Ninjaboy skrev:Bra skrivet Mats757 men alla skruvförband ska inte oljas in. Friktionen är en del av ekvationen i att specificera åtdragningsmomentet så om inoljning inte var tänkt kan man dra av förbandet vid rätt moment.
En bra verkstadshandbok specar normalt vad de tänkt sig för varje väsentligt förband.
För att det skulle bli riktigt flexibelt och överlappande köpte jag omvandlingshylsor åt båda hållen. Det gör att jag oavsett hylsstorlek kan dra med båda momentnycklarna när det är överlappande moment. Rekommenderas för paranoida.Tyrgash skrev:Ska du ha en som tar den skalan får du gå ner på 1/4".
Teng, är det Mekonomen? Var inne på Mekonomen och de påstod de bara hade den större som visats tidigare i tråden (säkert mätta och belåtna säljare...). I vilket fall som helst överlappar de ju inte varandra heller, 3-25 och 40-210.Tyrgash skrev:Ska du ha en som tar den skalan får du gå ner på 1/4" Köpte ett sådant för ett tag sen som tar 3-25Nm med fin kvalitetskänsla och jävla nogrant (Teng). Dom kostar en slant dock typ 350:-
Kom ihåg att inte lämna din momentnyckel med inställt moment, då fjädern tar stryk av det = kalibrering/alt byte.
Köpte min på LaitisHansJ skrev:Teng, är det Mekonomen? Var inne på Mekonomen och de påstod de bara hade den större som visats tidigare i tråden (säkert mätta och belåtna säljare...). I vilket fall som helst överlappar de ju inte varandra heller, 3-25 och 40-210.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|