Momentnyckel

Status
Ej öppen för fler svar.

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Lite onödig tråd kanske men ändå. Snabba svar är uppskattat!!:tummenupp
Önskar mig verktyd for X-mas och en momentnyckel av bruttan.
Am-pro som Swedol säljer. Bra skit eller?? Dom ger livstids garanti på verktygen men håller dom måttet eller ska man satsa på svindyra märken som tex Bacho Mekgurus, ge mig tips!!

Over and out

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
skulle gissa på tum på storleken.. altså hur stora hylsor man ska sätta på dom ?

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Sorry,menade 1/2" och 3/8".

Okey, men man kan inhandla Am-pro grejjer med gott samvete alltså?? Visst felprocenten på en Bacho-nyckel på åtdragningsmomentet kanske e bättre men så är dom ju fan så mycket dyrare också.
Det jag kommer använda nycklarna till främst e ju oljeplugg, motorfästen och bakaxelmuttern. HAr alltid kört på känsla innan men får aldrig bort en viss "olustkänsla" av att inte veta vilket moment jag dragit allt med.Därav en ösnkelista på två st momentnycklar-:tuttar

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Okey, men man kan inhandla Am-pro grejjer med gott samvete alltså?? Visst felprocenten på en Bacho-nyckel på åtdragningsmomentet kanske e bättre men så är dom ju fan så mycket dyrare också.
Det jag kommer använda nycklarna till främst e ju oljeplugg, motorfästen och bakaxelmuttern. HAr alltid kört på känsla innan men får aldrig bort en viss "olustkänsla" av att inte veta vilket moment jag dragit allt med.Därav en ösnkelista på två st momentnycklar-:tuttar

edit; sportbike; är du kung på verktyg och sådant så pmá din msn:tummenupp
lr i vilket fall som helst

Nu kommer jag här som gubben i lådan.. Men för dom grejerna skulle jag säga att Biltemas två olika nycklar duger alldeles utmärkt.

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Nu kommer jag här som gubben i lådan.. Men för dom grejerna skulle jag säga att Biltemas två olika nycklar duger alldeles utmärkt.

NJa, går emot dom som säger att biltemas grejjer duger. Handlar inget där förutom skinnställsvård. Gillar inte lågprisgrejjer.

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Jag köpte en ampro momentnyckel på Swedol för några år sedan. Har funkat bra för mitt hobbymeck än så länge i alla fall.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Sen är väl saken den att man skall ju kalibrera momentnyckelsfan varje år, om man nu promt skall ha en.

Går ju inte att säga att jag har haft min nyckel i UU år och den har funkat bra.
Är det värdet provdragit med en annan nyckel?

Stahlwilles är ju fina, snabb inställning, och tappfäste (oftast på 1/2 och 3/8) så att man kan byta "tapp" till olika modeller, tex ringnycklar direkt i momentnyckeln.

Nackdelen är väl kanske avsaknad av spärrfunktion, men man får väl dra in den lite längre före man plockar fram nyckeln.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

Bifogat

• VE-39946.jpg
    VE-39946.jpg
    20.5 KB · Visningar: 247
  • Archive_Product_images_10_Large_10-251_l.jpg
    Archive_Product_images_10_Large_10-251_l.jpg
    55.7 KB · Visningar: 286

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Jag köpte en ampro momentnyckel på Swedol för några år sedan. Har funkat bra för mitt hobbymeck än så länge i alla fall.

Gött, Hah du e inte polare med en viss robban från alstermo som skall bli personlig tränare??

Vad skulle vara skillnaden?

Skillnade e ganska stor. Biltema e skit enligt min mening. Lägger hellre mer stålar på grejer som håller då det inte drabbar nån fattig. Pungt slut

Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
viljan... å kanske lite sunt förnuft.. å kanske en odödlig myt om att någons polares faster fick en gång sina bromsar åtdragna av en biltemanyckel å hon dog utsmetad mot en bergvägg 'jo, det e sant'....

Sant, lägger hellre en extrapeng istället för trasiga gängor alt utsmetad mot en bergvägg:näsblod

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept