra.

Btw har fått bort det tråkiga ljudet från styrhuvudet nu. :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Solid snake skrev:
Ääh, jag slarvmeckade dit min nya kolv, inga momentnycklar här inte, och det har funkat bra.

Btw har fått bort det tråkiga ljudet från styrhuvudet nu. :tummenupp

Ja första gången kanske, och andra.. men tredje?

Bra gjort latmask :tummenupp

Solid snake

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
Ja första gången kanske, och andra.. men tredje?

Bra gjort latmask :tummenupp

Äääh det skitgörat gör jag bara en gång. :gnissla

Latmask kan nog passa in på mig. :lol

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
till polino kitet så står ungefärlig bestyckning med 28 mm fuge och 34 mm

moment du menar till cylinder/ topp eller?? huvudsaken är att dom inte går runt och att alla sitter lika hårt sen är det lagomt noga runt 25 eller vad det nu är man säger 25 30 kanske som DJM sa :)

sattsa på dellortos förgasare... kör själv med 38 mm förgasare till polini kit m.m. men man ska klara sig med 28... passar skit bra om man använder samma märke:)

Last edited:

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
RS "Alex" skrev:
till polino kitet så står ungefärlig bestyckning med 28 mm fuge och 34 mm

moment du menar till cylinder/ topp eller?? huvudsaken är att dom inte går runt och att alla sitter lika hårt sen är det lagomt noga runt 25 eller vad det nu är man säger 25 30 kanske som DJM sa :)

sattsa på dellortos förgasare... kör själv med 38 mm förgasare till polini kit m.m. men man ska klara sig med 28... passar skit bra om man använder samma märke:)

perfekt då vet jag vad jag ska utgå ifrån :) Jupp det är hela kitet med kolv, cylinder och topp, packningar och alla skruvar. Jag hoppas jag får tag på "solitude" innan slutet på veckan (då paketet förhoppningsvis kommer) så jag är säker men annars så drar jag alla runt 25-30. Bara de är lika säger du, då kör jag så! :tummenupp Sitter 28mm dellorto på nu och om det finns ungefärlig bestyckning angiven på någon lapp med kitet så klara jag mig. Tackar så mycket.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!